اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام تعرفه مشروبات الكلی در ایران


پرسش اینجاست كه در ایران اسلامی كه خرید و فروش نوشیدنی های الكل دار به هر دلیلی حرام است، چرا باید تعرفه گمركی تعیین شود؟

به گزارش شیعه‌آنلاین، تعرفه اعلام شده در گمرك جمهوری اسلامی ایران برای نوشیدنی های عرق دار (الكل دار) برابر چهار درصد اعلام شده، در حالی كه این تعرفه برای نوشیدنی هایی چون آب و آب میوه بیش از این عدد است.

در وب سایت گمرك جمهوری اسلامی ایران بخش آمار و اطلاعات زیر گروه جدول تعرفه گمرك و حقوق و عوارض گمركی، عدد (2208400) و یا (2208900) را در بخش كد تعرفه بنویسید، در جدول زیر آن نوع كالا و حقوق گمركی آن نوشته می شود كه به این شرح است: سایر نوشیدنی های عرق دار (الكل دار) كه در جای دیگر مذكور نباشد چهار درصد حقوق گمركی است.


 
پرسش اینجاست كه در ایران اسلامی كه خرید و فروش نوشیدنی های الكل دار به هر دلیلی حرام است، چرا باید تعرفه گمركی تعیین شود؟

این در حالی است كه تعرفه آب معدنی (با كد 22021000) 60 درصد تعیین شده است. آب آناناس با یك مقیاس یریكس كه از 20 تجاوز نكند با حقوق ورودی 70 درصد است.

منبع : خبرگزاری تابناک




ویدیو مرتبط :
خطرات مشروبات الكلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش مشروبات الكلی در پوشش مهد كودک




 

«فروش مشروبات الكلی در پوشش مهد كودک

 

فردی كه با اجاره خانه ای در قائمشهر و تبدیل آن به مهدكودك به صورت گسترده مشروبات الكلی توزیع می كرد، دستگیر شد.


سرهنگ حبشی، فرمانده انتظامی قائمشهر در این باره گفت: در پی گزارش های مردمی به ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر این شهرستان مبنی بر این كه فردی به نام باقر با اجاره منزلی برای راه اندازی مهدكودك، در این محل مشروبات الكلی می فروشد، موضوع به صورت ویژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.


رئیس پلیس قائمشهر افزود: با شناسایی محل و كنترل نامحسوس، موضوع به مقام قضایی گزارش شد و با صدور دستور قضایی، ماموران با ورود به این خانه كه در و دیوار آن با تصاویر كارتونی مخصوص كودكان نقاشی شده بود، در بازرسی از محل ۵۶۰۰ لیتر مشروبات الكلی كشف و ضبط كردند.


با دستگیری متهم، دستور قضایی صادر و فرد شیاد با صدور قرار قانونی روانه زندان شد..../ جام جم آنلاین