اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام آمادگی ایران برای بازسازی غزه


رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما قبل از برگزاری اجلاس با نهادهای مختلف ایران تماس گرفته‌ایم و تمام نهادها برای بازسازی غزه اعلام آمادگی کرده‌اند و طرح‌های حمایت از غزه نیز در این اجلاس به تصویب رسیده است.

ایسنا: آیت‌الله اراکی عصر امروز در اختتامیه کنفرانس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت غزه با ارائه گزارش کلی از کمیسیون‌های این همایش و با تشکر از علمای جهان اسلام که در این مراسم حضور داشتند اظهار کرد: کمیسیون اول در مورد چالش‌های کنونی بود که در این کمیسیون بر از بین بردن دودستگی و ایجاد وحدت در بین مسلمانان تاکید شد. همچنین از دستاوردهای دیگر این کمیسیون این بود که نقش استکبار را در ایجاد دودستگی برملا کنند.

وی ادامه داد: در این کمیسیون پیشنهاداتی نیز ارائه شد که از جمله آن‌ها دعوت از ایران و حزب‌الله لبنان برای گردهمایی فلسطینیان بر سر یک میز بود و در این کمیسیون تاکید شد که تکفیری‌ها ربطی به اسلام ندارند و یک بدعت در دین اسلام محسوب می‌شوند. صهیونیست و تکفیری‌ها از یک قماش هستند و می‌خواهند وحدت اسلامی را برهم بزنند.

رییس مجمع تقریب مذاهب در ادامه با بیان اینکه کمیسیون دوم در مورد مقاومت اسلامی در منطقه، ضرورت‌ها و مولفه‌ها بود اظهار کرد: این کمیسیون مفاهیمی در خصوص مقاومت داشت و به محور شرارت که آمریکا است اشاره کرده است. محور مقاومت امروز از سوی دشمنان مورد حمله واقع می‌شود و آن‌ها می‌خواهند ممالک اسلامی را تجزیه کنند و برای رفع این مشکل مسلمانان باید گردهم جمع شوند.

اراکی ادامه داد: از جمله پیشنهادات این کمیسیون این بود که مقاومت باید دارای ماهیت انسانی باشد و شیعه و سنی باید در چارچوب واقعی به مشارکت برسند و باید یک فرهنگ‌سازی برای نسل جدید داشته باشیم تا جهت‌گیری‌های اسلامی آن‌ها درست باشد و در این راستا علمای مقاومت نقش مهمی دارند.

وی در ادامه با اشاره به کمیسیون سوم که در مورد تمامیت ارضی فلسطین بود عنوان کرد: در این کمیسیون در مورد فلسطین و تمامیت ارضی آن پیشنهاداتی مطرح شد که از جمله آن‌ها ارتباط با مراکز تصمیم‌گیری از جمله رهبران عرب و میزبانی چهره‌های جهادی بود. این کمیسیون تاکید بر این داشت که از تکه‌تکه شدن گروه‌های مقاومت جلوگیری شود. ما باید در مورد وحدت جهان اسلام و علمای آن‌ها به یک اتفاق نظر برسیم. اکنون خطر اندیشه‌های تکفیری فلسطین را دربرگرفته و تکفیری‌ها درصدد آن هستند که جوانان فلسطینی را در کشورهای دیگر به خدمت گیرند.

رییس مجمع تقریب مذاهب با اشاره به کمیسیون چهارم که در مورد فلسطین و وظیفه اسلامی است، عنوان کرد: ما امروز مرحله تازه‌ای از مقاومت را داریم. تاکنون درصدد تثبیت بودیم و اکنون ماموریت ما مقاومت اسلامی است. ما باید کاری کنیم که رژیم صهیونیستی از صحنه کنار رود و تمام مردم و علمای فلسطینی را دعوت به آشتی کنیم و جمهوری اسلامی ایران همواره حامی بزرگ فلسطین است.

اراکی در ادامه با اشاره به کمیسیون پنجم که در مورد فلسطین و نهادهای علمایی و نخبگانی بود با اشاره به پشنهادات این کمیسیون گفت: علما وارثان امامان هستند و باید با افراطی‌گری مبارزه کنند. مساله فلسطین و ارج نهادن به آن از مواضع رهبری است. براساس آنچه در این کمیسیون‌ها به تصویب رسید مشخص می شود که برپایی این‌گونه همایش‌ها درخصوص علمای مقاومت مهم است و علمای اسلامی باید بر مواضع خود تاکید داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای اینکه علمای اسلامی بتوانند دستاوردهای خود را به جهانیان ارائه بدهند باید تلاش‌هایی برای ایجاد نسلی از عالمان برای حمایت از مقاومت داشته باشیم. در این راستا باید از سرمایه‌گذاران برای حمایت از مقاومت فلسطین و ایجاد طرح‌های علمی و کارکردهای رسانه‌ای بهره ببریم.

رییس مجمع تقریب مذاهب در پایان گفت: ما قبل از برگزاری اجلاس با نهادهای مختلف ایران تماس گرفته‌ایم و تمام نهادها برای بازسازی غزه اعلام آمادگی کرده‌اند و طرح‌های حمایت از غزه نیز در این اجلاس به تصویب رسیده است. ما از هر استانی برای بازسازی مساجد و مدارس فلسطین کمک خواسته‌ایم و آن‌ها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند و آماده هرگونه کمک مالی به فلسطینیان هستیم.

در پایان آیت‌الله اراکی از لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی تشکر کرد.


ویدیو مرتبط :
اعلام آمادگی خبرنگاران برای اعزام به غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصابت موشک مقاومت به تل‌آویو/ شنیده شدن صدای آژیر خطر در قدس اشغالی/اعلام آمادگی ایران برای کمک به غزه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اصابت موشک مقاومت به تل‌آویو/ شنیده شدن صدای آژیر خطر در قدس اشغالی

شبکه خبری المنار لبنان در خبری فوری از اصابت موشک مقاومت به تل آویو خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیون المنار لبنان، مقاومت فلسطین بار دیگر شهر تل آویو را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

بر اساس این گزارش، یک موشک به شهر تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی اصابت کرد.

شبکه المنار گزارش داد که همچنین صدای آژیر خطر در قدس اشغالی شنیده می‌شود.

گردانهای القسام اعلام کرد که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 727 موشک به مناطق مختلف فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

اعلام آمادگی ایران برای کمک به غزه

در پی شروع دور جدید حملات رژیم اشغالگر قدس و وضعیت بحرانی حاکم در غزه، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به جمعیت هلال احمر فلسطین برای ارسال کمکهای بشردوستانه دارویی و درمانی به غزه اعلام آمادگی کرد.

در بخشی از نامه جمعیت هلال احمر ایران به جمعیت هلال احمر فلسطین آمده است: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با محکومیت و ابراز تاسف از اقدام غیر انسانی رژیم صهیونیستی در حمله به مردم، زنان و کودکان بی دفاع غزه و اظهار همبستگی با جمعیت هلال احمر فلسطین، آمادگی کامل خود را برای ارسال هرگونه کمکهای بشردوستانه دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی و همچنین اعزام تیم های امدادی و درمانی شامل پزشک و پرستار اعلام می کند./فارس