اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعزام ناو هواپیمابر به سوریه نشانه قصد اوباما برای آغاز جنگ است



حمله اوباما به سوریه,اعزام ناو هواپیمابر به سوریه,آغاز جنگ اوباما

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه:
اعزام ناو هواپیمابر به سوریه نشانه قصد اوباما برای آغاز جنگ است

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه معتقد است که اعزام ناو هواپیمابر «نیمیتس» به دریای سرخ در نزدیکی سواحل سوریه گویای آن است که رئیس جمهور آمریکا به راستی قصد براه انداختن جنگ علیه این کشور را دارد.

به گزارش  فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که اعزام گروه کشتی‌های نظامی آمریکا به همراه ناوهواپیمابر «نیمیتس» به دریای سرخ در نزدیکی سواحل سوریه گویای آن است که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا براستی قصد به راه انداختن جنگ علیه سوریه را دارد.

پوشکوف روز دوشنبه در صفحه «توئیتر» خود نوشت: اوباما با اعزام ناو هواپیمابر اتمی نیمیتس به سواحل سوریه در واقع هشدار می‌دهد که جنگ علیه سوریه فقط عقب افتاده، ولی لغو نشده است و اینکه وی قاطعانه درصدد به راه انداختن یک جنگ واقعی در منطقه است.
بر اساس آخرین اطلاعات منابع آگاه آمریکایی، ناو هواپیمابر نیمیتس فعلا دستوری از طرف پنتاگون برای اجرای عملیات نظامی علیه سوریه دریافت نکرده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
اعزام ناو هواپیمابر فرانسه برای مقابله با داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما:هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته‌ایم/قصد تکرار تجربه جنگ عراق را نداریم



حمله آمریکا به سوریه

اوباما:هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته‌ایم/قصد تکرار تجربه جنگ عراق را نداریم

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن هنوز تصمیمی برای حمله نظامی به سوریه نگرفته است، گفت: آمریکا قصد ورود به جنگی طولانی یا تکرار تجربه جنگ عراق را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلویزیون الحره، باراک اوباما در گفت‌گویی تلویزیونی درباره آخرین تحولات سوریه و خاورمیانه تاکید کرد که هنوز تصمیمی برای جنگ نگرفته ولی باید دولت بشار اسد را مجازات کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه سلاح‌های شیمیایی از نظر بین المللی ممنوع است، تصریح کرد: دولت سوریه دارای بزرگترین انبار سلاح شیمیایی است و دولت دمشق پیش از این نیز از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وی مدعی شد که مخالفان مسلح سوریه دارای سلاح شیمیایی نیستند و افزود: ما گزینه‌هایی را مد نظر داریم که گزینه نظامی یکی از این گزینه‌هاست.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید براینکه دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی هفته گذشته به ریف دمشق است، اظهار داشت: واشنگتن به دنبال جنگ بلند مدت و یا تکرار تجربه عراق در سوریه نیست.

وی با بیان اینکه حمله به سوریه پیامی برای دولت این کشور است تا از سلاح شیمیایی استفاده نکند، ابراز داشت که سلاح‌های شیمیایی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

این اظهارات باراک اوباما درحالی مطرح می‌شود که هنوز ادعای مطرح شده علیه دولت سوریه درباره بکارگیری سلاح شیمیایی اثبات نشده و وی بر اساس اخبار رسانه‌های حامی مخالفان، دمشق را متهم به بکارگیری سلاح‌های شیمیایی می‌کند./فارس