اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتصاب و لغو پرواز در فرودگاه‌های فرانسه


به دنبال اعتصاب گسترده پرسنل کنترل ترافیک هوایی در فرانسه، 40 درصد از پروازها در سراسر این کشور لغو شدند.

ایسنا: اتحادیه مربوط به پرسنل کنترل ترافیک هوایی در فرانسه موسوم به اتحادیه SNCTA در پی مناقشه بر سر شرایط کاری و بازنشستگی پرسنال، خواهان اعتصاب طی امروز (چهارشنبه) و همچنین پنجشنبه شده است.

این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار می‌رود در پی این اعتصاب، پرواز هواپیماها در سراسر فرانسه مختل شود.

ایرفرانس، شرکت هواپیمایی اصلی فرانسه گفته است که در اثر این اعتصاب پروازها به مقاصد دور تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت و همچنین تضمین کرده که 60 درصد از پروازها در مسیرهای متوسط انجام شوند.

براین اساس در اثر این اعتصاب، دو سوم پروازهای داخلی فرانسه کنسل شده‌اند.

آژانس هوانوردی غیرنظامی فرانسه اعلام کرده که بخشی از این مناقشه بر سر شرایط افزایش سن بازنشستگی برای پرسنل کنترل ترافیک هوایی از 67 به 69 سال بوده است.

همچنین قرار است اعتصاب‌های بیشتری از 16 تا 18 آوریل و همچنین از 29 آوریل تا دوم مه همزمان با تعطیلات بهاری مدارس در فرانسه انجام شوند


ویدیو مرتبط :
اعتصاب خلبانان لوفت هانزا و لغو دهها پرواز از آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل لغو 350 پرواز در فرودگاه‌های فرانسه


اعتصاب کارمندان بخش کنترل پرواز در فرانسه بیش از یک سوم پروازها را دچار اختلال کرد و صدها نفر را در فرودگاه های اروپا سرگردان کرده است.

خبرگزاری مهر: خطوط هوایی ارزانقیمت «رایان ایر» و «ایزی جت» از کمیسیون اروپا و دولت‌های اروپایی خواستند که در این ماجرا دخالت کنند. شرکت رایان ایر حدود دویست پرواز و شرکت ایزی جت حدود ۱۵۰ پرواز را لغو کرده است.

یکی از مسافران می گوید: «از مونیخ آمده ام و می خواهم به اسپانیا بروم. اما دو روز است که در پاریس معطل شده ام.»

مسافر دیگری می گوید: «من سعی می کنم اعتصاب کنندگان را درک کنم اما آنها هم باید بدانند که با ما مشتری ها زندگی می کنند.»

یکی از اتحادیه های کارگری فرانسه سازمان دهنده این اعتصاب بوده است. این اعتصاب در اعتراض به برنامه اخراج کارکنان صورت گرفته است. لورن برتن، رئیس این اتحادیه کارگری می گوید: «ما از این وضع خسته شده ایم. این که دائما کارمندان را اخراج می کنند، بدون اینکه مدیریت پاسخی به ما بدهد.»

احتمال می رود که پروازهایی با مبدا یا مقصد فرودگاههای فرانسه دست کم تا روز سه شنبه با تاخیر مواجه باشند.

شرکت رایان ایر می گوید این چهل و یکمین اعتصاب کارمندان بخش کنترل پرواز در هفت سال اخیر است.