اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراض مجری تلویزیون به عربستان با لباس احرام



اخبار,اخبار بین الملل,مناسک حج تمتع

مجری یک برنامه تلویزیونی یمن در اعتراض به لغو روادید حجاج یمنی با لباس احرام مقابل دوربین ظاهر شد.

به گزارش تسنیم، مجری یک برنامه تلویزیونی یمن در اعتراض به لغو روادید حجاج یمنی و جلوگیری از شرکت یمنی ها در مناسک حج تمتع، لبیک گویان با لباس احرام مقابل دوربین ظاهر شد. وی پیش از آغاز برنامه شروع به ذکر تکبیر حج و "لبیک اللهم لبیک" کرد.

درهمین حال ده ها هزار یمنی در پایتخت این کشور در اعتراض به تصمیم مسئولان عربستانی مبنی بر منع یمنی ها از تشرف به حج، به دلیل شرایط جنگ جاری دراین کشور با عربستان دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند. معترضان با به تن کردن لباسهای احرام و سردادن تکبیرهای حج، لبیک گویان اعتراض خود را به این تصمیم ابراز داشتند.

آنان همچنین مراتب شگفتی خود را از این تصمیم اعلام کرده و با اعتراض به دخالت دادن مسایل دینی در جنگ جاری بین دوکشور گفتند، این نخستین بار در تاریخ یمن است که از ادای مناسک حج منع می شوند.

 

اخبار بین الملل - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
اعتراض مجری برنامه زنده تلویزیون روسیه به پوتین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض مجری مشهور تلویزیون به عزاداری های عجیب!



اخبار,اخبار فرهنگی,احسان کرمی

احسان کرمی با انتشار یک ویدئو از عزاداری مردم یزد، عزاداری منظم آن‌ها را در شان امام حسین(ع) دانسته و از برخی مسائل عزاداری‌های این روزها انتقاد کرد.

احسان کرمی مجری رادیو و تلویزیون متنی در مدح عزاداری منظم یزدی‌ها منتشر کرده است و عزاداری منظم را در شان امام حسین (ع) و یاران ایشان دانسته است:

«چقدر جای امیدواری است كه مردم یزد همچنان اینچنین منظم و جانانه مراسم عزاداری سیدالشهدا را برگزار میكنند. در شان كسانی كه عزایشان هم حماسه است باید هم همین را به جای آورد.»

کرمی با اشاره به این مطلب که در تعزیه امام‌خوان‌ها صدایی خوش دارند و معمولا اشقیاخوان‌ها صدایی خشن دارند، از صدای خشن و عربده‌کشی برخی از مداحان و یا جهت‌گیری‌های سیاسی برخی از مجالس عزاداری انتقاد کرده است:

«در تعزیه كسانی كه صدایی خوش دارند به اصطلاح امام خوانند و كسانی كه صداهایی خشن دارند به اصطلاح اشقیا خوان و باعث شرمندگی است كه در بعضی مجالس عزاداری كسی كه باید مدح حسینِ علی و یارانش را بگوید آنچنان با صدایی ناخوش عربده كشی میكند كه گویی این اشقیا خوان تعزیه است كه مدح اهل بیت میگوید.

 

عزای تاسوعا و عاشورا نه جای عربده كشی است نه جای سیاست بازی نه جای خیابان گردی نه جای سد كردن راه مردم نه جای برهم زدن نظم و آرامش .»

این مجری رادیو و تلویزیون در انتها عزاداری امام حسین (ع) را جایی برای فهم و درک حرکت تاریخی امام و یارانشان دانسته و متن خود را اینگونه به پایان رسانده است:

«عزای امام حسین و یارانش جایی است برای فهم و درك آنچه كه او كرد و همه تاریخ پس از خود را لرزاند...باشد كه در یابیم دست ساقی كجاست...»

اخبار فرهنگی - سیمرغ