اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارنظر معاون روحانی درباره قیمت بنزین


معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه مقاومت اقتصادی استراتژی مقابله با دشمن است،گفت: در قانون بودجه افزایش ۳۸ درصدی قیمت سوخت به دولت اعلام شد ولی دولت تصمیم گرفت ریالی بر قیمت سوخت اضافه نکند تا فشار اقتصادی بر مردم تحمیل نشود.

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور با اعلام اینکه مقاومت اقتصادی استراتژی مقابله با دشمن است،گفت: در قانون بودجه افزایش ۳۸ درصدی قیمت سوخت به دولت اعلام شد ولی دولت تصمیم گرفت ریالی بر قیمت سوخت اضافه نکند تا فشار اقتصادی بر مردم تحمیل نشود.

 محمدباقر نوبخت ظهر در جمع نمازگزاران جمعه این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) رشت با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، خدمتگزاران مردم در دولت تدبیر و امید تصمیم گرفتند تا امروز با یک برنامه‌ریزی منسجم در مراسم عبادی-سیاسی جمعه شرکت کرده و ارادت خود را به مردم ابراز کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به وظیفه ذاتی دولت برای استیفای حقوق ملی گفت: پیشرفت و توسعه ایرانی اسلامی با برنامه‌ریزی دقیق بودجه‌بندی و نظارت بر مدیریت کشور محقق می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز بسیجیان، سپاهیان و مردم در مقابل دشمن متحد شده‌اند اظهار کرد: مقاومت اقتصادی در برابر دشمن استراتژی دولت و ملت است.

وی با بیان اینکه این نظام مرهون خون شهدا، رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد:‌ مقاومت اقتصادی راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی دشمن بوده و اینجانب سرباز کوچکی برای مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن هستم.

نوبخت با اشاره به برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید گفت: برنامه‌ریزی مناسب برای معیشت مردم در دستور کار دولت بوده و خدمتگزاران مردم بدون فوت وقت کار را آغاز کرده و شاهد بودیم که کابینه نیز علیرغم فرصت دو هفته‌ای رئیس‌جمهور همان روز اول معرفی شد.

وی با تاکید بر تلاش مضاعف برای برنامه‌ریزی و بهبود معیشت مردم در ۱۰۰ روز اول کاری دولت تدبیر و امید گفت: در قانون بودجه افزایش ۳۸ درصدی قیمت سوخت به دولت اعلام شد ولی دولت تصمیم گرفته ریالی هم بر قیمت سوخت اضافه نکند تا فشار اقتصادی بر مردم تحمیل نشود.

وی با اشاره به قانون بودجه و جذب ۲۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد افزود: با توجه به بودجه سه‌دوازدهم نمی‌توان این میزان را در سال محقق کرد و در همین راستا لایحه اصلاحی بودجه با هدف ثبات اقتصادی به مجلس ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار بودجه قبل از ۱۵ آذر به مجلس ارائه می‌شود و نمایندگان مردم و دولت با همت خود کاری جدید را آغاز خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت بنزین، آزمونی برای دولت روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح معاون اول روحانی درباره قیمت بنزین


معاون اول رئیس‌جمهور گفت: قیمت قطعی بنزین تا شب قبل از افزایش قیمت اعلام نمی‌شود.

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: قیمت قطعی بنزین تا شب قبل از افزایش قیمت اعلام نمی‌شود.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز دوشنبه در حاشیه نشست سراسری استانداران و فرمانداران سراسر کشور در خصوص زمان آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: مرحله دوم هدفمندی شروع شده، اما مراحل ثبت‌نام آن از 20 فروردین آغاز می‌شود.

وی افزود: بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام فرصت دیگری در اختیار کسانی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند داده می‌شود و پس از آن اجرای کار ادامه می‌یابد.

معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص قیمت قطعی بنزین در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: هنوز قیمت بنزین اعلام نشده، چرا که بنزین جزو کالایی است که در مقطعی که بخواهیم اجرا کنیم شب قبل از آن اعلام می‌شود و هنوز قیمت قطعی برای آن تصویب نشده است.

جهانگیری در خصوص سقف حقوقی تعیین شده برای یارانه‌بگیران، گفت: در مرحله ثبت‌نام مردم را به 5 گروه درآمدی تقسیم کرده‌ایم. در واقع مردم خود انتخاب می‌کنند که جزو کدام گروه هستند و علت این است که دولت تلاش دارد در مرحله اول با اعتمادی که به مردم دارد آنها خود تشخیص دهند که این یارانه در زندگی آنها نقش تعیین کننده‌ای ندارد تا از دریافت یارانه انصراف بدهند.

وی در پایان تصریح کرد: قانون به ما گفته که نیازمند را مشخص کنید و ما نیز اعلام کردیم که پس از آنکه مردم سطح درآمدیشان را اعلام کردند دولت تصمیم می‌گیرد که نیازمند جزو کدامیک از سطوح تعیین شده از سوی دولت است.