اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات وزیر درباره قیمت خودروهای داخلی


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کاهش قیمت خودروی داخلی تا زمانی که تورم اندک وجود دارد، امکان‌پذیر نیست و نباید انتظار کاهش قیمت را داشت.

خبرگزاری فارس: محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی نمین در اردبیل، اظهار کرد: ‌افزایش یا کاهش قیمت خودرو دست ما نیست بلکه تعیین قیمت در بازار مصرف انجام می‌شود و تا زمانی که در کشور تورم وجود دارد، امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد: ما فقط تلاش می‌کنیم تا از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کرده و با افزایش تولید داخلی توانمان را در این عرصه بالا ببریم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروهای داخلی مطابق با شرایط داخل کشور قیمت‌گذاری شده و ما امیدواریم با ورود شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاری آنها در این حوزه بتوان کار جدی و اساسی را در این زمینه انجام داد.
 
نعمت‌زاده در پاسخ به سؤالی در مورد توافق هسته‌ای و احتمال برداشته شدن تحریم‌ها از صنعت خودرو افزود: توسعه صنعت خودرو به عنوان یکی از اولویت‌های کشور است به طوریکه تولیدکنندگان ما در سخت‌ترین شرایط تحریم نیز سعی داشتند تا تولید کیفی را انجام دهند.
 
وی با یادآوری اینکه ما بعد از تحریم‌ها امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در بخش صنعت خودرو با انگیزه صادرات به دیگر کشورها فراهم می‌کنیم، بیان کرد: ما از شرکت‌های خارجی صنعت خودرو دعوت می‌کنیم تا با سرمایه‌گذاری کلان در صنعت خودروی ایران زمینه صادرات آن را به کشورهای دیگر با برند مشهور فراهم آورند.
 
نعمت‌زاده اضافه کرد: در زمینه قطعه‌سازی نیز بعد از مذاکرات اخیر و توافق هسته‌ای ما در حال رایزنی با قطعه‌سازان سایر کشورها هستیم تا زمینه تولید قطعات مرغوب و با کیفیت و صادرات آن فراهم آید.


ویدیو مرتبط :
برچسب وزیر صنعت به تحریم کنندگان خودروهای داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام بی سابقه خودروسازان؛ انتشار قیمت های تمام شده خودروهای داخلی در واکنش به اظهارات رییس جمهور



اقدام بی سابقه خودروسازان؛

انتشار قیمت های تمام شده خودروهای داخلی در واکنش به اظهارات رییس جمهور

دو خودروساز بزرگ داخلی در واکنش به موجی که پس از گفت و گوی تلویزیونی احمدی نژاد در مورد قیمت های جدید خودرو به راه افتاد، در اقدامی بی سابقه با انتشار جداول مربوط به ریز قیمت های تمام شده تولیدات خود به سخنان رییس جمهور واکنش نشان دادند.

دو خودروساز بزرگ داخلی در واکنش به موجی که پس از گفت و گوی تلویزیونی محمود احمدی نژاد در مورد قیمت های جدید خودرو به راه افتاد، در اقدامی بی سابقه با انتشار جداول مربوط به ریز قیمت های تمام شده تولیدات خود به سخنان رییس جمهور واکنش نشان دادند.

به گزارش عصرایران، پراید 131 که قیمت اعلام شده آن 16میلیون و 750هزار تومان است، بر مبنای این جداول برای کارخانه سازنده (سایپا) برمبنای ارز مبادله ای 15میلیون و 610هزار تومان و برمبنای ارز آزاد 17میلیون و 570هزار تومان تمام می شود.

همچنین قیمت تمام شده تیبا که 19 میلیون و 790هزار تومان قیمت کارخانه خورده است، بر مبنای ارز مبادله ای و آزاد به ترتیب 18 میلیون و 880هزار تومان و 21 میلیون و 480هزار تومان است.

بر مبنای جداول ایران خودرو نیز پژو405 SLX که قیمت اعلام شده آن 26 میلیون تومان است، با ارز مبادله ای و آزاد به ترتیب 22 میلیون و 990هزار تومان و 30 میلیون و 710هزار تومان برای کارخانه تمام می شود.

احمدی نژاد شنبه شب در گفت و گوی نسبتا زنده (!) تلویزیونی خود درباره افزایش قیمت خودرو و تناقضات مواضع خودروسازان، سازمان حمایت و شورای رقابت، حق را با شورای رقابت دانست و از خودروسازان خواست از فضای ایجاد شده برای قیمت گذاری بر مبنای ارز مبادله ای بدون اجحاف استفاده کنند و قیمت را به حالت واقعی بیاورند تا دولت مجبور به ورود در امر قیمت گذاری خودرو نشود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه برخی خودروها ارزبری چندانی ندارند، دست روز قیمت پراید گذاشت و پرسید: "چطور ممکن است پراید را 20 یا 18 میلیون بگویند و بعد اظهار کنند که ضرر می کنیم؟ پرایدی که 8 یا 8.5 میلیون بوده است." وی افزود: "اگر قرار باشد خودرویی با قیمت بالاتر از مشابه خارجی به فروش برسد این خیلی بد است و این روش ، روش خوبی نخواهد بود."

احمدی نژاد با طرح این سوال که مگر خودروهای داخلی چند تمام می شوند، پرسید: "بالاخره خودرو کیلویی چند؟!"

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عصرایران