اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات ربیعی درباره افزایش زنان بیوه، فقر و اعتیاد در کشور



 اخبار اجتماعی خبرهای اجتماعی, ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی که حالا نماینده مجلس دهم شده است، گفت: پنجاه و دو درصد خانواده‌های ایرانی هیچ تسهیلات وامی نگرفتند اما نود درصد تسهیلات در اختیار پنج درصد مردم قرار گرفت.

به گزارش  ایلنا، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم، وزارت کار را وزارت عدالت اجتماعی خواند و با ارائه تصاویری گفت: فقر در ایران رو به افزایش است.

وی گفت: پرداخت یارانه‌ها تا حدی فقر را کاهش داد اما با افزایش تورم، فقر رو به افزایش است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پنج برابر شدن فقر شهری و دو برابر شدن فقر روستایی گفت: فقر در مرزنشینان بیشتر از اقشار دیگر جامعه است.

ربیعی به کتاب زنده باد فساد اشاره کرد و گفت: افراد به خاطر مقایسه‌های غلط به سمت فساد می‌روند.

وی خطاب به بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی که حالا نماینده مجلس دهم شده است، گفت: پنجاه و دو درصد خانواده‌های ایرانی هیچ تسهیلات وامی نگرفتند اما نود درصد تسهیلات در اختیار پنج درصد مردم قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنان مجرد و بیوه که تنها زندگی می‌کنند را معضل آینده ایران خواند و گفت: از سال ۸۴ تا ۹۰ قیمت شیشه نود درصد کاهش یافته، سن مصرف پایین آمده و زنانه شده است. در گذشته مصرف معناداری بین ثروت و مواد مخدر وجود داشت اما امروز اعتیاد به طبقات میانی آمده و مهم‌ترین دلیل آن ناامیدی اجتماعی است.

وی گفت: طلاق‌ها ناشی از فقر نیست بلکه ناشی از تغییرات فرهنگی است.

ربیعی در طول سخنرانی بار‌ها تاکید کرد: جزئیات بیشتر را درباره این آسیب‌ها در جلسه غیرعلنی خواهد گفت.
  


ویدیو مرتبط :
فساد و تن فروشی زنان بیوه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 6 برابری آمار زنان مطلقه در کشور



 


 

کارشناس علوم رفتاری از افزایش 6 برابری آمار زنان مطلقه در جامعه اظهار نگرانی کرد و افزود: بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون مرد مطلق و 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارند.

مجید ابهری در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی آماری سازمانهای مردم نهاد در مورد تنهایی مردان و زنان ایرانی پس از طلاق گفت: بر اساس آمارها هم اکنون یک میلیون مرد مطلق و 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارند.

وی افزود: آمارها نشان از 5/9 میلیون مرد مجرد (سنین 20 تا 34 ساله) و هفت میلیون دختر مجرد (15 تا 29 ساله) در کشور می دهد.

ابهری اظهار داشت: افزایش زمان مطلقه بودن و افزایش آمار دختران تحصیلکرده همراه با مشکلات اقتصادی و اشتغال در جامعه موجب کاهش ازدواج در کشور شده است.

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش ورودی دختران به دانشگاهها (65 درصد) و گرایش کمتر پسران به تحصیلات گفت: بالا رفتن سطح تحصیلات عالی دختران میزان توقعات و مطالبات آنها را بالا برده و میل کمتری برای ازدواج با پسران کم سواد پیدا کرده اند که این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

ابهری با بیان اینکه 80 درصد بانوان مطلقه فرزند ندارند و کمتر از پنجسال زندگی مشترک داشته اند اظهارداشت: بهترین روش برای کاهش آمار پسران و دختران مجرد تشویق پسران برای ازدواج با زنان جوان مطلقه است که با این اقدام شادکامی و موفقیت در زندگی مجدد زنان جوان مطلقه جاری می شود...../تحلیل:عصرایران