اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشتاین مایر: فرصت منحصربفردی برای توافق با ایران ایجاد شده



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,وزیر خارجه آلمان

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان به دنبال نشست ویژه دوساعته در بروکسل در مورد مذاکرات هسته ای با ایران، بر ایجاد «فرصت منحصر بفرد» برای نیل به یک توافق در مورد برنامه هسته ای تهران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مایر پس از ملاقات و گفت و گو با همتاهای امریکایی، انگلیسی، فرانسوی و ایرانی خود گفته است: گروه سه به علاوه سه (متشکل از سه عضو اتحادیه اروپا و سه غیر اروپایی) از فرصت منحصر بفردی برای حل دائمی مساله هسته ای برخوردار است . ما نباید با بی دقتی این فرصت را از دست بدهیم.

وی افزود: ما طی روزها و هفته های آتی از هیچ تلاشی برای رسیدن به یک توافق دائمی فروگذار نخواهیم کرد.

وزیر خارجه آلمان بر این نکته صحه گذاشت که مذاکرات وارد «مرحله سرنوشت سازی» شده، افزود: پارامترهای فنی برای حل اختلاف هسته ای روی میز قرار دارد.

خبرگزاری آلمان از دیپلمات هایی که از آنان نام نبرده، نقل کرد که آنها احتمال پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران را تا پایان هفته مردود نمی دانند. 


  اخبار سیاست  خارجی  - ایرنا 


ویدیو مرتبط :
کری: توافق با ایران یک توافق جامع است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رایزنی وزیران ایران و آلمان/ اشتاین مایر:نمی دانیم همه جسارت توافق را دارند یا نه



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی او ظهر پنج شنبه درباره اخرین وضعیت مذاکرات ایران و 1+5 مذاکره کردند.

دراین دیدار که حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری هم حضور داشت، مواضع و موارد اختلافی را بررسی کردند.


اشتاین مایر صبح پنج شنبه در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا درباره اوکراین که در وین برگزار شد، گفت: فقط می توانم اطمینان بدهم تمام طرف هایی که در وین هستند با عزم راسخ امده اند تا به توافق برسند.


وی افزود: واضح است که ما هنوز به توافق نرسیده ایم. همچنان موانع کوچک و بزرگی وجود دارد و ما تمام کوشش خود را می کنیم تا این موانع را از پیش رو برداریم.


اشتاین مایر افزود: اینکه نهایتا همه طرفین جسارت لازم برای توافق راداشته باشند سوالی است که هنوز نمی توانیم به آن پاسخ بدهیم.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا