اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقرار سپر موشکی آمریکا در خلیج فارس؟


مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که باوجود توافق هسته ای، به فعالیت خود در رابطه با استقرار سامانه دفاع موشکی در خلیج فارس ادامه خواهند داد.

پایگاه خبری انتخاب: مقامات پنتاگون می گویند که ایران بزرگترین ذخایر موشک های کروز کوتاه و میان برد و موشک های بالستیک در منطقه را داراست.

رویترز گزارش داد: رابرت شر معاون وزیر دفاع در امور راهبردی گفت وزارت دفاع آمریکا تلاش می کند سامانه دفاع موشکی را در خلیج فارس عملی کند زیرا توافق هسته ای ایران مانع استفاده ایران از موشک های بالستیک نمی گردد.

وی در کمیته فرعی نیروهای مسلح در مجلس سنا تاکید کرد شکی نیست که فعالیت موشک بالستیک ایران برای آمریکا ، اروپا ، اسراییل و کشورهای خلیج (فارس) خطرناک است.

وی افزود بزرگترین اشتباه این است که بعد از اجرای توافقنامه هسته ای ایران بگوییم حالا می توانیم احتیاط را کنار بگذاریم.

اوباما و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نشست ماه مه بر تشکیل برنامه دفاع موشکی تاکید کردند . آمریکا تلاش می کند به این شکل نگرانی هم پیمانان خلیجی خود را برطرف کند.
این کشورها از افزایش توان ایران بعد از لغو تحریم های اقتصادی نگران هستند.

مایکل ترونولون از مسؤولان سابق پدافند هوایی و موشکی آمریکا گفت آمریکا و کشورهای خلیج «فارس» باید خطرات احتمالی این برنامه موشکی را بررسی کنند هر چند پیشرفت در امنیت الکترونیکی خطرهای احتمالی را کاهش می دهد.

وی افزود خرید سیستم موشکی جدید اولویت نیست بلکه باید برای از بین بردن موانع موجود و همکاری میان کشورهای حوزه خلیج (فارس) تلاش کرد.


ویدیو مرتبط :
شبیه سازی عملکرد سپر دفاع موشکی خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار 430 موشک "توماهاک" توسط امریکا در خلیج فارس/راشاتودی: این موشک ها قادر به از بین بردن سیستم دفاع موشکی ایران است!



استقرار 430 موشک "توماهاک" توسط امریکا در خلیج فارس/راشاتودی: این موشک ها قادر به از بین بردن سیستم دفاع موشکی ایران است!

وزیر دفاع امریکا در یک برنامه تلویزیونی قول داد که برنامه "B" امریکا در خصوص ایران با موفقیت مواجه خواهد شد. گزارشات نشان می دهد که سخنان پنه تا جدی است چراکه گروه های تهاجمی امریکا در خلیج فارس 430 موشک "توماهاک" دارند.

 

   ,سیستم دفاع موشکی ایران,اخبار,اخبار سیاسی,حمله آمریکا به ایران

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راشا تودی نوشت: وزیر دفاع امریکا در یک برنامه تلویزیونی قول داد که برنامه "B" امریکا در خصوص ایران با موفقیت مواجه خواهد شد. گزارشات نشان می دهد که سخنان پنه تا جدی است چراکه گروه های تهاجمی امریکا در خلیج فارس 430 موشک "توماهاک" دارند.

 

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، پنه تا گفت: ما برای انجام تمام گزینه های روی میز آمادگی داریم.

 

وی افزود: اگر ایران جاه طلبی های هسته ای خود را رها نکند، برنامه هایی برای مقابله با این کشور داریم.

 

وی که در برنامه "ولف بلیتزر" سی ان ان حضور یافته بود، گفت: واشنگتن هیچ کدام از گزینه های روی میز را برنداشته است.

 

در حال حاضر دو ناوهواپیما بر همراه با گروه های تهاجمی و چندین زیر دریایی در اب های خلیج فارس مستقر شده اند. نیروی دریایی امریکا و پنتاگون می گویند که حضور آنها روتین است.

 

خبرگزاری اینترفکس روسیه در این خصوص نوشت: ناو "اینترپرایز" به تنهایی 130 موشک "توماهاک" دارد.ناو "ابراهام لینکلن" هم موشک های کروز دور برد زیادی دارد.گزارش شده است که این گروه در حال حاضر در خلیج فارس فعالیت دارد تا بتواند پشتیبانی هوایی از نیروهای ناتو در افغانستان داشته باشد.

 

همچنین زیردریایی "جرجیان"  که در این منطقه حضور دارد، نزدیک به 154 موشک "توماهاک" دارد.

 

بنابراین گزارش، زیردریای دیگری هم که در دست یک گروه تهاجمی امریکا قرار دارد مجهز به 12 موشک کروز است.

 

بنابراین حداقل 430 مشوک "توماهک" در خلیج فارس وجود دارد.

بنا بر ادعای راشاتودی، این موشک های قادر به از بین بردن سیستم دفاع موشکی و فرودگاه های نظامی ایران است./انتخاب