اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال هند از تشکیل منطقه آزاد تجاری


وزیر بازرگانی هند اعلام کرد در سفر اخیر خود به تهران مقامات ایرانی پیشنهاد تشکیل منطقه آزاد تجاری با این کشور را ارائه داده‌اند که همین امر می تواند راه دستیابی هند به بازارهای اروپایی و آفریقایی را هموارتر سازد.

 خبرگزاری فارس: به گزارش زی نیوز، وزیر بازارگانی هند پس از بازگشت از تهران اعلام کرد مقامات ایرانی پیشنهاد تشکیل منطقه آزاد تجاری با هند را در این سفر به وی داده‌اند.

این وزیر  هندی که برای حضور در اولین جلسه کارگروه مشترک ایران و هند به تهران سفر کرده بود اعلام کرد ایران تمایل دارد تا روابط تجاری خود را با هند و همچنین سهم خود از تجارت جهانی را افزایش دهد و معتقد است که هند می تواند نقش مهمی در تحقق این هدف داشته باشد.

وزیر بازرگانی هند افزود: این کشور نیز از این پیشنهاد استقبال کرده و پس از تأیید دولت هند، زمینه های اجرای این پیشنهاد  فراهم خواهد شد.

وزیر بازرگانی هند تأکید کرد این اقدام برای هند نیز بسیار سودمند خواهد بود چرا که این کشور می تواند از طریق ایران به بخش هایی از اروپا و آفریقا دست یابد.


ویدیو مرتبط :
مزیت های منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان اردبیل


استاندار اردبیل با بیان اینکه منطقه آزاد طبق قانون باید در مناطق مرزی ایجاد شود، گفت: پارس آباد و بیله سوارمغان به لحاظ واقع شدن در نوار مرزی و برخورداری از شرایط و یژگی های لازم، اصلی ترین نقطه منطقه آزاد تجاری- صعنتی اردبیل خواهند بود.

خبرگزاری ایرنا: استاندار اردبیل با بیان اینکه منطقه آزاد طبق قانون باید در مناطق مرزی ایجاد شود، گفت: پارس آباد و بیله سوارمغان به لحاظ واقع شدن در نوار مرزی و برخورداری از شرایط و یژگی های لازم، اصلی ترین نقطه منطقه آزاد تجاری- صعنتی اردبیل خواهند بود.

مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری پارس آباد اظهار کرد: به لحاظ واقع شدن این دو شهرستان در نوار مرزی و قرار گرفتن فعال ترین گمرک استان در بیله سوار ، خواه نا خواه قسمت هایی از اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار مغان جزو محدوده اصلی منطقه آزاد تجاری - صنعتی اردبیل خواهند بود.

خدابخش یادآورشد: تشکیل منطقه آزاد تجاری - صنعتی مستقل استان اردبیل بیش از طرح الحاق به منطقه آزاد ارس، مردم استان را از فرصت های مختلف از جمله سرمایه گذاری و اشتغال برخوردار خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد در اسرع وقت هیات دولت لایحه ایجاد منطقه مستقل تجاری - صنعتی اردبیل را تهیه و به مجلس ارایه دهد.

خدابخش با اعلام اینکه 100هزار هکتار از اراضی دولتی برای ایجاد منطقه آزاد شناسایی و در نظر گرفته شده است، گفت: با ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در استان شاهد سرمایه گذاری در بخش های مختلف به خصوص در حوزه کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی و تاسیس دانشگاه بین المللی کشاورزی در این منطقه و در نهایت رونق و پیشرفت اساسی و افزایش حداقل دو برابری درآمد مردم منطقه خواهیم بود.

وی، در ادامه به ضرورت حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم در استان اردبیل به خصوص در بعد اقتصادی شاهد رشد و توسعه باشیم باید نگاهمان را تغییر و با دید مثبت به سرمایه گذاران نگاه کنیم. 

او به خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی در چهار تکنولوژی مهم جزو 10کشور برتر دنیاست و این از اثرات و برکات انقلاب اسلامی است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در قبل از انقلاب تعداد دانشجویان منطقه کم شمار و ناچیز بود ولی هم اکنون استان اردبیل حدود 75هزار دانشجوی مشغول تحصیل دارد.

وی با اعلام اینکه در حوزه های اقتصادی و عمرانی اتفاقات فوق العاده ای در استان اردبیل رخ داده است، خاطر نشان کرد: امسال 100روستای استان یا گازرسانی شده و یا در حال گازرسانی است.

استاندار اردبیل افزود: دولت، باهدف مهار آب های مرزی، امسال هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده که یک میلیارد دلار آن برای استان اردبیل اختصاص داده شده است.

مجید خدابخش گفت: 70درصد این رقم در بخش آب کشاورزی پارس آباد مغان سرمایه گذاری می شود.

وی از خرید یک میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای بیمارستان در حال احداث 120تختخوابی پارس آباد تا خرداد سال آینده خبر داد و گفت: طرح توسعه فرودگاه ، اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری و احداث بیمارستان 120تختخوابی این شهرستان تا هفته دولت سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

پارس آباد در شمال اردبیل و در جوار حمهوری آذربایجان قرار دارد.