اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال ایران از مصالحه سیاسی در یمن


«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از مصالحه سیاسی در یمن که تامین کننده حقوق مردم و همه طرف های داخلی در این کشور باشد، استقبال می کند.

خبرگزاری ایرنا: «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از مصالحه سیاسی در یمن که تامین کننده حقوق مردم و همه طرف های داخلی در این کشور باشد، استقبال می کند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه در گفت و گویی در پاسخ به پرسشی درباره تحولات یمن اظهار داشت: مردم و دولت یمن به تروریست های تکفیری اجازه نخواهند داد مسیر مطالبات مردم و مصالحه سیاسی را به سمت افراط و خشونت سوق دهند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: یمن مستقل، متحد، باثبات و امن در مسیر توسعه کشور و در سایه پایبندی همه طرف ها بر مصالحه سیاسی، مورد حمایت تهران است.

در پی درگیری های مخالفان حوثی با ارتش یمن، تعداد بسیاری از مخالفان کشته و زخمی شدند. به دنبال شدت گرفتن این درگیری ها در روز پنج شنبه (27 شهریور ماه ) پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی یمن برای ساعاتی قطع شد.

روز گذشته (جمعه) نیز صدها هزار یمنی به دعوت کمیته سازمان دهنده انقلاب مردمی پاسخ مثبت دادند و نماز جمعه را در خیابان فرودگاه محله الجراف برگزار کردند.

هزاران انقلابی یمنی در جاده فرودگاه صنعا پایتخت یمن زیر آتش گلوله های خمپاره و پرواز بالگردهای ارتش این کشور نماز جمعه را برپا داشتند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از «منصور هادی» رییس جمهوری یمن خواستند تا هر چه سریعتر به خواسته های انقلابیون پاسخ مثبت داده و آنها را نادیده نگیرد.

مخالفان دولت از جمله گروه «انصارالله» در هفته های اخیر با بستن جاده اصلی فرودگاه بین المللی صنعا و برگزاری تحصن در برابر ساختمان های وزارتخانه های دولتی، خواستار مبارزه با فساد مالی و اداری، برکناری دولت و از سرگیری پرداخت یارانه سوخت شده اند.

انقلابیون یمنی همچنین اقدامات عناصر تکفیری در برهم زدن امنیت و ثبات صنعا و حمله شب گذشته آنان به شهروندان در نقاط مختلف پایتخت را محکوم کردند.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی مهندسی سیاسی(1)کالبدشکافی جناح های سیاسی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال ظریف از توافق سیاسی در یمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی,روابط ایران و  یمن


 اخبار سیاست خار جی - استقبال ظریف از توافق سیاسی در یمن

وزیر خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه کویت روز گذشته طی دیدار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ضمن بررسی روند مناسبات دو جانبه در خصوص تحولات منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا دکتر محمد جواد ظریف در خصوص اوضاع یمن إز توافق سیاسی بین رئیس‌جمهور و معارضه در یمن استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن دعوت همه طرفهای سیاسی یمن به خویشتنداری و پایبندی به توافق سیاسی خاطرنشان ساخت : جمهوری اسلامی ایران آرامش و استمرار گفت‌وگوهای ملی را در جهت مصالح ملت و دولت یمن می‌داند.

دکتر ظریف و وزیر خارجه کویت در این دیدار همچنین نتایج سفر امیر کویت به ایران و توافقات فی مابین روسای دو کشور را بررسی نموده و پیگیری و اجرای تفاهمات را مورد تأکید قرار دادند .

تداوم روند مثبت جاری تحرکات و افرایش مشورت‌های فی‌مابین به منظور تحکیم مناسبات و کمک و تقویت همگرایی منطقه‌ای در این دیدار مورد توافق طرفین قرار گرفت.

 

 اخبار سیاست خارجی - ایسنا