اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استعفا کرده ها به صحن مجلس بازگشتند!!



اخبار ,اخبار سیاسی ,استعفا نمایندگان مجلس

 

اخبار سیاسی -  استعفا کرده ها به صحن مجلس بازگشتند

18 نماینده شهرهای مختلف استان خوزستان که هماهنگ و به عنوان اعتراض بودجه ای علیه لایحه تقدیمی دولت به مجلس استعفا داده بودند، ترجیح دادند در صحن مجلس حاضر شوند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگان مستعفی استان خوزستان با وساطت علی لاریجانی رییس مجلس به خانه ملت بازگشتند.

«عیسی دارایی» در حاشیه جلسه علنی افزود: نمایندگان استان خوزستان تا ساعت 9 صبح وارد صحن علنی مجلس نشدند که رییس مجلس، محمد دهقان عضو هیات رییسه را نزد ما فرستاد تا در صحن حضور یابیم و با وی در این زمینه گفت و گو کنیم.

این نماینده استان خوزستان خاطرنشان کرد: پس از رایزنی های انجام شده مقرر شد نمایندگان استان خوزستان ساعت 14 امروز جلسه ای با رییس مجلس شورای اسلامی و غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره مصارف و منابع استان خوزستان در لایحه بودجه سال 93 کل کشور داشته باشند.

این اقدام در حالی صورت گرفته که لایحه بودجه در دو دولت گذشته با تاخیرهایی تا 84 روز تقدیم مجلس شد و سال 91 هم فقط برای نمایندگان ارسال گردید، بی آنکه اعتراضی قانونی را برانگیزد.

برخلاف روند دولت های نهم و دهم، دولت یازدهم همزمان با برنامه پرکار در دست گرفتن اداره کشور، پیشبرد دیپلماسی هسته ای و نسخه پیچی فوری برای درمان یا کاهش مشکلات اقتصادی، تدوین بودجه سال 93 را در دستور کار قرار داد و 17 آذرماه به موقع توسط حسن روحانی تقدیم مجلس شد.

براساس وظیفه قانونی، نمایندگان می توانند پس از ارائه بودجه، پیشنهادهای مصوب کمیسیون های تخصصی را به کمیسیون تلفیق ارسال کنند تا پس از کارشناسی ها و گنجانده شدن تغییرات، در صحن بررسی و پس از تصویب برای اعلام نظر شورای نگهبان به این شورا ارسال شود.

براین اساس، الزاما لایحه بودجه مانند آنچه که دولت ارائه کرده نخواهد بود و احتمال بروز تغییرات بعید نیست.

اما تنها با گذشت 48 ساعت از تقدیم لایحه بودجه که جبرا انتظار می رفت منطبق با احساس مسئولیت در لغو تعطیلی مجلسی ها، نمایندگان بیشتر به تعهدات ملی و انجام وظایف نمایندگی خود در عرصه استانی و حوزه ها توجه کنند، سه شنبه (امروز) رویدادی نو در تاریخ پارلمانی جمهوری اسلامی رخ داد.

بنا بر این می توان پرسید که چرا 18 نماینده یک استان به صورت سازمان یافته، استعفا از مسئولیت نمایندگی را به عنوان اولین گام تعامل با دولت تدبیر امید انتخاب کرده و درخواست خود را نیز به هیات رییسه مجلس داده اند.

حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان، محمدسعید انصاری نماینده آبادان، شمس اله بهمئی نماینده رامهرمز و رامشیر، عباس پاپی زاده نماینده دزفول، عبداله تمیمی نماینده شادگان، اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا، سیدشریف حسینی نماینده اهواز و باوی، سیدعیسی دارایی نماینده اندیمشک، حجت اله درویش پور نماینده ایذه و باغملک ، سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان، سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر و گتوند، عبداله سامری نماینده خرمشهر، جواد سعدون زاده نماینده آبادان، ناصر سودانی نماینده اهواز و باوی، محمدباقر شریعتی نماینده بهبهان، ناصر صالحی نسب نماینده دشت آزادگان و هویزه، سیدشکرخدا موسوی نماینده اهواز و باوی و سیدراضی نوری نماینده شوش، 18 نماینده ای هستند که روز گذشته در اعتراض از سمت خود استعفا دادند و امروز به سرکار خود بازگشتند. 

اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
خواندن شعری از ایرج میرزا توسط نماینده مجلس در صحن علنی مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهپیمایی نمایندگان در صحن علنی مجلس



 

نمایندگان در حین راهپیمایی در صحن علنی مجلس سینه می‌زدند و با هدایت علی‌اصغر زارعی كه در جلو حركت می‌كرد به دور صحن علنی مجلس حركت كردند.



در محكومیت اقدامات روز عاشورا ، جمعی از نمایندگان در صحن علنی و اطراف مجلس راهپیمایی كردند.

 



به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس پس از صحبت‌های علی لاریجانی در محكومیت حوادث دو روز گذشته و تذكر هدایت‌خواه و حسینیان و تاكید بر دستگیری افراد هتاك جمعی از نمایندگان مجلس شروع به راهپیمایی در صحن علنی مجلس كردند.

 



گفتنی است نمایندگان با فریادهای مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر منافق و هیهات من‌الظله انزجار خود را از اقدامات برخی افراد دو روز گذشته نشان دادند

 



همچنین نمایندگان در حین راهپیمایی در صحن علنی مجلس سینه می‌زدند و با هدایت علی‌اصغر زارعی كه در جلو حركت می‌كرد به دور صحن علنی مجلس حركت كردند.

 



علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در این هنگام گفت به علت جریان خودجوش مجلس كه برای دفاع از آرمان‌های انقلاب به وجود آمده است، ۳۰ دقیقه تنفس اعلام می‌نماییم تا با روح شهدا میثاقی مجدد داشته باشیم.

 



همچنین نمایندگان پس از این صحبت لاریجانی به خارج از مجلس حركت كردند و در اطراف مجلس مشغول راهپیمایی و شعار دادن شدند.