اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استخدام در تهران به طور كلی ممنوع است



ایسنا- معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور گفت: طرح‌ها و نظریه‌های مختلف در مورد تهران را در این سال‌ها اجرایی نكرده‌اند و حال به طرح‌های ما ایراد می‌گیرند.

 

لطف‌الله فروزنده در سمینار «دوركاری و افزایش بهره‌وری» كه امروز در مركز همایش‌های رازی و در حضور تعدادی از كارمندان دستگاه‌های مختلف دولتی برگزار شد، با بیان این كه 80 درصد افرادی كه در دولت قرار دارند، از دانشگاهیان و با سوابق علمی و مطالعاتی هستند، افزود: همه این افراد به مطالعات بنیادی، توسعه‌ای و كاربردی و الزامات آن‌ها آشنا هستند و این شیرازه در تمام بخش‌های مدیریتی كشور شكل گرفته است.

وی افزود: فرق مدیران دولت نهم و دهم این است كه آن‌ها خود را نوكر مردم می‌دانند و می‌خواهند روش‌های بومی را استفاده كنند و در عین حال منش و رفتارشان بر اساس رفتار امام خمینی (ره) است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: از نظر ما كسی كه نسخه صندوق بین‌المللی پول را می‌خواهد پیاده كند و یا به قیمت توسعه، مردم را له كند و یا فقط به دنبال تشریفات باشد، نمی‌تواند موفق باشد، هر چند كه همه اینها را برخی افراد در دورانی اجرایی ‌كرده‌اند.

وی اضافه كرد: برخی افراد به جای این كه امروز محاكمه شوند، طلبكار هستند.

فروزنده ادامه داد: در سال‌های گذشته سه نظریه در مورد تهران ارائه شده است، در زمان كرباسچی قصد جابجایی پایتخت را داشتند و مطالعاتی در مورد آن نیز صورت گرفت، اما كوچك ترین گامی برای آن برداشته نشد و حتی جهت گیری‌هایی هم در جهت آن نداشتند، نظریه دوم را آخوندی ـ وزیر مسكن وقت ـ ارائه كرد و راه نجات تهران را مدیریت واحد شهری اعلام كرد، اما برای آن هم اقدامی صورت نگرفت و مطالعه‌ای كه در میدان عمل پیش نرفته باشد، بركتی ندارد.

به گزارش ایسنا، وی نظریه سوم راه نجات تهران را حذف شكاف بین تهران با سایر شهرستان‌ها عنوان كرد و گفت: قرار بود، بسیاری از امكاناتی كه در تهران وجود دارد، به شهرستان‌های دیگر نیز منتقل كنیم، اما در این سال‌ها در این جهت نیز كه راه‌حل‌ خوبی بود، اقدامی صورت نگرفت، اما در نهایت رویكرد دولت نهم در سفرهای استانی همین بود و توانست آن را محقق كند.

معاون رییس جمهور با اشاره به روند فعلی ارتباط مردم با رییس جمهور در سفرهای استانی كه مردم می‌توانند به راحتی با رییس جمهور دیدار داشته باشند و به وی اعتماد كنند، اظهار كرد: این امر سرمایه اجتماعی كمی نیست، چرا كه مردم با كسی تعارف ندارند و اگر مشكلی وجود داشته باشد، حتما بروز می‌دهند.

* دولت را به شتاب زدگی و بی‌برنامگی متهم می‌كنند

وی عنوان كرد: اگر چه تاكنون دولت برخوردی با این مخالفان نداشته است، اما همچنان ما را به شتاب زدگی و بی‌برنامگی متهم می‌كنند و با حرف‌های شیكشان می‌خواهند موضوعات را به انحراف بكشند.

فروزنده اظهار كرد: موضوع تمركز زدایی در تهران در 14 برنامه سیستمی‌ به صورتی منسجم در حال انجام است و نمره این كارهای ما را مردم، رهبری و خداوند می‌دهد، من به دوستان در شهرداری گفته‌ام كه اگر حتی یك نفر هم از تهران خارج شود، باز هم كار ما درست بوده است، اما به شما می‌گویم كه تاكنون 120 شركت دفترشان را به خارج از تهران منتقل ‌كرده‌اند و 20 هزار نفر داوطلب جابجایی از تهران، تاكنون منتقل شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه خطاب به مخالفان این طرح تصریح كرد: شما شعار دادید و یكی را هم عمل نكردید، اما ما آن را اجرایی كردیم.

* استخدام در تهران را به طور كلی ممنوع كرده‌ایم

معاون رییس جمهور بیان كرد: یك بار به خبرنگاری كه از من در مورد دوركاری سوال كرد، گفتم این همه لیست شركت‌هاست، بروید و پیگیری كنید، اگر یكی از آن‌ها منتقل نشده بودند، بیاید ما را «هو» كنید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های به وجود آمده در استان البرز نیز خاطر نشان كرد: تاكنون تصور می‌شد، اگر این جابجایی وجود نداشته باشد، بسیاری از فعالیت‌ها بر روی زمین می‌ماند، اما این طور نشده و در حال حاضر استخدام در تهران را به طور كلی ممنوع كرده‌ایم و شش هزار پست سازمانی را كم كرده‌ایم.

فروزنده ادامه داد: به دلیل همین دو طرح «دور كاری» و «تمركز زدایی» از تهران نرخ مهاجرت و تمایل به انتقال به تهران، بسیار كاهش یافته است.

وی اضافه كرد: قطعا تا اسفند ماه كه آخرین آمارها را اعلام می‌كنیم تا 40 درصد برنامه پیش‌بینی‌ شده را محقق خواهیم كرد.

به گزارش ایسنا، معاون رییس جمهور در حوزه منابع انسانی و تحول اداری به ضرورت اجرایی شدن اهداف دولت الكترونیك اشاره كرد و توضیح داد: همه فعالیت‌های اضافی باید حذف شوند و سفرهای درونشهری تهران از 15 میلیون روزانه حال حاضر كاهش یابد.

* حقوق كاركنانی كه دوركاری دارند، قطعا بیشتر خواهد بود

وی خاطر نشان كرد: 22 درصد نیروهای انسانی كل كشور در تهران حضور دارند و 200 هزار نفر تنها در ستادهای دستگاه‌های مختلف اجرایی فعالیت می‌كنند كه باید این تعداد قطعا كاهش یابد.

فروزنده تاكید كرد: حقوق كاركنانی كه دوركاری دارند، در صورت تایید دوركاری آن‌ها قطعا بیشتر خواهد بود و هر تجهیزاتی كه نیاز داشته باشند، در اختیارشان گذاشته می‌شود.

وی همچنین از تعیین مراكزی برای دوركاری در بخش‌های مختلف استان تهران در آینده‌ای نزدیك خبر داد و گفت: این مراكز می‌توانند خدمات مختلف را برای كاركنان با استفاده از امكانات دولتی فراهم كنند.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
استخدام منشی در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رسایی به تقدیر ملکه انگلیس از سفیرش در تهران:"گس" ممنوع الورود شود



 

 

 

واکنش رسایی به تقدیر ملکه انگلیس از سفیرش در تهران:

 

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به اعطای نشان "سر" از سوی ملکه انگلیس به سفیر این کشور در تهران گفت: من فکر می‌کنم سفیر انگلیس نهایت سرسپردگی خود را به منافع دولت انگلیس که منطبق با منافع رژیم صهیونیستی است نشان داده است.

وی افزود: تقدیر ملکه انگلیس نیز از این سفیر کاملاً طبیعی است چرا که اقدامات وی کاملاً در جهت اهداف و منافع این کشور در ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم این است که چه برخوردی با دولت انگلیس و سفیر وی در تهران صورت گیرد تا جلوی چنین اقداماتی گرفته شود.

رسایی گفت: من تصور می‌کنم که باید در قبال این حرکت ورود گس به ایران به عنوان عنصر نامطلوب ممنوع شود.

وی افزود: البته مجلس نیز به دنبال تصویب قانون کاهش رابطه با انگلیس در کمترین سطح خود است که ما منتظر هستیم این قانون هرچه زودتر به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: البته برخی از مسئولین با تاخیر در ارایه این طرح درصدد دادن فرصت به سفیر انگلیس در تهران هستند که من تصور نمی‌کنم چنین کاری مفید باشد...../تحلیل:عصرایران