اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استاندار تهران: استان ها باید خودگردان شوند



اخبار,اخباراجتماعی,استاندار تهران


اخباراجتماعی  -  استاندار تهران: استان ها باید خودگردان شوند

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از 50 درصد کل در آمد کشور از این استان تامین می شود تاکید کرد: حاضریم تهران را بدون بودجه دولتی اداره کرده و حتی چند استان را یاری رسان باشیم.

استاندار تهران تحت پوشش قرار گرفتن حدود 4 میلیون نفر مددجو توسط کمیته امداد را مورد تقدیر قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم افراد تحت پوشش خود اتکا شوند.

به گزارش ایسنا، سید حسین هاشمی در مراسم افتتاح ساختمان جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، اظهار کرد: خوداتکایی مددجویان آنان را در زندگی مقاوم کرده و دیگر وابسته نخواهند بود.

وی با نقل خاطره ای از خانمی که در کمیته امداد امام شهرستان تبریز مددجو بود و فرشبافی را فراگرفت و اکنون تبدیل به صادر کننده فرش شده بیان کرد: این رویه باید در کل کمیته امداد ادامه یابد تا مددجویان خوداتکا شوند.

استاندار تهران در ادامه بیان کرد: بزهکاری در استان تهران به لحاظ جمعیتی نسبت به سایر استان های کشور کمتر است.

هاشمی گفت: برغم جمعیت بالای استان با محروم بودن این استان میزان بزهکاری در آن کاهش یافته است.

وی استان تهران را استانی محروم و گره دار در انواع مشکلات نامید و بیان کرد: استان تهران به لحاظ امکانات، نیرو و اختلاف میزان حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی نسبت به وزارتخانه ها در محرومیت به سر می برند.

هاشمی با بیان اینکه بودجه استان نیز در رتبه یازدهم قرار داشت تصریح کرد: طی جلسات با معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری آنان متقاعد کردیم که بودجه استان ارتقا یابد و اکنون به رتبه هفت رسیده است.

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از 50 درصد کل در آمد کشور از این استان تامین می شود تاکید کرد: حاضریم تهران را بدون بودجه دولتی اداره کرده و حتی چند استان را یاری رسان باشیم.

وی با اشاره به پذیرفته شدن این تفکر در دولت تصریح کرد: اگر خودگردان شدن استان ها در کشور فرهنگ شود دیگر به درآمد نفتی نیازی نیست.

براساس گزارش استانداری تهران، ساختمان جدید اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در خیابان دماوند، ظهر امروز طی مراسمی با حضور حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد.


 اخبار اجتماعی  -   ایسنا


ویدیو مرتبط :
استاندار یزد در شورای اقامه نماز استان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاپ "نگاتیو" در حوزه هنری استان تهران



 

 

چاپ

 

نمایشنامه نگاتیو اثر علی كوچكی از مجموعه نمایشنامه های دینی حوزه هنری استان تهران توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید.



نویسنده این نمایشنامه در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری استان تهران گفت: این نمایشنامه روایت زنی است كه به خاطر مشكلات پیش آمده در زندگی اش تصمیم به خودكشی می گیرد و برای این كار بالای آسمان خراشی می رود و نمایش با اتفاقات و گفتگو های این زن در بالای برج دنبال می شود.

 


كوچكی هم اكنون مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان كرج است ، همچنین از مجموعه نمایش نامه هایی كه تا كنون در حوزه هنری استان تهران به چاپ رسیده است می توان به " مارماهی" اثر حمید قاسم زادگان جهرمی و " پشت سایه های كاج" اثر چیستا یثربی اشاره كرد..../ اخبار ارسالی به آفتاب