اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«اسب کوچک» مورینیو در جهنم گالا


شاگردان ژوزه مورینیو فردا شب باید در دیداری سخت در لیگ قهرمانان اروپا در خانه گالاتاسرای به میدان بروند.

ایسنا: شاگردان ژوزه مورینیو فردا شب باید در دیداری سخت در لیگ قهرمانان اروپا در خانه گالاتاسرای به میدان بروند.

 مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه با برگزاری دو دیدار به پایان می‌رسد که در آن شالکه در آلمان با رئال‌مادرید دیدار خواهد کرد و گالاتاسرای نیز در ترکیه به دیدار چلسی می‌رود.

*شالکه – رئال‌مادرید

شالکه و رئال‌مادرید در حالی برابر هم به میدان می‌روند که شانس تیم اسپانیایی برای صعود به مرحله بعد بسیار بیشتر است. رئال‌مادرید با انگیزه زیادی پای به این مسابقه خواهد گذاشت. آنها موفق شدند این هفته با برتری 3 بر صفر برابر الچه در لیگا به صدر جدول راه پیدا کنند و اکنون 3 امتیاز از بارسلونا و آتلتیکو مادرید بیشتر دارند. علاوه بر آن رئال موفق شده به فینال جام حذفی راه یابد و در این مرحله اواسط فروردین سال آینده در ورزشگاه مستایا برابر والنسیا به میدان خواهد رفت.

رئال‌ در لیگ قهرمانان این فصل تیمی قدرتمند بوده که موفق شده نتایج خوبی کسب کند. در مرحله گروهی شاگردان کارلو آنچلوتی موفق شدند بالاتر از گالاتاسرای و یوونتوس به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شوند. رئال‌ در مرحله گروهی بی شکست بود و تنها برابر یوونتوس به تساوی رسید و در بقیه بازی‌ها موفق شد به برتری برسد. کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی با زدن 9 گل زده چهره برتر رئال‌ در این فصل بوده است. رونالدو که در لیگ اسپانیا 3 بازی است به دلیل مصدومیت به میدان نرفته، امیدوار است با گلزنی در این دیدار صدر جدول آقای گلی لیگ قهرمانان را از زلاتان ابراهیموویچ پس بگیرد.

دیگر نکته مثبت رئالی‌ها در این فصل ایکر کاسیاس بوده که توانسته رکورد بسته نگه داشتن دروازه این تیم را بشکند. در طول بازی‌های رئال در این فصل جام حذفی دروازه کاسیاس بسته بوده و این باعث شده رئال بدون گل خورده به فینال برود. در لیگ قهرمانان اروپا نیز کاسیاس عملکرد بسیار خوبی داشته و تنها 5 بار دروازه خود را در طول 6 بازی باز شده دیده است.

شالکه بر خلاف رئال مادرید فصل خیلی خوبی را سپری نمی‌کند. این تیم در رقابت‌های بوندسلیگا در ابتدای هفته در خانه برابر ماینتس به تساوی بدون گل رسید تا رتبه چهارمی خود را در جدول رده‌بندی در خطر ببیند. آبی‌های آلمان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رقابت سختی با ولفسبورگ دارند. آنها در لیگ قهرمانان اروپا در گروه 5 با تیم‌های چلسی، بازل و استوابخارست همگروه بودند و موفق شدند به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله بعد راه یابند. ژولین درکسلر بهترین بازیکن شالکه است که در مرحله گروهی بازی‌های زیبایی از خود به نمایش گذاشت و باعث شد تا آستانه پوشیدن پیراهن آرسنال در زمان جا‌به‌جایی ژانویه پیش برود اما در نهایت با مخالفت رئیس باشگاه شالکه در تیم آلمانی ماند.

*گالاتاسرای- چلسی

در دیگر دیدار این مرحله گالاتاسرای ترکیه باید در خانه از چلسی انگلیس پذیرایی کند. داستان صعود گالاتاسرای به مرحله یک هشتم نهایی بسیار عجیب بود. آنها رقابت سختی برای صعود به این مرحله با یوونتوس داشتند و در روز پایانی باید برابر تیم ایتالیایی به پیروزی می‌رسیدند اما بارش برف بازی دو تیم را در دقیقه 30 متوقف کرد. مسئولان یوفا تصمیم گرفتند 60 دقیقه باقی مانده فردای آن مسابقه برگزار شود که تیم ترکیه‌ای موفق شد با ضربه وزلی اسنایدر به گل برسد تا گالاتاسرای بالاتر از یوونتوس به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. گالاتاسرای در لیگ ترکیه با کسب 44 امتیاز پس از فنرباغچه در رده دوم جدول قرار دارد و رقابت سختی برای قهرمانی در این فصل دارد.

چلسی صدرنشین لیگ برتر که مورینیو معتقد است "اسب کوچک" است، موفق شد در ابتدای هفته اورتون را با یک گل شکست دهد تا صدرنشین لیگ برتر باقی بماند. آنها در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند به عنوان تیم نخست بالاتر از شالکه راهی مرحله حذفی شوند. خبر خوب برای چلسی بازگشت داوید لوئیس به ترکیب تیم است. مدافع برزیلی به دلیل مصدومیت دیدار تیمش برابر اورتون را از دست داد اما مشکلی برای همراه آبی‌های لندن در اروپا ندارد و می‌تواند در کنار گری کیهیل به میدان برود. چلسی دو فصل گذشته موفق شده‌ با برتری برابر بایرن مونیخ به قهرمانی در لیگ برسد و فصل قبل نیز در لیگ اروپا موفق شد به قهرمانی برسد. با این حال به نظر می‌رسد در این فصل کار ژوزه مورینیو برای قهرمانی در اروپا سخت است. چلسی از ابتدای فصل با مشکل مهاجم روبرو بوده است. علاوه بر این، دو بازیکن جدید این تیم یعنی نمانیا ماتیچ و محمد صلاح که در زمان جا‌بجایی ژانویه به چلسی ملحق شدند نمی توانند در لیگ قهرمانان بازی کنند. زیرا این دو بازیکن در این فصل لیگ قهرمانان با پیراهن تیم‌های سابق‌شان، به ترتیب بنفیکا و بازل بازی کردند و به این ترتیب طبق قوانین یوفا نمی‌توانند در ترکیب چلسی به میدان بروند.


ویدیو مرتبط :
رقص اسب پونی(همون اسب های کوچک و زیبا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مورینیو: ما اسب کوچک قهرمانی هستیم!


ژوزه مورینیو با وجود برتری تیمش برابر منچسترسیتی می‌گوید تیمش در این فصل مدعی قهرمانی در لیگ برتر نیست.

ایسنا: ژوزه مورینیو با وجود برتری تیمش برابر منچسترسیتی می‌گوید تیمش در این فصل مدعی قهرمانی در لیگ برتر نیست.

چلسی در هفته‌ بیست و چهارم لیگ برتر موفق شد با برتری برابر منچسترسیتی به اولین تیمی تبدیل شود که در ورزشگاه "اتحاد" در این فصل از تیم منچسترسیتی امتیاز می‌گیرد.

ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی چلسی پس از پیروزی با ارزش تیمش برابر منچسترسیتی در نشست خبری خود پس از مسابقه، گفت: فکر می‌کنم بازی بسیار خوبی برابر یک تیم بسیار خوب از خودمان نشان دادیم. از نمایش بازیکنانم شگفت زده شدم. ما در تلاش هستیم تا در چلسی تیمی بسازیم که فصل آینده یک مدعی جدی باشد. این که ما در این فصل خوب بازی می‌کنیم اتفاق خیلی خوبی است. این پیروزی گام مهمی برای رشد تیم ما بود. موفق شدیم دو بار بهترین تیم انگلیس (منچسترسیتی) را شکست دهیم که پیروزی در زمین آنها بهترین برد ما برابر آنها بود.

مورینیو در ادامه گفت: سیتی در این دیدار چند موقعیت گلزنی داشت، اما موقعیت‌های ما خطرناک بودند که توانستیم روی یکی از آنها به گل برسیم. روحیه بازیکنانم در این دیدار عالی و جنگنده بود. این همان چیزی است که من در چلسی به دنبال آن هستم. وقتی که توپ در اختیار بازیکنان حریف بود، خیلی خوب توانستیم فضاهای دفاع را پوشش دهیم و اجازه ندهیم که منچسترسیتی مانند همیشه فوتبالش را بازی کند. وقتی هم که توپ در اختیارمان بود تلاش کردیم که به بهترین شکل به سمت دروازه‌ حریف حمله کنیم و موقعیت گل ایجاد کنیم.

سرمربی پرتغالی چلسی با وجود پیروزی تیمش برابر منچسترسیتی می‌گوید آنها این فصل مدعی قهرمانی نیستند و او این فصل به قهرمانی با چلسی فکر نمی‌کند و تنها دغدغه‌اش این است که بتواند در پروژه ای بلند مدت با چلسی به موفقیت برسد.

مورینیو در این باره گفت: ما در بین تیم‌های مدعی قهرمانی هستیم، ولی فکر نمی‌کنم مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی باشیم. در بین تیم‌های مدعی عنوان قهرمانی دو اسب خیلی بزرگ (آرسنال و منچسترسیتی) وجود دارد و یک اسب کوچک (چلسی) که این اسب کوچک نیاز به پرورش دارد تا بتواند رشد کند. پیروزی در این دیدار برابر منچسترسیتی روحیه تیم ما را در ادامه فصل بالا می‌برد.

سرمربی چلسی در ادامه گفت: برای پیشرفت تیم خوب نیست که در لیگ اروپا بازی کنیم. خوشحالم که در لیگ قهرمانان اروپا حضور داریم و سهمیه لیگ قهرمانان هم برای فصل بعد می‌توانیم کسب کنیم.

آقای "خاص" در ادامه از انتخاب بهترین بازیکن تیمش در این دیدار خودداری کرد و گفت: نمی‌خواهم یک بازیکن را از تیمم به عنوان بهترین بازیکن انتخاب کنم. هر وقت به پیتر چک نیاز داشتیم او آماده بود. وقتی که نیاز بود مدافعانمان واکنش خوبی برابر حریفان داشته باشند، به خوبی توانستند این کار را کنند. آزپیلیکوئتا در سمت چپ توانست سرعت خسوس ناواس را بگیرد. هافبک‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و توانستند موقعیت‌های زیادی را روی دروازه‌ حریف ایجاد کنند. همه آنها در تیم به یک اندازه مهم بودند.

چلسی در دیدار رفت نیز موفق شد منچسترسیتی را با نتیجه‌ دو بر یک شکست دهد تا در هر دو دیدار خود در این لیگ برتر برابر سیتی به پیروزی رسیده باشد.

مورینیو درباره این رکورد برابر منچسترسیتی ادامه داد: چلسی در سال‌های اخیر برابر منچسترسیتی بازی‌های خوبی نداشته و ما در این فصل توانستیم با دو پیروزی به این طلسم پایان دهیم. برد دیدار رفتمان به خاطر هوش بالای فرناندو تورس بود که موفق شد برای ما گلزنی کند و امشب (دیشب) به این خاطر بردیم که تیم برتر میدان بودیم. با این حال نمی‌گویم ما بهتر از آنها هستیم. فقط می‌گویم که خوب بودیم و شایسته کسب پیروزی در این دیدار بودیم. هدف ما در این فصل قهرمانی نیست، بلکه می‌خواهیم برای فصل‌های آینده تیم قدرتمند و قوی داشته باشیم. هدف ما کامل کردن پازل است. حتی بیش از کامل کردن پازل، هدف ما ساختن تیمی با ساختار در چلسی است. خیلی از مربیان شاید برای موفقیت در یک تیم به چهار یا پنج سال نیاز داشته باشند، اما من می‌خواهم فصل آینده اردوی پیش فصل قدرتمندی را داشته باشیم تا بتوانیم در سال دوم هم در چلسی تیمی قوی را راهی مسابقات کنیم. البته ما در این فصل نیز خودمان را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانیم.

چلسی که در جام حذفی انگلیس نیز باید برابر منچسترسیتی در ورزشگاه "اتحاد" به میدان برود، شنبه هفته‌ آینده در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن در هفته‌ بیست و پنجم میزبان نیوکاسل است. آنها در لیگ قهرمانان اروپا نیز یکی از شانزده تیم صعود کرده هستند که باید در مرحله یک هشتم نهایی برابر گالاتاسرای به میدان بروند.