اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسامی مجروحان تصادف اتوبوس زائران ایرانی


سازمان حج و زیارت اسامی مجروحان تصادف اتوبوس حامل زائران ایرانی را اعلام كرد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان حج و زیارت اسامی مجروحان تصادف اتوبوس حامل زائران ایرانی را اعلام كرد.

بنیامین شكوه‌فر ـ مدیركل حوزه‌ی ریاست سازمان حج و زیارت ـ گفت: مجروحان حادثه‌ی ناشی از برخورد اتوبوس زائران ایرانی با جدول، 10 نفر بودند كه همه‌ی آن‌ها به بیمارستانی در جده منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

او ادامه داد: هفت نفر از این مجروحان پس از مداوا ترخیص شدند و به پرواز برگشت‌شان كه به سمت تهران بود نیز رسیدند.

وی با بیان این‌كه درمان سه مجروح دیگر در بیمارستان جده همچنان ادامه دارد، به اسامی آن‌ها اشاره كرد و گفت: «آسیه سربلنده»، «عصمت ابراهیمی تهرانی» و «كبری بشیری» از كاروان «عابدان مكه» از استان تهران هم‌چنان در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت اضافه كرد: هیأت پزشكی حج و زیارت ایران در این بیمارستان مستقر شده و منتظر نتیجه‌ی آزمایش‌های این زائران است تا اگر مشكلی نبود، آن‌ها را ترخیص كند یا اگر به درمان بیشتری نیاز بود، مراحل بازگرداندن آن‌ها را به كشور برای ادامه‌ی درمان پیگیری كند.

بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، 6 تیرماه) یك دستگاه اتوبوس حامل زائران استان تهران كه در حال حركت به سمت فرودگاه جده بود، در 5 كیلومتری این شهر پس از برخورد با جدول كنار خیابان، چپ كرد كه بر اثر این حادثه 10 زائر ایرانی مجروح شدند. به گفته‌ی مسؤولان سازمان حج و زیارت، این اتفاق به‌خاطر سهل‌انگاری راننده‌ی اتوبوس رخ داده است.      


ویدیو مرتبط :
اسامی زائران ایرانی کشته شده در فاجعه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی مجروحان انفجار اتوبوس زائران ایرانی


مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به دنبال حادثه انفجار در مسیر اتوبوس زائران انفرادی که به سمت سامرا در حرکت بودند، یک نفر شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند.

خبرگزاری فارس: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به دنبال حادثه انفجار در مسیر اتوبوس زائران انفرادی که به سمت سامرا در حرکت بودند، یک نفر شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند.

محسن نظافتی که هم‌اکنون در کربلای معلی به‌سر می‌برد، گفت: تعداد مجروحان حادثه انفجار در مسیر اتوبوس زائران انفرادی که به سمت سامرا در حرکت بودند به 10 نفر رسید و یک نفر نیز شهید شده است.

وی اظهارداشت: این زائران به صورت انفرادی و متفرقه در شمال بغداد به صورت غیرمجاز به سمت سامرا در حرکت بودند که یک بمب جاده‌ای کنار اتوبوس منفجر می‌شود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج اظهارداشت: سامرا هم‌اکنون در برنامه زیارتی زائرانی که از سوی سازمان حج و زیارت به کربلای معلی اعزام می‌شود وجود ندارد و این زائران به صورت غیرمجاز به سمت سامرا در حرکت بودند.

نظافتی گفت: این اتوبوس از استان خراسان عازم کربلای معلی شده بود و اسامی مجروحان این حادثه بدین شرح است:

محمدجواد طبسی - 9 ساله

مهدی بلندی - 29 ساله

سیدعلی عادل - 30 ساله

حسین فرشچی مقدم - 15 ساله

احمد مروج کاشانی - 35 ساله

مجتبی شایسته - 37 ساله

عماد بلندی - 10 ساله

مریم موسوی - 38 ساله

عباسعلی کریمی - 50 ساله

و محمد صادق صنوبر قادتی - 40 ساله

همچنین در این حادثه سیدمحمدرضا طبسی نیز به شهادت رسید.