اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسامی بازیگران جدید «بازی تاج و تخت»


در حالی که تب انتظار برای ادامه مجموعه پرطرفدار «بازی تاج و تخت» به اوج خود رسیده، سازندگان این مجموعه نام چند بازیگری را که در فصل ششم به جمع تیم بازیگری مجموعه اضافه به‌صورت غیررسمی اعلام کردند.

روزنامه صبا: در حالی که تب انتظار برای ادامه مجموعه پرطرفدار «بازی تاج و تخت» به اوج خود رسیده، سازندگان این مجموعه نام چند بازیگری را که در فصل ششم به جمع تیم بازیگری مجموعه اضافه به‌صورت غیررسمی اعلام کردند.

 در میان این نام‌ها می‌توان به اسامی اشخاصی چون ماکس ون سیدو (بازیگر کهنه کار سوئدی و یکی از بازیگران محبوب کارگردان فقد سینما اینگمار برگمن) و ریچارد‌ای گرانت (کمدین محبوب تلویزیون امریکا که به گفته خودش قصد به چالش کشیدن خود در دیگر ژانرها را دارد) اشاره کرد.

این در صورتی ست که مغز متفکر مجموعه «بازی تاج و تخت» جورج آر آر مارتین نویسنده کتاب «نغمه‌های یخ و آتش» (منبع اصلی سریال) اعلام کرده که جلد هفتم آثارش در سال 2015 آماده نخواهد شد و ناشر اسپانیایی این سری کتاب‌ها آلخو کوروو در برنامه رادیویی ال مون راچی وعده داده است که جلد هفتم این مجموعه جذاب با نام بادهای زمستان در سال 2016 آماده انتشار خواهد بود.

اعلام نام بازیگران جدید «بازی تاج و تخت» به صورت غیر رسمی

 افتتاحیه فستیوال تورنتو با فیلم «تخریب»

فیلم «تخریب» اثر تازه ژان مارک واله آغازگر فستیوال تورنتو بود و در شب افتتاحیه اشک‌های تماشاگران را درآورد. کارگردان محبوب این روزهای سینما واله را می‌توان پسر نیک همین فستیوال نامگذاری کرد. شخصی که در دو سال گذشته به فیلمساز محبوب فستیوال بین‌المللی تورنتو تبدیل شده و با فیلم «مشترکین باشگاه دالاس» توجه اعضای آکادمی اسکار را نیز به‌خود جلب کرد، سال پیش با فیلم وحشی باعث درخشش دوباره بازیگر نقش اصلی‌اش ریس ویترسپون شد و علاوه بر آن با استقبال گرم منتقدین در تورنتو و سپس مراسم جوایز اسکار روبه‌رو شد. فیلم «تخریب» سومین اثر پیاپی واله محسوب می‌گردد که به تنهایی انسان در دنیای مدرن می‌پردازد و فضای فیلم به آثار اولیه کارگردانش مانند د.ی.و.ا.ن.ه شباهت دارد.

جیک جیلنهال در فیلم «تخریب» در نقش مردی که به تازگی همسرش در یک سانحه رانندگی جان باخته ظاهر شده است. او در اندوهی سهمگین بسر می‌برد و دست به خود ویرانگیِ عجیبی می‌زند که.‌.‌. نائومی واتس و کریس کوپر دیگر بازیگران این اثر درام-کمدی هستند و فیلمنامه نیز نوشته برایان سیپ است که در کارنامه‌اش اثری چون پیام اصلی به چشم می‌خورد. شایان ذکر است که بسیاری از منتقدان لب به تحسین هنرنمایی جیک جیلنهال گشوده‌اند. جیلنهال پس از بازی در فیلم «دشمن» (فردی که با وسواس ذهنی کافکایی روبه‌روست)، «خزنده شب» (شمایل بیمارگونی از تراویس بیکر فیلم «راننده تاکسی») و «بوکسور چپ دست» (پسر یتیمی که با اتکا به حمایت‌های همسرش چهار بار قهرمان بوکس سبک وزن جهان می‌شود و پس از مرگ همسر، راهش را گم می‌کند) تغییری غافلگیر کننده در پرونده حرفه‌ای خود به‌وجود آورده و در کنار تلخی‌های زندگی شخصیت اصلی فیلم از وجوه طنزآلود شخصیتی که در فیلم گنجانده نمی‌توان به سادگی چشم پوشی کرد.

 «مادر دوم» نماینده برزیل در مراسم اسکار

فیلم «مادر دوم» اثر تحسین شده آنا مویلارت که موفق به اخذ جایزه بهترین بازیگر زن (رجینا کیس) از فستیوال ساندنس و جایزه ویژه تماشاگران (پانوراما) از فستیوال برلین شده، به عنوان نماینده کشور برزیل به آکادمی جوایز اسکار معرفی شد. داستان فیلم «مادر دوم» درباره زنی با نام وال (رجینا کیس) است که در زندگی سخت و شغل طاقت‌فرسای نظافتچی، در شهر سائوپائولو غرق شده است. زمانی که سروکله دخترش جسیکا (کمیلا ماردیلا) پیدا می‌شود که مدت‌هاست از او جدا زندگی می‌کند و قصد دارد با او زندگی کند، وال با تناقض عمیقی بین زندگی با دخترش و روند زندگی برده‌واری که در سال‌های گذشته به آن خو کرده مواجه می‌شود. چندی پیش مجله واریتی با تیتر بهترین اثر غیر انگلیسی زبان در دفاع از فیلم چنین نوشت: «فیلمی نادر که با هوشمندی میانه اجتماع را نشانه می‌رود و با آگاهی نسبت به شیوه‌ای که روایت را پیش می‌برد چالشی تفکربرانگیز به‌وجود می‌آورد که او را از دیگر آثار غیرانگلیسی زبان سال‌های اخیر متمایز می‌کند.

از میان آثار پیشین مویلارت می‌توان به دو اثر کمدی با نام‌های «رکودهای دوروال» و «دودش تو چشم خودت میره» اشاره کرد؛ فیلم‌هایی که از لحاظ مضمون و ساختار هیچ شباهتی به فیلم اخیر این کارگردان 51 ساله برزیلی ندارند.

 بازگشت «ام نایت شیامالان» به ژانر وحشت

روزگاری سینمای وحشت از جمله پرفروش‌ترین ژانرهای سینمایی محسوب می‌شد. با گذشت زمان و پا به سن گذاشتن اساتید این ژانر (وس کریون، جان کارپنتر، جورج رومزو، داریو آرجنتو و...) مدتی است که بازار این گونه فیلم‌ها نیز بی‌رونق شده است. با این همه چند سال در میان، با آثاری کم‌خرج اما پرفروش روبه‌رو می‌شویم که نشان می‌دهد قوانین گذشته همچنان در مورد آثار زمان حال نیز صدق می‌کند و تنها سازندگان فیلم‌ها هستند که قدرت تهییج مخاطبان سینما را ندارند و در صورت ارائه آثاری تازه نفس و هوشمند در این ژانر می‌توان علاقمندان بیشمار سینمای وحشت را با سینما آشتی داد. در ادامه سالی که پیش رو داریم دو کارگردان مطرح این ژانر دوباره به این فرم بازگشته‌اند تا شاید پس از مدت‌ها موفق به صدرنشینی در جدول فروش هفتگی سینماهای دنیا شوند. مشکل اصلی اینجاست که امکان تداخل اکران این دو فیلم با یکدیگر تمام پیش‌بینی‌ها را دچار اختلال کرده است. ام نایت شیامالان سازنده اثر درخشانی چون «حس ششم» پس از سال‌ها با ساخت فیلمی با نام «بازدید» به‌سراغ سبک و سیاق آثار گذشته‌اش نظیر «نشانه‌ها» رفته و ماجرای دو نوجوان را روایت می‌کند که برای مدتی مجبور به اقامت نزد پدربزرگ و مادربزرگ خود هستند. مشکل اصلی از جایی آغاز می‌شود که این دو نوجوان متوجه تغییرهای رفتاریِ عجیب میزبان‌های خود پس از ساعت 9:30 هر شب می‌شوند.

شیامالان پس از دو اثر ضعیف سال‌های پیش خود «آخرین هواشکن» و پس از «زمین» با ساخت یک به اصطلاح بی‌مووی قصد فتح گیشه فصل پاییز سینماها را دارد. شایان ذکر است فیلم «بازدید» با هزینه اندک 5 میلیون دلار ساخته شده است.

گیلرمو دل‌تورو نیز پس از پروژه عظیم «حاشیه اقیانوس آرام» به‌سراغ ژانر وحشت رفته و با فیلم «قله خونین» پاییز امسال با شیامالان رقابت خواهد کرد. فیلم «قله خونین» روایت ارواح بازمانده از یک تراژدی خانوادگی است که ادیث کوشینگ (میا واسیکوسکا) در امارتی قدیمی با آنها مواجه می‌شود. از دیگر ستارگان این اثر می‌توان به تام هیدلستون، جسیکا چستن و چارلی هونام (پسران آنارشی) اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
اجرای تیتراژ سریال بازی تاج و تخت توسط بازیگران سریال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شوخی با بازیگران سریال«بازی تخت و تاج»+ تصاویر



با مطرح شدن سریال تلویزیونی بازی تخت و تاج، برخی پایگاه های خبری به شوخی و دست انداختن شخصیتهای این سریال روی آورده و چهره پردازی انها را با گونه های مختلف گربه ای مقایسه کرده اند.

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال


با مطرح شدن سریال تلویزیونی بازی تخت و تاج، برخی پایگاه های خبری به شوخی و دست انداختن شخصیتهای این سریال روی آورده و چهره پردازی انها را با گونه های مختلف گربه ای مقایسه کرده اند.

بازی تخت و تاج (Game of Thrones)‏ یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیوف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده است. این مجموعه بر گرفته از پرفروشترین اثر مجموعه داستان‌های فانتزی جورج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش ساخته شده است. فیلم برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و هم چنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته است.
از همان مراحل اولیه انتظار زیادی می‌رفت که مجموعه مورد استقبال تماشاگران و منتقدین قرار بگیرد. فصل اول سریال نامزد جوایز بسیاری از جمله، جایزه امی برای برجسته ترین سریال دراما و گلدن گلب برای بهترین سریال تلویزینی دراما؛ همچنین پیتر دینکلیج موفق به دریافت جایزه نقش مکمل مرد امی و گلدن گلب برای ایفای نقش تیرین لننیستر گردید.

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

بازی تخت و تاج , بازیگران سریال

منبع:cinemakhabar.ir