اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از کارنامه درسی ابوبکر بغدادی تا ساعت 7 میلیون دلاری+تصاویر



تصاویر و اسناد کمتر دیده شده از ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تکفیری داعش منتشر شد.

ابوبکر بغدادی، رهبر گروه "تکفیری داعش" در حال حاضر "خطرناک‌ترین تروریست جهان" از سوی دستگاه‌های امنیتی شناخته می‌شود. اخیرا گروهی از گزارشگران آلمانی موفق به جمع‌آوری مدارکی جدید و تا کنون منتشرنشده از زندگی وی شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین یک کپی از نخستین کارت شناسایی متعلق به ابوبکر بغدادی؛ کارت به مورخ ۱۹۸۰ با عکسی از کودکی "خطرناک‌ترین تروریست جهان". طبق مدارک به دست آمده، رهبر "گروه تکفیری داعش" اول ژوئیه ۱۹۷۱ در شهر سامره (عراق) به دنیا آمده و نام اصلی او ابراهیم عواد ابراهیم البدری است. به گفته همسایگان، بغدادی پسر سوم از مجموع چهار پسر خانواده‌ای کشاورز و بی سر و صدا بوده است.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


مدرک تحصیلی متعلق به ابوبکر بغدادی. وی در اغلب دروس از جمله "اخلاق و انضباط" نمره خوبی کسب کرده بوده است. به نظر می‌رسد که او تنها در درس زبان انگلیسی ضعیف بوده است. طبق نمره درج شده در این کارنامه، او از مجموع ۶۰۰ نمره، موفق به کسب نمره ۴۸۱ شده است.
 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


تصویری از مدرکی مربوط به تابعیت عراقی ابوبکر بغدادی با شماره ۱۱۳۶ مورخ سال ۱۹۸۷ همراه با عکسی از دوران نوجوانی وی. در آن زمان ابوبکر بغدادی ۱۶ سال داشته و در دبیرستانی پسرانه در شهر سامره با نام اصلی‌اش، ابراهیم عواد ابراهیم البدری مشغول به تحصیل بوده است.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


ابوبکر بغدادی در سال ۱۹۹۱ موفق به اخذ دیپلم شد. در سندی متعلق به مدرسه آمده که او یک بار رد شده، اما بعدها با چند نمره به وی اضافه شده است. برادر کوچکتر بغدادی سرباز ارتش صدام حسین، دیکتاتور مخلوع عراق بود که کشته شد.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


ابوبکر بغدادی پس از دیپلم زادگاهش را ترک کرده و به بغداد رفت. او قصد داشته تا در رشته حقوق تحصیل کند و طبق مدرکی که از آن زمان به دست آمده، وی علوم تربیتی و زبان‌های خارجی را هم جزو رشته‌های دوم و سوم خود مشخص کرده بوده است. اما به دلیل معدل پایین دیپلم موفق به ورود به دانشگاه در این رشته‌ها نمی‌شود.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


ابوبکر بغدادی به دلیل مشکلات جسمی از خدمت در ارتش معاف شد. برگه معاینه پزشکی او در دوران دانشجویی‌اش نشان می‌دهد که نزدیک‌بین است.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


ابوبکر بغدادی در سال ۱۹۹۹ کارشناسی ارشد می‌گیرد. موضوع پایان‌نامه او "تفسیر قرآن" بوده است؛ در ادامه هم وارد مقطع دکترا می‌شود. رهبر گروه تروریستی "داعش" در سال ۲۰۰۳ در استان انبار عراق برای نخستین بار ازدواج می‌کند.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


عکسی از ابوبکر بغدادی متعلق به سال ۲۰۰۲. پس از حمله آمریکا به عراق (مارس ۲۰۰۳) بغدادی در فوریه ۲۰۰۴ به دلایلی که تا امروز مشخص نشده، دستگیر و ۱۰ ماه در اردوگاه "بوکا" در جنوب عراق نگهداری می‌شود.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


در اردوگاه بوکا مظنونان امنیتی و تروریستی در کنار نیروهای سابق ارتش صدام حسین نگهداری می‌شدند. به اعتقاد کارشناسان، این هم‌نشینی تأثیر بسزایی در رفتار کنونی بغدادی و تشکیلات زیر نظر او داشته است. بغدادی پس از آزادی از ارودگاه بوکا در دسامبر ۲۰۰۴ به دانشگاه بازمی‌گردد و همزمان مؤذن محله‌ی "توبجی" در غرب بغداد می‌شود.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


دولت آمریکا برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری ابوبکر بغدادی شود، ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. بنا به گزارش گاردین، بغدادی دو ماه پیش به علت آسیب‌دیدگی شدید ستون فقرات از سوی دو پزشک در موصل مورد معاینه و معالجه قرار گرفته است. وی ظاهرا در ۱۸ ماه مارس ۲۰۱۵ پس از حمله هوایی آمریکا به شدت مصدوم شده است. وزارت دفاع آمریکا این حمله هوایی را تایید، اما درباره مصدومیت بغدادی سکوت کرده است.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


ابوبکر بغدادی کمتر در انظار عمومی ظاهر می‌شود و تنها عکس جدید موجود از او مربوط به حضورش در "مسجد نوری" در موصل است. پس از انتشار ویدئویی منتسب به ابوبکر بغدادی در اینترنت، نشریه بریتانیایی "تلگراف "درباره ساعت پرزرق و برقی که او هنگام سخنرانی در یکی از مساجد موصل بر دست داشت، نوشت، این ساعت مچی نقره‌ای رنگ با صفحه مشکی می‌تواند یکی از مدل‌های گرانبهای "رولکس" باشد.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


مدل لوکس "سیمَستِر" (Seamaster) از سری ساعت‌های مچی "امگا" همان ساعتی است که جیمزباند از سال ۱۹۹۵ تا به حال در سری فیلم‌های جیمزباند به دست می‌کند.
 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


گاردین با استناد به منابع خبری از موصل می‌نویسد که گروه "تکفیری داعش" جانشین جدیدی را برای ابوبکر بغدادی تعیین کرده است. وی عبدالرحمن مصطفی قدولی نام دارد که به نام ابوعلا عفری مشهور است. عفری یکی از یاران نزدیک ابوبکر بغدادی است و دولت آمریکا او را مرد شماره ۲ گروه "تکفیری داعش" می‌داند. آمریکا برای دستگیری وی پاداشی ۷ میلیون دلاری تعیین کرده است.

 

اخبار,اخباربین الملل ,کارنامه درسی ابوبکر بغدادی


این گروه تروریستی از سال ۲۰۱۳ وارد جنگ داخلی سوریه شد و نام خود را نخست به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) و سپس به "دولت اسلامی" تغییر داد. این گروه از سوی سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری متهم به نسل کشی و جنایت علیه بشریت است.


  اخبار  بین الملل  -  باشگاه  خبر  نگاران 


ویدیو مرتبط :
زنده یا مرده ابوبکر بغدادی-آخرین اخباره ابوخره بغدادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خلیفۀ داعشی "ابوبکر الخاتونی" از آب درآمد/خلیفه‌ی داعش با ساعت ۶ هزار دلاری+عکس



اخبار,اخبار بین الملل ,تروریست داعش

 

اخبار بین الملل - خلیفۀ داعشی "ابوبکر الخاتونی" از آب درآمد

شورای استانداری نینوا اعلام کرد شخصی که تصویر وی در فیلم ویدیوئی نماز جماعت داعش در موصل منتشر شده است، ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده مسلمانان نیست، بلکه "ابوبکر الخاتونی" دیگر تروریست داعش است.

به گزارش تسنیم به نقل از السومریه نیوز، کمیته امنیتی شورای استانداری نینوا یکشنبه شب اعلام کرد، شخصی که تصویر وی در فیلم ویدیوئی نماز جماعت داعش در موصل به عنوان ابوبکر البغدادی، سرکرده اصلی این گروه تروریستی منتشر شده است، "ابوبکر الخاتونی" است.


محمد ابراهیم گفت: اطلاعات واصله نشان می دهد که ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده مسلمانان در شهر موصل حضور ندارد.


وی در ادامه افزود: شخصی که در نوار ویدیوئی هنگام نماز جماعت داعش در موصل ظاهر شده است، ابوبکر البغدادی نیست، بلکه "ابوبکر الخاتونی" است.


سخنگوی وزارت کشور عراق نیز ضمن ساختگی خواندن فیلم ویدئویی سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش که در نقش امام جماعت ظاهره شده است، گفت: البغدادی زخمی شده و برای معالجه به سوریه منتقل شده است.


«سعد معان» سخنگوی وزارت کشور عراق تاکید کرد: تصاویر منتشر شده که نشان می دهد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در مسجد بزرگ موصل است به طور مسلم مربوط به وی نیست و این تصاویر ساختگی و جعلی است.


وی تصریح کرد: ما این تصاویر را تجزیه و تحلیل کردیم و به این مساله پی بردیم که این تصاویر جعلی هستند. وی افزود: نیروهای دولتی عراق در حمله هوایی ابوبکر البغدادی را زخمی کرده اند و وی برای مداوای پزشکی به شبه نظامیان داعش در سوریه پیوسته است.


گروهک تروریستی داعش چندی پیش با حذف پسوند "عراق و شام" از نام خود و اعلام برپایی "خلافت اسلامی"، با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان بیعت کرد!

 

--------------------------


خلیفه‌ی داعش با ساعت ۶ هزار دلاری+عکس

پس از انتشار ویدیویی که گفته شده است ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی و سفاک داعش در حال سخنرانی در مسجد موصل است رسانه ها به ساعت گرانقیمت این فرد توجه نشان دادند.

 در ویدیو منتشر شده که ادعا شده است ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش درحال خواندن نماز جمعه درمسجد جامع موصل است. رسانه های جهان از جمله ساندی تلگراف نوشته است ساعت مچی وی بیش از 6 هزار دلار ارزش دارد و از نوع کلکسیونی ساعت های رولکس است.

این گروه تروریستی چندی پیش با حمله به موصل بیش از 240 میلیون دلار از پولهای مردم عراق را سرقت کرد.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,تروریست داعش


دولت عراق این ویدیو را جعلی خوانده است و بر زخمی شدن و فرار وی به خاک سوریه تاکید کرده است. در آخرین خبرها گفته شده این فرد بدل این خلیفه خود خوانده است که با ساعتی چند هزار دلاری خطبه نماز جمعه می خواند.

 اخبار بین الملل - تسنیم