اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از مراجعه به مرز «شلمچه» خودداری کنید


ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه ای، از مشتاقان زیارت اربعین خواست تا اطلاع ثانوی از رفتن به مرز شلمچه خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: در اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین آمده است: با توجه به اینکه مرز شلمچه تا اطلاع ثانوی بسته است، خواهشمند است مشتاقان زیارت اربعین تا اطلاع بعدی از مراجعه به این مرز اکیدا خودداری کنند.

«با توجه به رایزنی های صورت گرفته با مسوولان کشور عراق مقرر شد به محض تجهیز گذرگاه زمینی عراق به امکانات مورد نیاز، نسبت به بازگشایی مجدد مرز شلمچه اقدام شود.»

این اطلاعیه تصریح می کند: در صورت اتخاذ هرگونه تصمیم جدید و یا تغییری در وضعیت مرزها، مراتب طی اطلاعیه های بعدی به استحضار مشتاقان زیارت اربعین خواهد رسید.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت، پیش بینی می شود بیش از 800 هزار نفر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.


ویدیو مرتبط :
صادرات کالا از مرز شلمچه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت‌نام در «سماح» تا اطلاع ثانوی تمدید شد/ زائران بدون ویزا به مرز‌ها مراجعه نکنند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه داشتن ویزا و گذرنامه برای سفر به عراق الزامی است، گفت: ثبت نام در سامانه"سماح" تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: زائرانی که قصد شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی را دارند باید توجه کنند که داشتن ویزا و گذرنامه‌ معتبر الزامی و کشور عراق به‌هیچ عنوان زائرانی را که بدون ویزا وارد کشورش شوند، را نمی‌پذیرد.

وی افزود: قرار بود تا ساعت 16 امروز ثبت‌نام در سامانه سماح به اتمام برسد که برای پایان‌دادن به شایعاتی که در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حذف ویزا و گذرنامه آمده است، ثبت‌نام در این سامانه تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه آماده پذیرش زائران هستند و عزیزان توجه کنند که تردد از مرزهای استان خوزستان راحت‌تر خواهد بود چراکه در مرز مهران با ازدحام جمعیت مواجه شده‌ایم.

وی گفت: از افراد متقاضی مشرف‌شدن به عتبات عالیات می‌خواهیم که بدون داشتن ویزا به مرز‌ها مراجعه نکرده و از مبدأ نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

اخبار اجتماعی - تسننیم