اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اروپاتحریم های یکجانبه علیه ایران راردکرد



 

 

اخبارسیاسی

 

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد از اقدام های شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه اتمی ایران حمایت می کند ولی اعمال هرگونه تحریم یکجانبه علیه جمهوری اسلامی را از سوی این اتحادیه رد کرد.

کاترین اشتون مسوول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید اعضای این اتحادیه از فعالیت های هسته یی ایران، به ویژه اقدام اخیر تهران برای غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم، بسیار نگران هستند.اشتون این اظهارات را در پایان نشست روز دوشنبه وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا بیان کرد.به گفته او اتحادیه اروپا رویکرد دوگانه مذاکره و فشار بر ایران را دنبال می کند. به گزارش ایلنا وی افزود؛ این اتحادیه آماده گفت وگو با تهران است.

با این حال وی گفت؛ اگر مذاکرات به نتیجه نرسد پرونده ایران باید به شورای امنیت ارسال شود.مسوول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت؛ ما در حال دنبال کردن گزینه شورای امنیت به عنوان بهترین و مناسب ترین راه برای پیشبرد مسائل مربوط به ایران هستیم.در خبری دیگر در این راستا «فرانکو فراتینی» وزیر خارجه ایتالیا که برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به بلژیک سفر کرده است، خواستار تلاش های بیشتر و جلوگیری از هدر رفتن زمان برای حل مساله هسته یی ایران شد. به گزارش ایلنا «کارل بیلت» وزیر خارجه سوئد نیز در این باره گفت هر رویکردی در قبال ایران باید با توافق تمامی طرف ها از جمله چین، برزیل، هند و ترکیه اتخاذ شود.سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم با اشاره به گزارش اخیر آژانس درباره فعالیت های هسته یی ایران تاکید کرد؛ برلین هیچ جایگزینی برای گفت وگو با ایران نمی بیند.به گزارش مهر «اندریاس پیشکه» با رد هرگونه حمایت اروپا یا آلمان از حمله نظامی احتمالی علیه تاسیسات هسته یی ایران تاکید کرد؛ برلین جز مسیر دیپلماسی، راه دیگری در برخورد با ایران نمی بیند.سخنگوی وزارت خارجه آلمان در ادامه افزود؛ البته ما معتقدیم علاوه بر گفت وگوی دیپلماتیک با ایران باید از تحریم های اقتصادی و بین المللی نیز بهره جست.

● ارسال پیشنهادات تخصصی امریکا به سازمان ملل

در کنار این اظهارنظرها در مورد برنامه هسته یی ایران، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت امریکا در هفته های آینده پیشنهادات تخصصی برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را به سازمان ملل ارسال خواهد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپ کراولی روز دوشنبه در اظهاراتی مدعی شد ایران به دنبال ساخت دو تاسیسات جدید غنی سازی اورانیوم است که این موضوع دلیل دیگری مبنی بر انحراف ایران از تعهدات خویش در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی است. کراولی گفت؛ افزایش تاسیسات هسته یی ایران نه تنها اختلافات موجود درباره مساله هسته یی را حل نمی کند، بلکه بر آنها می افزاید.

 


ویدیو مرتبط :
1392/11/23:تحریم های یکجانبه آمریکا غیر قانونی است..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم های یکجانبه سوئیس علیه ایران



 

 

 

تحریم های یکجانبه سوئیس علیه ایران

 

دولت سوئیس از اعمال تحریم های یکجانبه این کشور علیه ایران خبر داد.

به نقل از رویترز، دولت سوئیس اعلام کرد تحریم ها علیه ایران را به میزانی که با تحریم های اعمالی از سوی شرکای تجاری سوئیس برابری کند؛ افزایش می دهد.

دولت سوئیس در بیانیه روز چهارشنبه خود اضافه کرد: اجرای تحریم های مستقل سوئیس علیه ایران از روز پنجشنبه (امروز) آغاز می شود. این تحریم ها باعث می شود ایران نتواند از سوئیس به عنوان محلی برای واردات کالاهایی استفاده کند که نمی تواند آنها را از دیگر کشورها به دست آورد.

براساس تحریم های یکجانبه برن، از این پس شرکت های سوئیسی نمی توانند کالاهای دارای کاربرد دوگانه را به ایران بفروشند یا ارائه کنند. کالاهای دارای کاربرد دوگانه به کالاهایی گفته می شود که می توان از آنها علاوه بر کاربرد های غیرنظامی، استفاده های نظامی نیز کرد.

وزارت امور خارجه سوئیس نیز در بیانیه ای اعلام کرد این کشور ضمن تعهد به اجرای تحریم های سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، خود نیز تحریم های مستقلی را علیه تهران اعلام می کند.

این تحریم ها همچنین شامل ممنوعیت صادرات همه انواع کالاهای مورد استفاده در بخش نظامی می شود.

دولت سوئیس محدودیت هایی را نیز بر صادرات کالاها و فناورهای معینی که قابلیت استفاده در بخش های نفت و گاز ایران را دارند؛ اعمال می کند. این محدودیت ها شامل تامین یا حمایت مالی شرکت های سوئیسی از بخش های نفت و گاز ایران نیز می شود.

سوئیس هم اکنون محدودیت هایی را در بخش ارائه خدمات مالی به ایران اجرا می کند.

ارزش صادرات سوئیس به ایران در سال 2010 به رقم 730 میلیون دلار رسید.

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه ایران اعلام کرده بودند.

ایران قرار است در روزهای 21 و 22 ژانویه جاری گفت وگوهایی را درباره پرونده هسته ای خود با کشورهای  گروه1+5 در شهر استانبول داشته باشد....../تحلیل:عصرایران