اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارسال پیام اینترنتی از طریق حركت چشم!


یك بیمار مبتلا به سندرم قفل شدگی موفق شد از طریق فناوری ردیابی حركات چشم، پیامی در صفحه اینترنتی شخصی اش منتشر كند.

خبرگزاری ایسنا: یك بیمار مبتلا به سندرم قفل شدگی موفق شد از طریق فناوری ردیابی حركات چشم، پیامی در صفحه اینترنتی شخصی اش منتشر كند.

 «تونی نیكلینسون» در سال 2005 میلادی به دلیل سكته مغزی، دچار سندرم قفل شدگی (locked-in syndrome) و فلج كامل بدن شد.

 افراد مبتلا به سندروم قفل شدگی از هشیاری كامل برخوردار هستند، اما قدرتی برای انجام حركات فیزیكی ندارند و تنها از طریق حركات بسیار ضعیف سر، چشم و پلك زدن با دیگران ارتباط برقرار می كنند.



 «نیكلینسون» 57 ساله موفق شد با استفاده از سیستم ردیاب حركات چشم، نخستین پیام اینترنتی خود را در توئیتر ارسال كند. تاكنون بیش از 20 هزار نفر در صفحه شخصی وی عضو شده اند.

 فناوری ردیابی حركات چشم كه به سرعت در حال توسعه است، تلفیقی از برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری است كه فرد معلول را قادر می‌كند از طریق حركات چشم با دیگران ارتباط بر قرار كند.

 صفحه كلید مجازی بر روی صفحه نمایش مقابل بیمار قرار می گیرد و سیستم با بررسی دقیق حركات ظریف سر و چشم بر روی صفحه كلید، واژه ها را حرف به حرف تایپ می كند.

 این سیستم رایانه‌یی قادر است حركات چشم بیمار را به نوشتار یا گفتار تبدیل كند.    


ویدیو مرتبط :
فعال سازی + ارسال مخابراتی و اینترنتی در شبکه پیام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید ارسال پیام محرمانه به ایران را تکذیب کرد





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کاخ سفید ارسال پیام محرمانه به ایران را تکذیب کرد

کارنی با اشاره به اینکه واشنگتن و تل آویو هیچ اختلافی درباره ضرورت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی ندارند، تاکید کرد که این گزارش غلط است و وی درباره مسایل فرضی صحبتی برای گفتن ندارد.سخنگوی کاخ سفید گزارش یک روزنامه اسراییلی را درباره ارسال پیام محرمانه دولت اوباما به ایران درباره حمله احتمالی اسراییل به ایران را تکذیب کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گزارش روزنامه " یدیوت آحارونوت " اسراییل را درباره ارسال پیام محرمانه اوباما به ایران را رد کرد.

کارنی با اشاره به اینکه واشنگتن و تل آویو هیچ اختلافی درباره ضرورت جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح اتمی ندارند، تاکید کرد که این گزارش غلط است و وی درباره مسایل فرضی صحبتی برای گفتن ندارد.

روزنامه آحارونوت اسراییل روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد که دولت اوباما با ارسال نامه ای محرمانه به ایران از طریق کانال های دیپلماتیک اروپایی به مقامات تهران اطمینان داده است که واشنگتن از هر گونه حمله احتمالی اسراییل به ایران پشتیبانی نخواهد کرد و در عوض دولت آمریکا این انتظار را از تهران دارد که در صورت جنگ با اسراییل پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف حمله قرار ندهد.

واشنگتن در حالی گزارش روزنامه یدیوت آحارونوت را تکذیب کرده است که در ماه های گذشته روابط دولت راست گرای نتانیاهو با دولت اوباما به سردترین شرایط در تاریخ 6 دهه ای روابط واشنگتن – تل آویو رسیده است و نتانیاهو دولت اوباما را متهم به اهمال و سهل انگاری در برخورد با برنامه هسته ای ایران می کند.

نتانیاهو روز یکشنبه نیز با تاکید دوباره بر تهدیدات ناشی از برنامه هسته ای ایران بر امنیت اسراییل از واشنگتن و جامعه جهانی خواست تا خط قرمزی مشخص برای برخورد نظامی با ایران تعیین کند.

اما جی کارنی روز گذشته بار دیگر با تاکید بر موضع دولت اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران گفت که از نظر واشنگتن همچنین برای رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل مساله هسته ای ایران فرصت باقی است . همچنین یک مقام اسراییلی نیز در گفتگو با رویترز با غیر منطقی خواندن گزارش روزنامه یدیوت آحارونوت گفت : نیازی به دادن این پیام محرمانه از سوی آمریکا به ایران نیست چون ایران به خوبی می داند آخرین گزینه این کشور در جنگ احتمالی با اسراییل حمله به پایگاه های آمریکا است که در این صورت با واکنش حملات موشکی گسترده واشنگتن به ایران روبرو خواهد شد./عصرایران