اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردوغان نوروز را به روحانی تبریک گفت


رییس جمهور ترکیه با ارسال پیامی، عید نوروز را از سوی خود و ملت ترکیه، به رییس جمهور و مردم کشورمان تبریک گفت و آرزو کرد نوروز برای منطقه و جهان پیام آور صلح و آرامش باشد.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور ترکیه با ارسال پیامی، عید نوروز را از سوی خود و ملت ترکیه، به رییس جمهور و مردم کشورمان تبریک گفت و آرزو کرد نوروز برای منطقه و جهان پیام آور صلح و آرامش باشد.

متن پیام «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه به شرح زیر است:

جناب آقای حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

رییس جمهور محترم، برادر عزیزم؛

از سوی خود و ملت ترکیه نوروز را به حضرت عالی و ملت دوست و همسایه ایران صمیمانه تبریک می گوییم.

امسال نیز همانند هر سال، نوروز به عنوان یکی از نمادهای بسیار زیبای آداب و رسوم مشترکمان که دوستی، برادری، همبستگی و روح همکاری بین کشورهایمان را از گذشته به آینده منتقل می نماید؛ با شوق و شعف جشن گرفته خواهد شد.

قلبا آرزومندم که عید نوروز نه تنها برای کشورهایمان و منطقه مان بلکه برای تمام دنیا پیام آور آرامش، سعادت، صلح و ثبات باشد.

بدینوسیله، برای آن عالیجناب تندرستی، سعادت و موفقیت و برای ملت دوست و همسایه ایران رفاه و بهروزی آرزو می نمایم.

رجب طیب اردوغان. رییس جمهوری ترکیه


ویدیو مرتبط :
کلیپ تبریک رسمی عید نوروز - فرا رسیدن نوروز باستانی را تبریک و تهنیت عرض میکنم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی پیروزی حزب اردوغان را تبریک گفت


حجت‌الاسلام روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری‌ها را به وی تبریک گفت.

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور عصر دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداری‌ها را به وی تبریک گفت.

حجت‌الاسلام روحانی حضور ملت ترکیه در پای صندوق آراء را پیروزی دموکراسی و مردم سالاری در یک کشور مهم اسلامی دانست.

رییس‌جمهوری گسترش مناسبات با کشور همسایه مسلمان و برادر ترکیه را جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و بر تقویت روابط دو جانبه تأکید کرد.

در این مکالمه تلفنی، نخست‌وزیر ترکیه ضمن تشکر از تبریک رییس جمهور کشورمان و با تبریک روز جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: این انتخابات پاسخ مردم ترکیه به اتهامات بی‌ اساس از طریق صندوق آراء بود.

رجب طیب اردوغان با تاکید بر اجرایی شدن هرچه سریعتر توافقات اخیر دو کشور اظهار کرد: به لطف خداوند در سال جاری شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی رؤسای دو دولت بر ادامه رایزنی‌های فیمابین در زمینه‌های مسائل منطقه‌ای تأکید کردند.