اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای کشف جسد بدون سر دیپلمات ایرانی


یک منبع امنیتی در یمن از کشف جسد بدون سر دیپلمات ایرانی ربوده شده در شمال یمن خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یک منبع امنیتی در یمن از کشف جسد بدون سر دیپلمات ایرانی ربوده شده در شمال یمن خبر داد.

روزنامه فرامنطقه‌ یی الحیاة نوشت: یک منبع امنیتی در یمن مدعی شد که جسد بدون سر احمد نوربخت، وابسته اداری سفارت ایران در صنعاء که ماه ژوییه گذشته ربوده شده بود در صحرای مارب در شمال یمن کشف شد.

وی افزود: جسد دیپلمات ایرانی در یک منطقه صحرایی در استان مارب کشف شد و در حال حاضر برای کالبدشکافی به مرکز پزشکی قانونی در مارب منتقل شده تا از آن جا به صنعاء منتقل شود.

هنوز هیچ منبع رسمی ایرانی و یمنی این خبر را تایید نکرده است.

پیش‌تر نیز ابوالقاسم اسدی،‌ وابسته اقتصادی سفارت ایران در یمن در هجدهم ماه جاری میلادی توسط افراد مسلح که گفته می‌شود به القاعده وابستگی دارند به شهادت رسید.

 ادعای فوت این دپلمات پیش از این نیز مطرح شد و معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در ماه گذشته با تاکید بر اینکه اخبار منتشر شده درباره فوت نوراحمد نیکبخت وابسته اداری ربوده شده سفارت کشورمان در صنعا صحت ندارد از سفر هفته جاری هیاتی از وزارت خارجه به صنعا برای پیگیری این موضوع خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود، آقای نیکبخت در سلامت به سر می‌برد و تلاش‌های مشترک تهران و صنعا برای آزادی وی فعالانه در جریان است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: از مقامات مسئول یمن انتظار داریم به تلاش‌های خود در این باره سرعت بخشند.

امیرعبداللهیان گفت: در طی تماس تلفنی اخیر آقای دکتر ظریف با ابوبکر القربی، همتای یمنی‌اش برای پیگیری و همکاری مشترک بیشتر در این باره هیاتی از سوی کشورمان وارد صنعا می‌شود.

یک مقام ایرانی کشف جسد دیپلمات ایرانی در یمن را تکذیب کرد


 درباره کشف جسد بدون سر دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن، یک مقام مسوول در سفارت ایران در صنعا این خبر را تکذیب کرد.

این مقام مسوول در سفارت ایران در صنعا با تاکید بر این مطلب خاطرنشان کرد: مقامات امنیتی یمن اخبار منتشر شده درباره کشف جسد دیپلمات ایرانی را تکذیب کرده‌اند.

او تاکید کرد: مقامات یمن اعلام کرده‌اند پیگیر آزادی هرچه سریع‌تر نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن هستند و براساس آخرین اطلاعات وی در سلامت به سرمی‌برد.

روزنامه الحیات به نقل از یک منبع امنیتی از کشف جسد بدون سر دیپلمات ایرانی ربوده شده در شمال یمن خبر داده بود.


ویدیو مرتبط :
شوک : کشف جسد سر بریده یک کودک در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به خبر کشف جسد دیپلمات ایرانی


در پی انتشار گزارشهای مبنی بر کشف یک جسد مجهول الهویه متعلق به دیپلمات ربوده شده ایرانی، یک مقام مطلع و مسئول در وزارت امور خارجه توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

خبرگزاری مهر: در پی انتشار گزارشهای مبنی بر کشف یک جسد مجهول الهویه متعلق به دیپلمات ربوده شده ایرانی، یک مقام مطلع و مسئول در وزارت امور خارجه توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

وی گفت: مقامات یمنی تأکید می کنند که جسد مجهول الهویه ای در منطقه مارب یمن کشف شده است اما ارتباط آن با آقای نیک بخت دیپلمات ربوده شده ایرانی را تکذیب کردند.

وی افزود: مسئولین یمنی اعلام کرده اند تلاشها برای شناسایی جسد مجهول الهویه در جریان است.

این مقام مسئول در عین حال افزود: آخرین خبرها نوید بخش صحت و سلامتی دیپلمات ربوده شده ایرانی بوده و جمهوری اسلامی ایران با حساسیت پیگیری موضوع را در دستور کار خود دارد.