اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای جدید منابع صهیونیستی درباره حمله اخیر در سوریه



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,تجاوز  رژیم اسرائیل به خاک سوریه

 

ادعای جدید منابع اسرائیلی درباره تجاوز اخیر رژیم اسرائیل به خاک سوریه و پیامی که این رژیم قصد داشته با اقدام مذکور برای دولت آمریکا بفرستد، هشدار وزیر خارجه ایران درباره وضع تحریم های جدید از سوی کنگره آمریکا، دور جدید گفت و گوهای دوجانبه هسته ای میان ایران و آمریکا و افزایش صادرات نفت ایران به چین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه مباحث مربوط به تجاوز اخیر رژیم اسرائیل به خاک سوریه، منابع اسرائیلی ادعای جدیدی را در این زمینه مطرح کرده اند. «تایمز اسرائیل» به نقل از تلویزیون این رژیم مدعی شده حمله مذکور که در آن چند تن از نیروهای حزب الله و یک فرمانده ایرانی هدف قرار گرفته اند، با هدف از بین بردن یک ساختار جدید شکل گرفته در حزب الله انجام گرفته که قرار بوده در مناطق شمالی سرزمین های اشغالی اقدام به ربودن برخی افراد، انجام حملات موشکی و دیگر انواع اقدامات علیه رژیم اسرائیل کند. در ادامه این مطلب ادعا شده ساختار مذکور شامل واحدهای عضوگیری و اطلاعات بوده و قرار بوده عملیات خود را از منطقه جولان سوریه آغاز کند.


در همین زمینه، پایگاه اینترنتی «بیزنس اینسایدر» نیز مطلبی را منتشر کرده و نوشته حمله اخیر رژیم اسرائیل، در حقیقت به معنای ارسال پیامی از سوی رژیم اسرائیل برای دولت آمریکا نیز بوده است. در این مطلب ضمن اشاره به نفوذ فزاینده ایران در منطقه و به ویژه در کشورهای عراق و سوریه، آمده پیام ارسال شده از طریق اقدام اخیر برای دولت اوباما این بوده که پذیرش ضمنی نفوذ ایران در سوریه از سوی آمریکا، در عمل ایالات متحده را در تقابل با منافع رژیم اسرائیل قرار داده است. از سوی دیگر، هدف قرار دادن یک فرمانده ایرانی در این حمله نیز بدین معنا بوده که رژیم اسرائیل حاضر نیست هزینه توافق ضمنی آمریکا با ایران را بپردازد.

اما بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران نیز به موضوع هسته ای اختصاص دارد. در این زمینه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اظهارات وزیر خارجه ایران درباره تأثیرات تصویب تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه ایران را بازتاب داده است. این خبرگزاری می نویسد به گفته محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، رأی کنگره آمریکا به تحریم های بیشتر علیه ایران، احتمال دستیابی به توافق هسته ای میان ایران و غرب را از میان خواهد برد. ظریف که در جریان اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سخن می گفته، هشدار داده که در صورت انجام چنین اقدامی از سوی کنگره، مجلس ایران اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد. 

در همین حال، خبرگزاری «ترند» خبر برگزاری دور جدیدی از گفت و گوهای دوجانبه میان ایران و آمریکا درباره موضوع هسته ای را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد ایران و آمریکا گفت و گوهای دوجانبه جدیدی را در شهر زوریخ سوئیس برگزار کرده اند که در آن، عباس عراقجی، معاون وزیر خارجه ایران و وندی شرمن، همتای آمریکایی وی، سرپرستی هیئت های هر یک از دو کشور را بر عهده دارند. در همین حال، احتمال دارد محمد جواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه دو کشور نیز در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، روزنامه «گالف نیوز» از افزایش میزان واردات نفت چین از ایران در پی کاهش تحریم های موجود علیه ایران خبر داده است. این روزنامه می نویسد طی یک سال اخیر و در پی امضای توافقنامه مقدماتی هسته ای میان ایران و گروه 1+5 که به کاهش تحریم های ایران منجر شد، چین واردات نفت خود از ایران را 30 درصد افزایش داده و به بالاترین سطح از سال 2011 به بعد رسانده است. در این چارچوب، چین طی دوره مذکور به طور میانگین روزانه 249250 بشکه نفت از ایران خریداری کرده که این رقم در سال 2011، بالغ بر 555000 بشکه در روز بوده است. 


اخبار سیاست  خارجی  - تابناک 


ویدیو مرتبط :
افشای منابع مالی صهیونیستی شبکه های شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای مخالفان اسد: حمله شیمیایی جدید ارتش سوریه با 635 کشته



مخالفان اسد,استفاد بشار اسد از سلاح های شیمیایی

ادعای مخالفان اسد: حمله شیمیایی جدید ارتش سوریه با 635 کشته

در حالی که بازرسان شیمیایی سازمان ملل در سوریه حضور دارند منابعی از مخالفان سوری مدعی حمله شیمیایی به حومه دمشق و کشته شدن دست‌کم 635 تن ظرف 24 ساعت گذشته هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، گرچه این ادعای مخالفان سوری ثابت نشده است اما احتمال دارد که گروه‌هایی برای بهره‌برداری سیاسی دست به جنایاتی در اطراف دمشق پایتخت سوریه زده باشند.
 
بنا بر ادعای مخالفان سوریه چند منطقه در حومه دمشق به ویژه "غوطه" شرقی و غربی هدف حملات موشکی قرار گرفته که برخلاف گذشته این حملات خرابی زیادی به جای نگذاشته است اما پس از لحظاتی تعداد زیادی از ساکنان این مناطق دچار حالت خفگی شده‌اند و پس از مدتی جان خود را به این دلیل از دست داده‌اند.
 
بنابر این گزارش تاکنون دست‌کم 635 جسد از مناطق مختلف اطراف دمشق جمع آوری شده که بیشتر آن‌ها نشانه‌ای از خونریزی خارجی ندارند و به دلیل مشکلات ریوی کشته شده‌اند.
 
بنا بر ین گزارش بسیاری از کشته شدگان زن و کودک هستند و کار جمع آوری و شمارش اجساد در اطراف دمشق هنوز ادامه دارد.
 
هنوز نوع ماده شیمیایی به کار رفته در این حملات که مخالفان مدعی آن هستند مشخص نشده اما برخی منابع از استفاده گاز سارین در این حملات خبر داده‌اند.
 
بنابر این گزارش مناطق مختلفی در اطراف دمشق از جمله منطقه "جوبر"، شهرک "زملکا" و شهرک "عین ترما" در نزدیکی پایتخت سوریه هدف حملات شیمیایی قرار گرفته است.
 
در همین حال منابع مخالفان از حرکت یگان‌های نظامی سوریه به سوی منطقه جوبر خبر داده‌اند و اعلام کردند که ارتش سوریه عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده است تا اطراف دمشق را از وجود مخالفان پاکسازی کند.
 
مخالفان سوری در حالی ارتش این کشور را متهم به انجام این کار می‌کنند که کارشناسان شیمیایی سازمان ملل هم اکنون در سوریه حضور دارند و بیم آن می‌رود که شبه نظامیان مخالف سوری برای بهره برداری از این موقعیت دست به جنایتی هولناک در اطراف دمشق زده باشند. /ایسنا