اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای تکراری مقام اسرائیلی درباره توافق


در حالی که پس از توافق هسته ای وین،همه کشورها بوِیژه ممالک غربی حق ایران را برای غنی سازی اورانیوم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به رسمیت شناخته اند، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر این ادعا که ایران نباید غنی سازی داشته باشد، تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که پس از توافق هسته ای وین،همه کشورها بوِیژه ممالک غربی حق ایران را برای غنی سازی اورانیوم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به رسمیت شناخته اند، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر این ادعا که ایران نباید غنی سازی داشته باشد، تاکید کرد.
«موشه یعلون» گفت: از نظر ما توافقی که ایران و غرب در وین منعقد کردن، توافقی بسیار بد است چرا که به ایران حق غنی سازی می دهد. ایرانی ها برای استفاده از انرژی هسته ای به غنی سازی اورانیوم هیچ نیازی ندارند و آنها غنی سازی را برای اهداف نظامی می خواهند.
 
در حالی که ایران بارها تاکید کرده است با بمب اتمی مخالف است و برنامه هسته ای اش صرفا اهداف صلح آمیز دنبال می کند، این مقام رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایرانی ها برای ساخت سلاح اتمی، اورانیوم را غنی سازی می کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها تایید کرده است که هیچ نشانه ای مبنی بر انحراف در برنامه هسته ای ایران وجود ندارد.

  تاکید یعلون بر ادعای تکراری رژیم صهیونیستی یعنی نظامی بودن برنامه های هسته ای ایران در حالی است که سازمان ملل و مجامع جهانی بارها از این رژیم خواستند سلاح های اتمی خود را منهدم کرده و به معاهده منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای (ان پی تی) ملحق شود.


ویدیو مرتبط :
نظر مقام معظم رهبری درباره توافق هسته ای انجام شده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای جدید مقام اسرائیلی درباره توافق هسته ای ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکرات  هسته ای

این مقام اسرائیلی در ادامه به هاارتص گفت: اعتقاد ندارم که پنج بعلاوه یک در مقابل ایران کوتاه آمده است، در واقع توافق به تصمیم ایران بستگی دارد.

اختلاف بین ایران و 1+5 قابل توجه است، بعید است تا پیش از ماه مارس توافق هسته ای منعقد شود

هاارتص نوشت: یک مقام اسرائیلی مطلع از مذاکرات هسته ای گفت که شکاف و اختلاف بین ایران و شش قدرت جهانی قابل توجه است و بعید است که تا پیش از مارس توافق حاصل شود.

به گزارش انتخاب ، این مقام اسرائیلی که هاارتص نام آن را منتشر نکرده، گفت: معتقد نیستم که توافق به هر قیمتی به دست خواهد آمد. هیچ کس نمی تواند با اطمینان اعلام کند که توافق در کوتاه مدت بدست می آید.

وی افزود: در واقع تصور اینکه تمام مسائل دیپلماتیک و فنی تا پایان ماه مارس حل شود و به نتیجه برسد دشوار است.

این اظهارات در تضاد کامل با سخنان نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است. او روز دوشنبه گفت که ایران و قدرت های جهانی در حال انعقاد توافق هسته ای هستند.

وی افزود که این توافق برای اسرائیل و منطقه خطرناک خواهد بود.

این مقام اسرائیلی در ادامه به هاارتص گفت: اعتقاد ندارم که پنج بعلاوه یک در مقابل ایران کوتاه آمده است، در واقع توافق به تصمیم ایران بستگی دارد.

به نوشته ی این نشریه اسرائیلی، براساس اطلاعاتی که به اورشلیم رسیده است، قدرت های جهانی و ایران پیشرف قابل ملاحظه ای نکرده اند.


 اخبار سیاست  خارجی  - انتخاب