اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه واکنش ها به اظهارات جنجالی کیمیایی


محمدعلی سپانلو با کذب خواندن اظهارات مسعود کیمیایی درباره غسل دادن فروغ فرخزاد و کانون نویسندگان، می‌گوید اصلا مگر می‏‌شود با مرده محرم شد؟ خبرگزاری ایسنا: مسعود کیمیایی اخیرا در مصاحبه‎ای گفته، او، «محمدعلی سپانلو»، «مهرداد صمدی»، «اسماعیل نوری‌علا» و «احمدرضا احمدی» به دنبال آمبولانس حامل پیکر فروغ به غسالخانه‎ای در خیابان زرگنده می‎روند و چون غسالخانه مرده‌شورِ زن ندارد، او و یک نفر دیگر از این جمع به فروغ محرم می‎‌شوند و پیکر او را می‎شویند.


پس از تکذیب این حرف از جانب پوران فرخزاد، خواهر فروغ فرخزاد، محمدعلی سپانلو، شاعر و نویسنده پیشکسوت اظهار کرد: این حرف آقای کیمیایی کذب محض است، آقای کیمیایی در آن زمان هیچ شهرتی نداشت که بخواهد با این جمع همراه باشد.

او اولین فیلمش را در سال 1347 ساخت، در حالی‌که فروغ در سال 1345 از دنیا رفت. حالا می‏‌گوید شخص دیگری هم بوده که شریک جرم پیدا کند؟ او در زمان مرگ فروغ جوانکی بیش نبود و گذشته از این، مگر می‎شود با مرده محرم شد؟ مگر مادر فروغ می‎گذاشت چنین اتفاقی رخ بدهد؟ این حرف‎ها دروغ است و من نمی‎دانم هدف کیمیایی از زدن این حرف‎ها چیست.

سپانلو همچنین درباره‎ بخش دیگری از حرف‎های مسعود کیمیایی درباره پیشنهاد کانون نویسندگان برای رفتن کیمیایی به تلویزیون گفت: من در این موضوع کاملا مطلع هستم و باید بگویم در دوره‎ای بسیاری از کسانی که کارت کانون را داشتند، می‏‎گفتند ما عضو کانون نبودیم، حالا من اظهارنظر نمی‎کنم که کیمیایی عضو کانون بود یا نه، آقای کیمیایی از نظر سناریست بودن می‏‌توانست عضو کانون نویسندگان باشد؛ اما ماجرای روایت‌شده کاملا برعکس است، یعنی او از طرف قطب‌زاده به کانون آمد و نامه آورد که کانون با تلویزیون همکاری کند، اما کانون گفت چون تلویزیون اخبار گروه‌‏های سیاسی را حذف می‎کند، ما با تلویزیون همکاری نمی‏‌کنیم. تصویر این نامه در کتاب من درباره کانون هم آمده است.

کیمیایی در مصاحبه‌اش گفته است: یک شب در «کانون نویسندگان» با گروهی از نویسندگان بودیم. احمد شاملو، باقر پرهام، محسن یلفانی، محمدعلی سپانلو، غلامحسین ساعدی و خیلی‌های دیگر بودند. به من گفتند که باید به تلویزیون بروی. گفتند تو به آنجا برو. ما هم به اداره نگارش می‌رویم. من هیچ عزل‌ونصبی نکردم. فقط شنیدم که حقوق گروه موسیقی را نصف کرده‌اند، مثل مرحوم «اصغر بهاری». دستور دادم تا حقوق آنها کامل پرداخت شود و حتی خواهان افزایش آن هم شدم. از این کارها کردم. نان‌ها را برگرداندم. اما نانی را قطع نکردم.


ویدیو مرتبط :
واکنش محمدرضا گلزار به اظهارات جنجالی پژمان بازغی درخصوص سوپراستارهای ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش شدید داور جنجالی به اظهارات علی دایی: در حدی نیست که من جوابش را بدهم



مصاحبه علی دایی پس از دیدار برابر سپاهان,محسن قهرمانی,واکنش محسن قهرمانی به اظهارات علی دایی, اخبار پرسپولیس

واکنش شدید داور جنجالی به اظهارات علی دایی: در حدی نیست که من جوابش را بدهم

محسن قهرمانی در واکنش به اظهارات علی دایی پس از بازی با سپاهان گفت:« اتهام های دایی را به طور جدی پیگیری می کنم. او باید حرف هایش را ثابت کند. دایی در حدی نیست که من جوابش را بدهم و دیگر حرفی برای گفتن ندارم.»

علی دایی در نشست خبری پس از دیدار برابر سپاهان گفته بود: وقتی داوری بازی را در دقیقه 2 ده نفره می‌کند، چیز خاصی نمی‌توان گفت. از دیشب می‌دانستیم که قهرمانی به آن طرف غش کرده است و آمادگی دارد که ما را ده نفره کند. فدراسیون از ابتدا بگوید که قرار است ما ده نفره بازی کنیم و من بر همین اساس آن تیمم را بچینم. یک اخراج اشتباه همه چیز ما را به باد داد و من مطمئنم هر چه می‌گوییم و بقیه می‌گویند باز هم پاسخ می‌دهند که این اشتباه سهوی بوده است.

 وی افزود: همه کارشناسان داوری گفته‌اند که پنالتی نبوده است و باید در ابتدا خطای شجاع خلیل‌زاده را می‌گرفت. دیگر چه باید بگویم. می‌خواهید علی دایی را محروم کنید، بکنید.

 

هر کاری می‌خواهید بکنید اما خدا شاهد است که ما می‌دانستیم قهرمانی به آن طرف غش کرده است و کار خودش را هم کرد. مگر می‌شود یک تیم 90 دقیقه 10 نفره آن هم مقابل سپاهان بازی کند. باز هم به غیرت بازیکنانم درود می‌فرستم. بازیکنان من نیمه دوم عالی جنگیدند و به آنها خسته نباشید می‌گویم./انتخاب