اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه تلاش‌ ها برای پیگیری مفقودان منا


رئیس سازمان حج و زیارت از ادامه تلاش تیم تفحص کشور برای پیگیری وضعیت مفقودین فاجعه منا و همچنین سفر کوتاه مدت احتمالی اش به ایران برای هماهنگی امور مفقودین فاجعه منا خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حج و زیارت از ادامه تلاش تیم تفحص کشور برای پیگیری وضعیت مفقودین فاجعه منا و همچنین سفر کوتاه مدت احتمالی اش به ایران برای هماهنگی امور مفقودین فاجعه منا خبر داد.

مهندس سعید اوحدی در خصوص آخرین وضعیت مفقودین ایرانی فاجعه منا، گفت: همه ظرفیت ها و توان خود را بکار می گیریم تا بتوانیم وضعیت این ۳۶ عزیزی که اطلاعی از آنها در دست نیست را روشن کنیم و در این خصوص روز گذشته کمیته مشترکی با طرف سعودی تشکیل شد تا مسیر روشنی برای ادامه کار پیگیری مشخص شود.

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته با سعودی ها نمایندگان دو طرف مشخص شده اند که نماینده طرف سعودی قائم مقام وزیر بهداشت عربستان است همچنین از طرف ایران نیز سرکنسولگری ایران در جده مسئولیت را عهده دار شده است.

رئیس سازمان حج بیان کرد: امیدواریم با حضور تیم ۵ نفره پزشکی قانونی کشورمان در عربستان و همکاری مشترک تخصصی، فرآیند تشخیص هویت تسریع گردد البته فردا هم آخرین وضعیت را بررسی می کنیم.

اوحدی در ادامه گفت: قبل از جلسه روز دوشنبه کمیته مشترک ، احتمالا بنده برای برخی از هماهنگی ها سفر چند روزه ای را به تهران خواهم داشت البته گروه های تفحص ما همچنان در عربستان مستقر خواهند بود و کارشان را با جدیت تمام پیگیری خواهند کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان بیان کرد: فردا (شنبه) آخرین پرواز برگشت حجاج ایرانی از مدینه منوره به سوی میهن اسلامی انجام خواهد گرفت اما گروه های تفحص ما همچنان کارشان را در عربستان ادامه خواهند داد.

آخرین گروه از حجاج ایرانی ساعت ۱۷:۳۰ شنبه ۲۵ مهر ماه مدینه منوره را به مقصد اصفهان ترک خواهند کرد و بدین ترتیب پرونده حج ۹۴ بسته خواهد شد این در حالی است که تلاش ها برای پیگیری ۳۶ تن از مفقودین ایرانی فاجعه منا همچنان با جدیت ادامه دارد.

قرار است تیم ۵ نفره پزشکی قانونی ایران همراه با امکانات DNA بستگان درجه یک مفقودین حادثه و همچنین ۲۹ عزیز دفن شده در مکه به منظور احراز هویت این عزیزان راهی عربستان شوند تا پیگیری ها در این خصوص روند تخصصی تری پیدا کرده و با جدیت بیشتری دنبال شود.

دوم مهر ماه همزمان با عید قربان در پی وقوع فاجعه منا در مسیر رمی جمرات بیش از ۵ هزار نفر از زائران کشورهای مسلمان جان خود را از دست دادند.


ویدیو مرتبط :
پیگیری سرنوشت مفقودان ایرانی فاجعه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور روحانی جهت ادامه پیگیری‌ها، تسهیل و سرعت در انتقال قربانیان و مصدومان فاجعه منا



اخبار,اخبار سیاسی,مجمع عمومی سازمان ملل

جلسه ستاد ویژه پیگیری واقعه منا بلافاصله پس از بازگشت رییس جمهور از سفر به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه که با حضور همه اعضای این ستاد برگزار شد، پس از استماع آخرین گزارش‌ها و بررسی نتایج پیگیری‌ها و عملکرد دستگاه‌های مسوول، دستوراتی برای ادامه کار ستاد صادر کرد.

وی تسریع در انتقال پیکر مطهر جانباختگان این فاجعه را اولویت نخست همه دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد و خواستار به کارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور و ادامه پیگیری‌های لازم اجرایی و حقوقی و همچنین مذاکرات با مقامات عربستان سعودی در این راستا شد.

رییس جمهور، روشن شدن دقیق امور مفقودان حادثه و پیگیری وضعیت تک تک آنان را از دیگر وظایف ویژه اعضای ستاد عنوان کرد و گفت: لازم است دستگاه دیپلماسی کشور تمام تلاش خود را برای تقویت همکاری عربستان سعودی با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج بکار گیرد و امیدواریم با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط، انتقال پیگیری جانباختگان و مصدومان با نهایت سهولت و سرعت انجام گیرد تا مرهمی بر آلام مصدومان و خانواده های عزیز جانباختگان باشد.

روحانی همچنین تاکید کرد: پیش بینی‌های لازم، تنظیم دقیق برنامه‌ها و حداکثر تسهیلات لازم برای بازگشت حجاج کشورمان نیز صورت پذیرد.

در این جلسه همچنین دستگاه‌های مرتبط با اعزام و بازگرداندن حجاج آمادگی خود را برای تسریع در انتقال حاجیان و پیکرهای قربانیان واقعه منا و مصدومان اعلام کردند.

 

اخبار سیاسی - ایسنا