اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اخبار ضدونقیض درباره تصمیم ارتش مصر برای پایان دادن به تحصن طرفداران «مرسی»



اخبار مصر,محمدمرسی

اخبار ضدونقیض درباره تصمیم ارتش مصر برای پایان دادن به تحصن طرفداران «مرسی»

اخبار ضد و نقیضی منتشر شده است که نشان می‌دهد، وزارت کشور مصر دستور داده است که از صبح امروز به تحصن طرفداران رئیس‌جمهور برکنار شده پایان داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «المنار»، یک منبع ‌امنیتی آگاه در وزارت کشور اعلام کرد که از صبح امروز دوشنبه، تحصن‌ طرفداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده در میدان‌های «رابعة العدویة» و «النهضة» برچیده خواهد شد.

این منبع افزود که «محمد ابراهیم» وزیر کشور مصر، ظهر یکشنبه با تعدادی از معاونانش طی جلسه‌ای به بررسی این مسئله پرداخت و در نهایت توافق شد که صبح امروز دوشنبه، مهلت نهایی تحصن‌کنندگان است و قرار است به این اعتصاب‌ها پایان داده شود.

وی افزود در این نشست به وزیر گزارش‌هایی درباره تعداد معترضان، سلاح‌های آنها و تعداد زنان و کودکان و ...ارائه شد. سپسس مقرر شد که در برچیدن این تحصن‌های اعتراض آمیز، نیروهای امنیتی با پشتیبانی خودروهای زرهی و لباس‌های ضد گلوله وارد عمل شوند.

این منبع تاکید کرد که این اقدام با محاصره معترضان، ممانعت از خوردن و آشامیدن آنها آغاز می‌شود و سپس به آنها درباره تداوم این اعتراض‌ها با آب‌های فشار قوی و تیرهای هوایی هشدار داده خواهد شد. زیرا وزارت کشور بر ضرورت عدم خونریزی برای پایان دادن به این اعتراض‌ها تاکید دارد و قرار است بدون استفاده از خشونت این تحصن‌ها جمع شوند.

از سوی دیگر، «الیوم السابع» به نقل از یک مقام امنیتی مستقر در خیابان «النصر» در نزدیکی محل تحصن طرفداران مرسی در میدان رابعة العدویة نوشت که این نیروها هیچ دستوری مبنی بر تحرک نیروهای امنیت مرکزی برای پایان دادن به تحصن معترضان در این میدان دریافت نکرده‌اند.

این درحالی است که 3 خودروی زرهی امنیت مرکزی مصر در ابتدای جاده خیابان النصر که به محل تحصن معترضان منتهی می‌شود و در نزدیکی باشگاه راه‌ آهن، مستقر شده‌اند.
از سوی دیگر شبکه ماهواره‌ای الجزیرة از تحرک 34 تیم از امنیت مرکزی در جاده مصر – اسکندریه و حرکت آنها به سوی میدان رابعة العدویة خبر می‌دهد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
ضرب و جرح تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتش مصر بیانیه داد: خواسته های مردم قانونی است، شلیک نمی کنیم



 

 

 

ارتش مصر بیانیه داد: خواسته های مردم قانونی است، شلیک نمی کنیم

 

در پی اعلام تظاهرات میلیونی در قاهره که قرار است امروز انجام دهد ، ارتش مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که خواسته های مردم قانونی و بر حق است.

سخنگوی ارتش که این بیانیه را قرائت می کرد ، افزود: ما هرگز به روی مردم سلاح نخواهیم کشید.

وی افزود: البته ارتش مخالف تخریب اموال عمومی است و ما از اموال و اماکن عمومی محافظت خواهیم کرد....../تحلیل:عصرایران