اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احیای قریب‌الوقوع «سازمان مدیریت» با ادغام دو معاونت ریاست جمهوری



برنامه‌های دولت روحانی در حوزه منابع انسانی,معاونت برنامه ریزی,احیای سازمان مدیریت

احیای قریب‌الوقوع «سازمان مدیریت» با ادغام دو معاونت ریاست جمهوری

وی که در جمع معاونین خود و کارکنان و کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری سخن می‌گفت، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه منابع انسانی را تشریح کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اصلاح نظام برنامه ریزی کشور، از احیای قریب‌الوقوع سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ادغام دو معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدباقر نوبخت اعلام کرد: احیای سازمان مدیریت و تغییر اساسی در نظام برنامه ریزی کشور که با پشتوانه سال‌ها کار کارشناسی است، به زودی و با ادغام دو معاونت نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و با همکاری مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

وی که در جمع معاونین خود و کارکنان و کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری سخن می‌گفت، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه منابع انسانی را تشریح کرد.

نوبخت اعلام کرد: اصلاح نظام برنامه ریزی کشور که متضمن اصلاح نظام مالی و بودجه‌ای و اصلاح در نظام منابع انسانی کشور است، با پشتوانه کارشناسی 8 ساله و با احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دستور کار عملیاتی دولت قرار دارد.

وی افزود: متأسفانه انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در 8 سال گذشته باعث نابسامانی در حوزه بودجه و منابع انسانی دولت شد که این امر مکرراً مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و آقای روحانی به درستی احیای مجدد این سازمان را از اهم برنامه های دولت یازدهم اعلام کردند.

نوبخت تصریح کرد: اکنون با استقرار دولت و با همکاری مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت و در چارچوب برنامه 100 روزه دولت تدبیر و امید، این امر محقق خواهد شد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: باید رشد اقتصادی با توزیع عادلانه ثروت همراه شود و توسعه بر محور انسان شکل گیرد.

نوبخت افزود: توسعه در مسیر تطور مفهومی خود تاکنون بسیاری از مفاهیم را دربرگرفته و امروز تمام دنیا به این نتیجه رسیده که باید توسعه بر محور انسان شکل گرفته و نهایتاً با رشد اقتصادی زمینه توزیع عادلانه ثروت در جامعه را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: کشور ما هم پیش از انقلاب و از اواخر دهه 30 که اولین برنامه هفت ساله عمرانی تدوین شد و پس از انقلاب اسلامی نیز با تدوین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه که اکنون در اواسط دوره اجرای پنجم آن به سر می بریم، در مسیر برنامه‌های توسعه‌ای قرار گرفته و همه باید تلاش کنیم تا کشور گام‌های استواری در این زمینه بردارد.

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور تأکید کرد: باید در روند برنامه ریزی توسعه‌ای کشور به‌صورت جامع و یکپارچه به مباحث مربوط به نیروی انسانی، منابع مالی و بودجه و حتی منابع طبیعی و زیست‌محیطی پرداخته شود.
نوبخت در پایان ابراز امیدواری کرد احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور زمینه لازم برای این امر را فراهم آورد./پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

 

 


ویدیو مرتبط :
تاریخچه شکل گیری معاونت امور زنان ریاست جمهوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین گام برای احیای سازمان مدیریت برداشته شد/ ماموریت ویژه عسکری‌آزاد در ریاست جمهوری



محمدباقر نوبخت ,عسگری آزاد

نخستین گام برای احیای سازمان مدیریت برداشته شد/ نشست مشترک نوبخت با معاونان استانداران

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با برگزاری نخستین نشست مشترك با معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌ها، نخستین گام برای احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را برداشت.

 معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در نخستین نشست مشترك این معاونت با معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌های سراسر كشور گفت: باید تمام توان و وقت را به سمت یك سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روزآمد، قوی و كارآمد معطوف شود.

 

خوشبختانه با وزارت كشور در مقوله توسعه نگاه مشترك وجود دارد و باید بتوانیم در كنار سازمان مركزی و ملی، در هر استان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چالاك، قوی و فهیم استانی هم با مرتفع كردن نقص‌هایی كه در گذشته وجود داشته، فراهم كنیم.

محمدباقر نوبخت افزود: با تقدیم به موقع لایحه بودجه سال 1393 مصمم هستیم قانون را اجرا كنیم و در جلسه هیأت دولت هم از تمام وزرا خواسته‌ایم تا پانزدهم شهریورماه سال‌جاری گزارش عملكرد اجرای قانون برنامه پنجم توسعه را به منظور جمع‌بندی و تنظیم گزارش نهایی به این معاونت ارایه كنند.

وی در این نشست مشترك اظهار داشت: مباهات می‌كنم كه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گام نهاده‌ام، جایی كه به منزله عقل منفصلی در كنار مدیریت اجرایی كشور تلقی می‌شود و اینك در شرایطی قرار داریم كه از این عقل منفصل باید به درستی استفاده كنیم.

وی افزود: اگر قرار است به اهداف آرمانی درج شده در قانون اساسی دست یابیم، باید بتوانیم اهداف راهبردی سند چشم‌انداز بیست‌ساله كشور را محقق كنیم و اگر درصدد هستیم این سند عملیاتی شود، باید اهداف بلندمدت توسعه را نقشه راه قرار دهیم و برای رسیدن به این اهداف، تعقیب و عملی‌كردن هدف‌های میان‌مدت و اهداف بودجه‌ای ضرورتی گریز‌ناپذیر است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تأكید بر روزآمدكردن تمام اهداف و مأموریت‌ها گفت: به محض ابلاغ لایحه بودجه سال 1393 كل كشور به صورت قانون  از سوی مجلس شورای اسلامی، تا قبل از اتمام سال‌جاری، كار تدوین و آماده‌سازی آیین‌نامه‌های اجرایی آن قانون خاتمه پیدا خواهد كرد و به یاری خداوند از اول فروردین ماه 1393 این اطمینان را به بخش خصوصی خواهیم داد كه وقت‌شناسی دولت را نظاره‌گر باشند.

نوبخت در بخش دیگری از اظهارات خود با تصریح بر این موضوع كه در روند توسعه كشور شاهد مشاركت بیشتر استان‌ها خواهیم بود، گفت: توسعه كشور بدون توسعه استان‌ها مقدور نخواهد بود و ضرورت دارد هر استانی با توجه به قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و نقشه راه مختص خود، در مسیر توسعه گام بردارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به سند چشم‌انداز بیست ساله كشور افزود: ملت بزرگوار ایران سزاوار جایگاه برتر علمی و فناوری در منطقه خاورمیانه است و كشورمان از لحاظ منابع انسانی، مالی، طبیعی و زیست- محیطی این قابلیت و توانمندی را دارد.

وی در ادامه گفت: امكان شتاب‌دهی به فعالیت‌ها با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه منوط به اجرای دقیق آن است. همچنین قطعات كوچك این برنامه كه در قالب بودجه‌های سالانه متبلور می‌شود، به صورت شفاف و با هماهنگی با اهداف برنامه‌های توسعه تنظیم و تدوین شود.

پیش از سخنان نوبخت، الفت‌پور معاون مجلس، حقوقی و استان‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و نیز معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌های آذربایجان‌شرقی و خوزستان در سخنان كوتاهی نظرات خود را در مورد احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور و توجه بیشتر به استان‌ها ابراز كردند.

 

محمدباقر نوبخت ,عسگری آزاد

 

حکم معاون روحانی برای مدیر قالیباف/ ماموریت ویژه عسکری‌آزاد در ریاست جمهوری

با حکم سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری، تصمیم‌گیری در محدوده وظایف قانونی این معاونت به محمود عسکری آزاد تفویض شد.

 به موجب حكمی محمدباقر نوبخت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، محمود عسكری‌آزاد به سمت جانشین وی در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور منصوب شد.

براساس این حكم و نظر به شایستگی و سوابق موفق ایشان در حوزه‌های برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و امور اداری و استخدامی كشور، تصمیم‌گیری در محدوده وظایف قانونی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به آقای عسكری‌آزاد تفویض شده است.

همچنین در این حكم ضرورت ایجاد تحول در حوزه‌های برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی، نظارت و امور مدیریت و سرمایه انسانی مورد تأكید قرار گرفته و مسؤولیت‌های زیر به آقای عسكری‌آزاد واگذار شده است.

•نمایندگی اینجانب در مراجع قانونی برای پی‌گیری و تصویب قانون و مقررات تشكیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور


•تدوین مأموریت‌ها و وظایف سازمان با رویكرد ارتقای سازمان به جایگاه راهبری رشد و توسعه كشور


•طراحی ساختار سازمان با رویكرد تحقق سازمانی بهره‌ور، منعطف، چابك و كوچك


•راهبری ایجاد تحول در مدیریت سرمایه انسانی به‌ منظور جذب و نگهداری نخبگان، اندیشمندان و فرهیختگان


•به‌كارگیری فناوری‌های نوین (نرم و سخت) برای تحقق اهداف سازمان

در خاتمه این حكم ایجاد سازمانی اثربخش، یادگیرنده و كارآ كه قادر به ایجاد تحولی شگرف در نظام مدیریت و برنامه‌ریزی كشور باشد از جمله اهداف موردنظر برشمرده شده است.

عسگری آزاد تاکنون در سمت رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران مشغول به‌کار بوده است. او در دوران انتخابات ریاست جمهوری 92 به عنوان نماینده اقتصادی محمدباقر قالیباف در محافل دانشگاهی حضور می‌یافت./مهر