اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدخاتمی: جمهوری اسلامی، نظامی بی بدیل در دنیا است



 

 

احمدخاتمی: جمهوری اسلامی، نظامی بی بدیل در دنیا است

امام جمعه موقت تهران تصریح كرد:‌ پرورش نسل عالم و متعهد ادای دین معلمان و در خدمت دین بودن،‌ تلاش علمی گسترده و دفاع از سنگر نظام اسلامی ادای دین دانش آموزان به شهیدان است.

آیت الله سید احمد خاتمی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در یكی از مدارس شرق تهران خطاب به دانش آموزان گفت:‌ شما با تحصیل جدی خود با كوشش و تلاش فراوان عزت بخش نام ایران اسلامی خواهید بود.

نایب رئیس مجلس خبرنگان رهبری با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید یاد آور شد: این تقارن پیامی را با خود دارد كه ما مدیون شهدا هستیم و آرامش امروز كه اول مهر بر سر كلاس درس حاضر شدیم، را مدیون خون شهدا هستیم .

خاتمی خطاب به دانش آموزان با بیان این‌كه دوستان شما جان خود را فدا كردند تا نظام قرآنی و ایران اسلامی سر بلند بماند، افزود: میانگین سن شهدا بین 15 تا 30 سال بود، اكنون ما سر سفره آنها نشسته ایم، یادمان باشد كه مدیون شهدا هستیم، آنها وقتی به دیدار خدا می‌رفتند با یك چشم به ملائكه الهی نگاه می‌كردند و با چشم دیگر به شما نگاه می‌كردند، آنها بهترین فصل عمر خود را تقدیم نظام و دین كردند حال ببینیم شما با امانت آنها چگونه رفتار می‌كنید.

وی با تاكید بر این‌كه همه اقشار مدیون شهدا هستند و هر كس باید وظیفه و دین خود را به شهدا ادا كند، خطاب به معلمان و دبیران تصریح كرد:‌ معلمان و مربیان كه اركان مراكز آموزشی هستند، باید فرزندان مردم را امانت الهی بدانند و در دو بعد دینی و علمی تلاش كنند تا این امانت های مردم را رشد دهند .

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:پرورش بعد دینی تنها اختصاص به معلم دینی ندارد، بلكه همه معلمان در رابطه با دین و باورهای اعتقادی مسئولیت دارند و از طرف دیگر دربعد علمی در حدی كه می‌توانند باید از تمام توان خود استفاده كنند.

خاتمی همچنین با اشاره به این‌كه شما دانش آموزان باید در سه بعد نسبت به شهدا ادای دین كنید، گفت: بعد اول بعد دینی است كه باید به آن توجه كنید. تحكیم كننده رژیم سیاه ضد مردمی پهلوی دانشمندان بی دین بودند. اگر قرار است علمی كه تحصیل می‌كنید، عنصر عظمت خودتان و كشورتان باشد با دین گره بخورید و یكی از نمادهای آن برگزاری نماز جماعت در مدارس است.

وی یاد آور شد: یك متدین همه رفتارش دینی است و زبان ،‌ چشم و رفتارش دینی بوده و با آئین نامه دین زندگی می‌كند آنها كه به بشریت خیانت می‌كنند، بخشی از آنها دانشمندان بی دین هستند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمی قم تصریح كرد:‌ انتظار از مسئولان این دبیرستان این است كه در پیشگاه شهیدان طوری عمل كنند كه سربلند باشند و همچنان كه در بعد علمی بسیار درخشیده‌اید در بعد معنویت و ارزش‌های دینی نیز بیش از پیش احساس مسئولیت كنند.

خاتمی با تاكید بر این‌كه آینده كشور با دین رقم می‌خورد و سرنوشت فردی هم با دین رقم خواهد خورد گفت:‌ دانش آموز موفق كسی است كه آرامش داشته باشد و این در سایه خدا و یاد خدا به دست می آید، وقتی انسان با یاد خدا مانوس شد، خدا هوای انسان را دارد .

وی خاطر نشان كرد: بعد از قرن‌ها نظام مردمی در جمهوری اسلامی ایران شكل گرفته كه آینده آن را شما و علم شما رقم می‌زند. بمب اتم برای آمریكا دانشمندان ما هستند. دانشمندان هسته‌ای كه با بیش از 30 سال تحریم آنقدر درخشیدند كه دشمن را متعجب كردند. و در عرصه هوا فضا ما وارد باشگاه هوافضا شدیم و در سایر عرصه‌های مختلف نیز موفقیت های بی شماری را به دست آوردیم.

امام جمعه موقت تهران تاكید كرد:‌ تلاش علمی برای سربلندی ایران عزیز عبادت بزرگی است و این بر عهده شما دانش آموزان است.

وی همچنین با توصیه به دانش آموزان برای تحصیل جدی به عنوان ادای دین به شهیدان گفت: با اعتقاد به این‌كه یك عبادت انجام می‌دهید به سر كلاس درس بیایید و در كنار آن دفاع از نظام اسلامی از دیگر وظیفه شما است.نظامی كه اسلام را در دنیا پر آوازه كرد و خیزش اسلام ناب محمدی (ص) سراسر جهان را فرا گرفت و دشمنان را كلافه كرد.

خاتمی یاد آور شد: این‌كه به قرآن اهانت می‌كنند، می‌بینند انسان جان گرفته و از متن كاخ سیاه كه به ناحق كاخ سفیدش می نامند به مراكز آموزشی قرآنی ما نامه می فرستند كه برایشان قرآن بفرستیم.این نظام ‌، اسلام را زنده كرد و شخصیت له شده مردم را بازگرداند.

وی اضافه كرد :در طول حكومت سیاه پهلوی یك انتخابات آزاد شكل نگرفت، اما در طول 31 سال انقلاب اسلامی بیش از 31 بار مردم پای صندوق ها آمدند و سرنوشت خود را رقم زدند.

نایب رئیس مجلس خبرگان تاكید كرد: این نظام ‌، نظام بی بدیل در دنیا است كه یك اعتقاد در آن دخیل است و اسلام محور آن است. و مردم در آن تاثیر گذار هستند و این نظام مردم سالاری دینی در دنیا بی سابقه است و اولین بار نظام مقدس جمهوری اسلامی این مردم سالاری دینی را عرضه كرد و تحقق بخشید.

خاتمی تاكید كرد:‌ انتظار این است كه در كنار نظام باشید و در تقویت آن تلاش كنید و خوبی ها را تحسین كرده و موارد نقد را دلسوزانه نقد كنید.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تقدیر از خانواده های شهدا و مسئولان این دبیرستان سالی سرشار از موفقیت و پیروزی را برای دانش آموزان و مربیان آرزو كرد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
قدرت نظامی جمهوری اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد به دعوت ازاحمدی نژاد برای سخنرانی در روزقدس/روزنامه جمهوری اسلامی:دنیا روی حرف اوحساب نمی کند



سخنرانی احمدی نژاد در روز قدس,اخرین سخنرانی احمدی نژاد در روز قدس

انتقاد به دعوت ازاحمدی نژاد برای سخنرانی در روزقدس/روزنامه جمهوری اسلامی:دنیا روی حرف اوحساب نمی کند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

در خبرها آمده است سخنران نماز جمعه روز قدس تهران، آقای احمدی نژاد است.
این خبر از این نظر جلب توجه می‌کند که آقای احمدی نژاد اولاً قرار است اول هفته آینده ریاست جمهوری را به رئیس‌جمهور منتخب تحویل بدهد و به همین دلیل، وجهی برای سخنرانی وی در روز قدس وجود ندارد.

ثانیاً در هفته‌های پایانی عمر ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، وی بارها به سخنرانی و گفتگوی تلویزیونی (از جمله همین دیشب) پرداخته و در چندین مراسم تجلیل نیز سخنانی گفته است و بحمدالله با اینهمه تریبون چیزی کم ندارد که مسئولین ستاد روز قدس تهران هم می‌خواهند برای وی زمینه‌ای جهت سخنرانی فراهم نمایند.

علاوه بر اینها، اصولاً آقای احمدی نژاد در زمینه روز قدس سخنی برای گفتن ندارد. ایشان در طول سال‌های گذشته شعارهای زیادی در زمینه فلسطین و روز قدس داد و هرگز حرف علمی و تحقیقی در سخنرانی‌های ایشان مشاهده نشد. اگر مسئولین ستاد برگزاری مراسم روز قدس می‌خواهند از عنوان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد استفاده کنند تا اظهارات سخنرانشان تأثیری به نفع مسأله فلسطین داشته باشد، این نیز اکنون منتفی است، زیرا کسی که آخرین روزهای ریاست جمهوری خود را سپری می‌نماید کسی در جهان روی سخنان وی حسابی باز نمی‌کند.

با توجه به این نکات، جای این سؤال باقی است که چرا مسئولین ستاد مراسم روز قدس در تهران از آقای روحانی رئیس‌جمهور منتخب برای سخنرانی روز قدس دعوت نکرده‌اند تا مردم ایران و جهانیان نقطه نظرات کسی که اکثریت مردم ایران به وی رأی داده‌اند تا از فردای روز قدس امسال با برگزاری مراسم تنفیذ و سپس تحلیف عهده‌دار ریاست جمهوری شود را درباره قدس و مسأله فلسطین بشنوند؟ آقای روحانی خطیب توانائی است که بر مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نیز تسلط کامل دارد و به خوبی می‌تواند مسائل مربوط به فلسطین را تشریح نماید.

علاوه بر این، چرا از آقای ناطق نوری برای سخنرانی در مراسم روز قدس دعوت به عمل نیامد؟ کسی که سال‌های متمادی در روز قدس سخنران قبل از خطبه‌ها بود و مطالب قابل استفاده‌ای درباره قدس و مسأله فلسطین ارائه می‌کرد، فردی که سوابق زیادی در مبارزه با رژیم ستم شاهی دارد و خدمات زیادی به انقلاب کرده و سال‌ها بر کرسی ریاست قوه مقننه تکیه زده، چرا باید تریبون روز قدس از وجود او محروم باشد؟

به نظر می‌رسد مسئولین برگزاری مراسم روز قدس در تهران، از واقعیت‌های جامعه و انتظارات مردم غافلند. آیا وقت آن فرا نرسیده که حضرات، پیام مردم را که به روشن‌ترین شکل در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند دریافت نمایند؟! /خبرآنلاین