اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال دیدار ظریف و اشتون در مونیخ


وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ممکن است در حاشیه اجلاس مونیخ دیدار خواهند کرد.

خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ممکن است در حاشیه اجلاس مونیخ دیدار خواهند کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار است در ادامه مذاکرات ایران و 1+5 و به منظور گفتگو برای آغاز مذاکرات برای اجرای گام نهایی به زودی دیدار و گفتگو داشته باشند.

این احتمال مطرح شده است که ظریف و اشتون در پی اجرای برنامه اقدام مشترک از 20 ژانویه ( 30 دی ماه ) در هر یک از کنفرانس های بین المللی که یکدیگر را ملاقات کردند، در این زمینه گفتگو داشته باشند.

 بر این اساس اولین اجلاسی که وزیر امور خارجه کشورمان در آن شرکت خواهد و کرد و احتمالا کاترین اشتون نیز حضور دارد ، اجلاس داووس است که درتاریخ 22 ژانویه برگزار می شود اما با توجه به همزمانی اجلاس داوودس با اجرای برنامه مشترک ممکن است دیدار به اجلاس بعدی یعنی اجلاس مونیخ که در تاریخ 5 فوریه برگزار خواهد شد موکول شود .

 دیدار ظریف و اشتون و گفتگو بر سر گام نهایی توافق ژنو در این دو اجلاس محتمل است .


ویدیو مرتبط :
دیدار دوباره ظریف - کری - اشتون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار ظریف و اشتون در داووس یا مونیخ


معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه از دیدار و گفتگوی آقای ظریف و خانم اشتون در حاشیه اجلاس داووس یا نشست امنیتی مونیخ خبر داد.

واحد مرکزی خبر: معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه از دیدار و گفتگوی آقای ظریف و خانم اشتون در حاشیه اجلاس داووس یا نشست امنیتی مونیخ خبر داد.

 مجید تخت روانچی گفت: در این دیدار ، دو طرف درباره زمان و محل برگزاری مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+ 5 درخصوص گام نهایی توافق ژنو گفتگو می کنند.

وی افزود: در این دیدار همچنین وزیر امور خارجه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نحوه و دستور کار مذاکرات مربوط به گام نهایی برنامه اقدام مشترک رایزنی خواهد کرد.

طبق توافق ایران و 1+ 5 در چارچوب برنامه اقدام مشترک، گام نخست  توافق ژنو 20 ژانویه 30 دی اجرا شد.