اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال افزایش تعرفه آب از ابتدای 94



اخبار,اخبار اقتصادی,جیره بندی آب

اخبار اقتصادی - احتمال افزایش تعرفه آب از ابتدای 94

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش 20 درصدی قیمت آب در سال 94 در قالب بودجه پیشنهادی ارائه شده است، گفت: در عین حال، هرگونه تغییری در تعرفه ها باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

حمیدرضا جانباز با تاکید بر اینکه در سال جاری و در راستای اجرای قانون پیش بینی شده برنامه پنجم و قانون هدفمندی یارانه ها، تعرفه آب مصرفی مشترکان حدود 20 درصد افزایش یافته است گفت: در سال 94 نیز همین مقدار افزایش در قیمت آب پیشنهاد شده است.

مشاور وزیر نیرو با تاکید بر اینکه افزایش 20 درصدی تعرفه آب مصرفی مشترکان شهری و روستایی در بودجه پیشنهادی سال 94 مطرح شده است اظهارداشت: قیمت تمام شده هر مترمکعب آب در حال حاضر 1000 تومان و متوسط تعرفه دریافتی از مردم 297 تومان است.

وی ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه و مصوبه مجلس، قرار بود افزایش قیمت آب در یک دوره 5 ساله اتفاق بیافتد و قیمت ها در این بخش واقعی شود.

جانباز با تاکید بر اینکه البته هرگونه افزایش جدید مشروط به مصوبه دولت است خاطرنشان کرد: افزایش قیمت آب یک الزام قانونی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین قانون هدفمندی یارانه ها است.

اخبار اقتصادی - مهر


ویدیو مرتبط :
كاهش تعرفه اینترنت موبایل از ابتدای دیماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال افزایش تعرفه آب در سال 93



اخبار,اخبار اقتصادی,تعرفه های جدید آب


اخبار اقتصادی - مدیرعامل آبفای کشور خبر داد:
احتمال افزایش تعرفه آب در سال93

مدیرعامل آبفای کشور از احتمال افزایش تعرفه های آب در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به با بالا بودن هزینه های تامین آب شرب نسبت به تعرفه ها و ضرورت کاهش مصرف آب، در صدد منطقی کردن تعرفه ها هستیم و این پیشنهاد در ستاد هدفمندی یارانه ها نیز مطرح شده است.

به گزارش ایسنا  منطقه خلیج فارس، حمید رضا جانباز افزود: در حال حاضر حدود 17 درصد از قیمت تمام شده آب از محل قبوض توزیع شده میان مشترکین شهری و 30 درصد قیمت آب شهری را از مشترکین روستایی دریافت می کنیم که با این تعرفه ها چرخه اقتصادی آب معیوب بوده و تغییر تعرفه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

این مقام کشوری تصریح کرد : در صدد هستیم تعرفه های آب را به شیوه ای مدیریت کنیم که مشترکین پرمصرف سهم بیشتری از قیمت واقعی آب را بپردارند و از محل این اضافه دریافت بتوانیم هزینه های مربوط به تامین ، نگهداری و پایداری تاسیسات آب و فاضلاب را در دستور کار قرار دهیم که این مهم نیازمند عزم جدی و تعامل دولت و مجلس است.

به گفته مدیرعامل آبفای کشور؛ در واقعی کردن تعرفه ها موضوعاتی نظیر کیفیت و کمیت آب مناطق، نزدیکی و دور بودن منابع آبی به شهرها، نوع اقلیم مناطق و هزینه های انتقال آب نیز در قالب تعرفه های جدید تعریف می شود.

جانباز تاکید کرد: اگر به دنبال افزایش و پایداری خدمات آبرسانی هستیم، باید تعرفه ها متناسب با هزینه ها اجرایی شده، و مشترک تعرفه واقعی آب را پرداخت نماید که این عین عدالت در پرداخت است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا