اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای سراسری طرح مقابله با «همسرآزاری»


مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کشور از اجرای طرح مقابله با خشونت خانگی با تاکید بر «همسرآزاری» در سراسر کشور خبر داد و افزود: تعداد پایگاه‌های سلامت روان اجتماعی در سال آینده به 440 پایگاه خواهد رسید.

ایسنا: نورالدین فائقی در یک نشست خبری با بیان اینکه فعالیت دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در راستای ارتقای سلامت افراد و توانمندسازی آنهاست افزود: «آموزش مهارت‌های فردی، اجتماعی، ارتقای سلامت خانواده، فعالیت گروه همیاران در محلات،‌ مهارت‌های زندگی،‌توانمندسازی و ... از جمله فعالیت‌های این مجموعه محسوب می‌شود. همچنین در سال 94 برنامه‌های متعددی نیز از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی شده است و تلاش خواهد شد که سرمایه‌های اجتماعی ارتقا و افزایش کیفیت آن در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: درخصوص گروه همیاران نیز برنامه‌های خوبی براساس تجربیات گذشته پیش‌بینی شده است و قرار است از ظرفیت محلات، NGO ها و موسسات خیریه دولتی استفاده کنیم.

فائقی با بیان اینکه توسعه محلی گروه همیاران و ترویج فرهنگ مدنی از جمله طرح‌ها و برنامه‌های سال 94 است افزود: به ویژه توجه به رفتارهای شهروندی از جمله طرح‌ها و برنامه‌های سال 94 محسوب می‌شود.در موضوع آسیب‌های نو پدید نیز برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است و بنا داریم از ظرفیت فضای مجازی در این بخش استفاده بهینه را داشته باشیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کشور با بیان اینکه دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال جاری 7 میلیارد تومان بودجه داشت گفت: طرح مقابله با خشونت خانگی با تاکید بر همسر آزاری در 6 استان از جمله‌ استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، کهکیلویه و بویراحمد و کرمان اجرا شده است و در سال آینده نیز اجرای این برنامه در سایر استان‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه درخصوص اجرای طرح مقابله با خشونت خانگی با تاکید بر همسر آزاری در سال آینده در سایر استان‌ها گفت: اجرای این برنامه در دستور کار حوزه پیشگیری قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کشور در پایان درخصوص تعداد پایگاه های سلامت روان اجتماعی گفت: در سال 93 تعداد این پایگاه‌ها 425 عدد بوده که در سال 94 تعداد آن به 440 عدد خواهد رسید ضمن این که تعداد گروه‌های همیار در سال 93، 580 عدد بوده که تعداد این گروه‌ها در سال 94 به 590 گروه همیار خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
کارشکنی در طرح مقابله با قاچاق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای سراسری طرح زوج و فرد از اول اسفند



 

 

اجرای سراسری طرح زوج و فرد از اول اسفند

 

شورای عالی ترافیك كشور در جلسه روز چهارشنبه خود اجرای سراسری طرح زوج و فرد در پایتخت از ابتدای اسفند ماه را تصویب كرد. به گزارش ایسنا، در جلسه امروز شورای عالی ترافیك شهرهای كشور كه با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، مقرر شد: طرح «زوج و فرد» از ابتدای اسفند ماه در شهر تهران به صورت سراسری اجرا شود.

 

 

همچنین شورای عالی ترافیك تصویب كرد: طرح «زوج و فرد» تا پیش از اسفند ماه در محدوده فعلی اجرا شود.

براساس یكی دیگر از بندهای این مصوبه، محدوده جدید زوج و فرد از ابتدای سال آینده به صورت دائمی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

محدوده طرح جدید زوج فرد از شمال به بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید زین‌الدین، از شرق به بزرگراه شهید باقری، بزرگراه شهید دوران و بزرگراه بسیج، از جنوب بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و بزرگراه شهید چمران محدود می‌شود..../ایسنا