اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجاره آپارتمان در ازای پرداخت دلار!


این روزها نوعی از اجاره آپارتمانهای لوکس در شمال تهران به خارجی‌ها رونق پیدا کرده که مالکان، این واحدها را به صورت روزانه و با دریافت حداقل 120 دلار اجاره می‌دهند. در میان انبوه آگهی های اجاره مسکن در روزنامه، یک آگهی بیشتر توجه جلب می کند گرچه سعی شده تا این آگهی زیاد به چشم نیاید اما اگر کسی به دنبال اجاره در واحدهای شمال شهر تهران باشد حتما یک بار آگهی اجاره روزانه آپارتمان مبله شمال شهر را دیده است.

این آپارتمانها که به صورت روزانه و کوتاه مدت اجاره داده می شوند ظاهرا مشتریهای خاصی هم دارند که چند و چون آن چندان هم مشخص نیست.  برای همین هم با یکی از این آگهی ها تماس گرفتیم مشاور املاکی که به تلفن پاسخ می دهد در رابطه با این آپارتمانها می گوید: ما فقط به خارجی ها یا ایرانیان مقیم خارج این آپارتمانها را اجاره می دهیم و به افرادی که مقیم ایران باشند، اجاره داده نمی شود.

وی درباره این پرسش که خارجی ها می توانند به هتل بروند به جای اینکه یک آپارتمان مبله را در اختیار داشته باشند می گوید: این آپارتمانها نگهبان، سرایدار و نظافتچی دارد و کلیه امکانات رفاهی را برای افراد فراهم می کند، به علاوه اینکه از دیگر امکانات رفاهی مانند استخر و زمین بازی برخوردار است درحالی که هتلها این شرایط را ندارند.

این آپارتمانهای مبله و شیک که عمدتا در شمالی ترین منطقه تهران قرار دارند با متراژهای متفاوتی عرضه می شوند و قیمتهای سرسام آوری هم دارند که اغلب هم به دلیل اینکه شرایط مناسبی در هتلهای کشور برای خارجی ها وجود ندارد، از سوی این آپارتمانها با استقبال زیادی مواجه می شوند.

پرداخت دلار برای اجاره

اجاره روزانه این آپارتمانها برای مستاجران هزینه های زیادی دارد که باید هم به دلار پرداخت شود. یکی از این آپارتمانها که با متراژ 70 متری به اجاره گذاشته شده است برای یک روز با مبلغ 120 دلار اجاره داده می شود که البته رقم اجاره ماهیانه در بخشی از شهر تهران است!

این هزینه ها با افزایش متراژ هر واحدی زیادتر می شود و به رقم 200 دلار برای واحدهای 3 خوابه هم می رسند، البته با افزایش امکانات اجاره آنها هم بیشتر می شود. یکی دیگر از این آپارتمانها بصورت ماهیانه به خارجی ها اجاره داده می شود و مبالغ از 1500 دلار شروع شده و به بالاتر هم می رسد.

البته در برخی از مواقع ایرانیانی به غیر از اتباع خارجی این آپارتمانها را اجاره می کنند و از آن برای برگزاری مجالس خود استفاده می کنند که به گفته برخی از فعالان بازار مسکن، مالکان فقط به ایرانی هایی که از قبل شناخت دارند این واحد ها را روزانه اجاره می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
عدم پرداخت اجاره بها - نکات حقوقی و آموزشی اجاره خانه و آپارتمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد جالب قطر: پرداخت 200 میلیارد دلار در مقابل اجاره اهرام و همه آثار باستانی مصر



پیشنهاد جالب قطر: پرداخت 200 میلیارد دلار در مقابل اجاره اهرام و همه آثار باستانی مصر

 

در گام نخست، همه آثار و اشیاء باستانی مصر که قابل جابجایی و انتقال باشند از همه تمدن ها شامل دوره های قبل از تاریخ تا دوره های فرعونی، یونانی،رم ،قبطی، اسلامی و تاریخ معاصر مصر به قطر منتقل خواهند شد و به مدت سه سال در نمایشگاه بزرگی در این کشور در معرض نمایش قرار می گیرند.
 

قطر با ارائه پیشنهادی به دولت مصر، خواستار اجاره سه تا پنج ساله همه مناطق، آثار و اشیاء باستانی مصر در مقابل پرداخت 200 میلیارد دلار شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت روزنامه مصری "الیوم السابع"، اهرام ثلاثه، مجسمه بزرگ ابوالهول و  همه مجسمه ها، اشیاء  و مناطق باستانی و تاریخی مصر شامل این پیشنهاد اجاره می شوند.

تاکنون وزارت آثار باستانی مصر به این پیشنهاد واکنش رسمی نشان نداده است اما این پیشنهاد در جلسه اخیر مدیران ارشد این وزارتخانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

این پیشنهاد از طرف شخص شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی ، امیر قطر ارائه شده و از حمایت اخوان المسلمین مصر و ارگان سیاسی آن، حزب آزادی و عدالت (حزب محمد مرسی رئیس جمهور مصر) نیز برخوردار است.

جزئیات پیشنهاد

دکتر مختار الکسبانی استاد دانشگاه در زمینه آثار تاریخی اسلامی و مشاور سابق شورای عالی آثار باستانی مصر در این باره توضیح داد: براساس پیشنهاد قطر، در گام نخست، همه آثار و اشیاء باستانی مصر که قابل جابجایی و انتقال باشند از همه تمدن ها شامل دوره های قبل از تاریخ تا دوره های فرعونی، یونانی،رم ،قبطی، اسلامی و تاریخ معاصر مصر به قطر منتقل خواهند شد و به مدت سه سال در نمایشگاه بزرگی در این کشور در معرض نمایش قرار می گیرند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

براساس بخش دیگر این پیشنهاد، همزمان، تمامی مناطق باستانی و آثار باستانی ثابت که قابل جابجایی یا انتقال از مصر نیستند مانند معابد، مقابر فرعونی، مساجد تاریخی، کلیساهای قدیمی و دیگر مکان ها و اشیاء ثابت به مدت سه تا پنج سال به قطر اجاره داده می شوند و تنها دولت قطر حق بهره برداری انحصاری از آنها را خواهد داشت.

روزنامه مصری الیوم السابع می نویسد: دولت قطر این اقدام را به عنوان شیوه ای برای حل سریع مشکل اقتصادی مصر مطرح کرده است.

مصر هم اکنون به وضعیت اقتصادی نامناسبی روبه رو است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

بودجه سال 2013 مصر رقم 516 میلیارد جنیه (واحد پول مصر) معادل 86 میلیارد دلار است.

مصر هم اکنون در حال رایزنی گسترده ای با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام 5 میلیارد دلاری از این نهاد است./عصرایران

موزه ملی قاهره

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

 

معبد باستانی فیله - مصر

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب