اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری مالدیو؛ انتخابات مجدد 20 اکتبر



ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری مالدیو , انتخابات ریاست جمهوری مالدیو

ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری مالدیو؛ انتخابات مجدد 20 اکتبر

دادگاه عالی مالدیو با استناد به تخلفاتی که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ثبت شده است، نتایج دور اول را باطل اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، «قسیم ابراهیم» که از سرمایه‌داران مالدیو است در انتخابات هفتم سپتامبر جایگاه سوم را بدست آورد.

در واقع باید گفت که قسیم ابراهیم برای شرکت در دور دوم این انتخابات سرنوشت‌ساز رد صلاحیت شد اما اعلام کرد که باید به جای فردی که نفر دوم معرفی شده و «یامین عبدالقیوم» است،‌ جایگاه دوم را کسب می‌کرده است.

یامین عبدالقیوم برادر ناتنی «مامون عبدالقیوم»، رهبر مالدیو است که سال‌هاست قدرت را در اختیار دارد.

قضات دیوان عالی مالدیو با چهار رای موافق در مقابل سه رای مخالف، به نفع برگزاری دور جدید انتخابات در بیستم اکتبر (28 مهر) رای دادند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، «احمد عبدالله دیدی»، یکی از قضات موافق رای‌گیری مجدد با اشاره به گزارش محرمانه پلیس گفت که بیش از 5500 رای غیرقانونی در حوزه‌های رای‌گیری اخذ شده است و اختلاف آرای نفر دوم و سوم کمتر از 3000 رای بود.

پیروز دور نخست انتخابات که اکنون ابطال شده «محمد نشید»، رئیس‌جمهوری پیشین و رهبر مخالفان دولت بود که 45 درصد از آراء را به خود اختصاص داد. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گزیده بیانات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم-پنج محور بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب مجدد کاندیداتوری مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری



از سوی دفتر رییس جمهور اعلام شد

تکذیب مجدد کاندیداتوری مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور خبرسازی جدید برخی سایت ها و پایگاه های اینترنتی را در خصوص رییس دفتر رییس جمهور قویا تکذیب کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متن تکذیبیه بدین شرح است: در پی انتشار خبری در برخی سایت ها و پایگاه های اینترنتی مبنی بر نشست مهندس رحیم مشایی با مازندرانی های مقیم تهران و نقل قول های منتسب به ایشان در این نشست، به اطلاع می رساند که این خبر از اساس کذب محض بوده و هیچ پایه و اساسی ندارد.

همانگونه که بارها تاکید شده است رییس دفتر محترم رییس جمهور در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده و ورود به این عرصه، در هیچ محفل خصوصی و عمومی هیچگونه اظهار نظر و موضعگیری خاصی نه به نفع خود و نه برای کاندیدای دیگری نداشته است .

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور انتشار اینگونه اخبار کذب و شایعه پراکنی ها را ادامه سناریو سازی های تکراری عده ای خاص علیه دولت می داند و همانگونه که از متن خبر مذکور بر می آید تهیه کنندگان این خبر مجعول، در ضمن تلاش برای تبلیغ به نفع کاندیدایی خاص، بدنبال تحت الشعاع قرار دادن و به حاشیه راندن رای تامل برانگیز صادر شده ،درخصوص دو نفر از توهین کنندگان به رییس جمهور محترم و رییس دفتر ایشان طی روزهای اخیر، بوده اند که بازتاب گسترده ای در سطح افکار عمومی داشته و تعجب همگان را برانگیخته است .

ناگفته پیداست که توسل به خبرسازی های دروغین و اینگونه اقدامات غیر اخلاقی برای عاملان آن هیچ گونه نتیجه ای نخواهد داشت، همچنان که تاکنون نیز نداشته است چرا که مردم، با بصیرت و هوشیاری، تمام تحرکات را تحت نظر دارند و همواره بدون توجه به فضا سازی های کاذب، بهترین واکنش را نشان داده اند و دولت هم به رای و نظر مردم، احترام قائل است.

این مرکز با تاکید مجدد بر کذب بودن خبر مذکور ،حق پیگیری حقوقی و قضایی آن را برای خود محفوظ می داند.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور

ایسنا