اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله هاشمی: اگر به جوانان فضا برای انتقاد سالم داده نشود، این انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زیرزمینی كشیده شود



آیت الله هاشمی: اگر به جوانان فضا برای انتقاد سالم داده نشود، این انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زیرزمینی كشیده شود

در هیچ دوره و هیچ جامعه‌ای دولت‌ها نتوانسته‌اند پیشرفت و خدمات‌رسانی به مردم را به تنهایی به عهده بگیرند و اگر مردم وارد عرصه‌های گوناگون مشاركت نشوند تولید و اشتغال رو به اضمحلال می‌رود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمع زیادی از دبیران سازمان‌های غیردولتی و جوانان فعال N.G.Oهای كشور، هدف اصلی از تشكیل سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد را كمك به مردم ، نظام و دولت برای رفع مشكلات در سطوح گوناگون خواند و گفت: تشكیل گروه‌های مفید مردمی، به خصوص از سوی جوانان و نوجوانان، عاملی برای رشد نشاط و تقویت نیروهای كشور در میادین و عرصه‌های گوناگون محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتقادات صریح و البته در چارچوب قانون را برخاسته از طبیعت دوران جوانی خواند و با اشاره به الزام وجود این صراحت برای هوشیار ساختن مسئولین، تصریح كرد: اگر به مردم و جوانان میدان و فضا برای انتقاد سالم و فعالیت داده نشود، این انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زیرزمینی كشیده شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از محدود ساختن و عدم تمدید پروانه فعالیت تعداد زیادی از سازمان‌های مردم نهاد، موفق و كم‌هزینه‌تر بودن محصول فعالیت N.G.Oها را یادآور شد و افزود: در هیچ دوره و هیچ جامعه‌ای دولت‌ها نتوانسته‌اند پیشرفت و خدمات‌رسانی به مردم را به تنهایی به عهده بگیرند و اگر مردم وارد عرصه‌های گوناگون مشاركت نشوند تولید و اشتغال رو به اضمحلال می‌رود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فعالیت سازمان‌های مردمی و گروه‌های مردم نهاد را از تأكیدات و مصوبات سیاست‌های كلی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواند و با تأكید بر بی‌مورد بودن نگرانی از حضور فعال N.G.Oها در عرصه‌های مختلف جامعه گفت: نگرانی را زمانی باید به خود راه بدهیم كه مردم از صحنه مشاركت فعال اجتماعی حذف شده باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال یكی از جوانان حاضر در جلسه پیرامون سرنوشت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، تقویت اشتغال و تولید را هدف اصلی این مرحله عنوان كرد و گفت: اگر بناست فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود، باید برای تولید و اشتغال كشور فكر اساسی بشود، چرا كه هم واحدهای تولیدی موجود كشور نیاز به احیا دارند و هم می‌بایست سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بخش‌های جدید صورت گیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: اگر به سازمان‌های مستقل مردمی اجازه فعالیت بیشتری داده شود، آنان با ابتكار و سرمایه خود به ایجاد اشتغال و تولید كشور كمك شایانی خواهند كرد.

در ابتدای این دیدار محمد تمیزكار، دبیر مؤسسه اندیشه سبز جوان با اشاره به وضعیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه، معضلات و مشكلات جوانان را فهرست‌وار برشمرد.

همچنین سوری دیگر فعال سازمان‌های مردم نهاد با اشاره به اهمیت فعالیت N.G.Oها برای گسترش جامعه مدنی گفت: متأسفانه در چند سال گذشته به شدت از فعالیت سازمان‌های مردمی جلوگیری شده و پروانه فعالیت بسیاری از آنان تمدید نشده است./انتخاب


ویدیو مرتبط :
انتقاد به هاشمی رفسنجانی و آیت الله شاهرودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد آیت‌الله مظاهری از شعاردادن علیه هاشمی در راهپیمایی روز قدس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتقاد آیت‌الله مظاهری از شعاردادن علیه هاشمی در راهپیمایی روز قدس:

 گروهی اندک خودسرانه تفرقه افکنی میکنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

آیت‌الله مظاهری، كسانی را كه در راه‌پیمائی روز قدس علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شعار دادند فرصت‌سازان برای دشمنان نامید. آیت‌الله مظاهری با اشاره به برخی از پیامدهای منفی و آثار زیان‌بار بروز اختلاف در جامعه، از تفرقه‌افكنی در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یك تهدید بزرگ برای این نظام مقدس یاد كرده و تصریح كرد: بدخواهان جمهوری اسلامی ایران همواره در انتظار بروز و ظهور اختلاف و تفرقه در جمهوری اسلامی هستند و با بزرگ‌نمایی و نمایش نقاط تفرفه‌آمیز، سعی در پوشاندن موفقیت‌های بزرگ و دستاوردهای چشمگیر ملت سرافراز ایران دارند.

ایشان، پس از انتشار خبر سر دادن شعار توسط برخی افراد علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس تصریح كرد: به عنوان نمونه، مردم با نادیده گرفتن معضلات اقتصادی و مفاسد اخلاقی و اداری موجود، برای احترام به آرمان‌های اسلام و انقلاب، با حضور در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن یا روز قدس، حمایت خود را از اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رخ جهانیان می‌كشانند، اما گروهی اندك در گوشه‌ای از این صحنه‌های وحدت و اتحاد ملت، با رفتارهای مذموم و ناپسند و به صورت خودسرانه، حركت زیبا و وحدت آفرین مردم را مخدوش می‌كنند و برای دشمنان فرصت‌طلب و بوق‌های تبلیغاتی آنان فرصت تفرقه‌افكنی ایجاد می‌كنند.

آیت‌الله مظاهری در همین زمینه خاطرنشان كرد: علاوه بر رسانه‌های بیگانه، برخی روزنامه‌ها و سایت‌های داخلی كه ادعاهای فراوانی در حمایت از انقلاب و نظام دارند نیز دامن به آتش تفرقه و اختلاف می‌زنند و آن چنان با تهمت و ناسزاگویی به دیگران بر طبل اختلاف می‌كوبند كه گویا اساساً به جای روزنامه، تهمت‌نامه و فحش‌نامه شده‌اند و آن قدر داغ و تند هستند كه داغی آن‌ها درحال سوزاندن نظام و لطمه زدن به اسلام است./خبرآنلاین