اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله جنتی:باید قاضی های انقلابی وقاطع بیایند



 

 

 

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان ضمن هشدار مبنی بر اینکه دیگر وحدت معنا ندارد، گفت؛ اگر مردم تابع رهبری و قانون نبودند شما را زنده نمی گذاشتند.

خطیب نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران تاکید کرد؛ اگر این فتنه گران پررو باشند نباید به آنها امان داده شود و باید دستگیر و مجازات شوند.

به گزارش ایرنا جنتی افزود؛ مردم ما نجیب هستند و به قانون و سیاست های رهبری احترام می گذارند و اگر این گونه نبود که شما را زنده نمی گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد؛ مردم به دلیل اینکه نمی خواهند تخطی از قانون کنند و به نظرات مقام معظم رهبری احترام می گذارند و رعایت می کنند و می خواهند آرامش جامعه را حفظ کنند، سر جای خود نشسته اند. اما نظام نمی تواند مبارزه با اسلام را تحمل کند.

به گزارش ایرنا وی انتظار مردم از دستگاه قضایی را سرعت عمل در برخورد با فتنه گران عنوان کرد و افزود؛ دستگاه قضایی باید سرعت عمل داشته باشد و قاضی های بیشتر و انقلابی مانند ۵۷ را برای رسیدگی اختصاص دهد.

او همچنین خواستار دستگیری و محاکمه هر چه زودتر همه فتنه گران در حوادث اخیر شد.

جنتی تصریح کرد؛ دستگاه قضایی نباید آنهایی را که دستگیر کرده است، آزاد کند چراکه آنها مفسد هستند و اگر رها شوند ساکت نمی نشینند.

همچنین به گزارش ایسنا وی افزود؛ مسلم است اینها از مصادیق بارز مفسد فی الارض هستند و ما اول انقلاب نیز با مفسدان فی الارض برخورد کردیم و آنها در دادگاه های انقلاب محاکمه و مجازات شدند و اینها هم از مصادیق بارز مفسد فی الارض هستند و از نظر فقهی کسی نمی تواند تردید کند. جنتی خطاب به آنهایی که سکوت کرده اند، گفت؛ بعضی ها اگر سکوت کرده اند بدانند سکوت شان در هر لباس و سمتی که هستند گناه است و شعار سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن مطرح می شود.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی افزود؛ انتظار مردم از دستگاه قضایی خیلی زیاد است، اما محدودیت قانونی و مصلحتی نیز برای آن وجود دارد و این طور نیست که آزاد باشد هر طور بخواهد عمل کند و شرایط با زمان انقلاب تفاوت دارد. پس دستگاه قضایی حداکثر کاری که می تواند و باید انجام دهد آنهایی را که باید، دستگیر و محاکمه کند و کسی را که دستگیر می کند رها نکند، چون دوباره فساد خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد؛ دستگاه اطلاعاتی و رسانه ها باید افشاگری کنند و دستگاه اطلاعاتی باید نقشه ها و اشخاص اینها را شناسایی کند و مسوولان اجرایی و نیروی انتظامی باید آمادگی کامل داشته باشند و امنیت مملکت و مردم را حفظ کنند و اگر با وجود این حرف ها و جمعیت میلیونی مردم که در همه شهرها حرکت کردند، پررویی کردند نباید امان شان دهند و سریعاً باید دستگیر و مجازات شوند و دستگاه قضایی باید دقت و سرعت عمل داشته باشد، باید قاضی های انقلابی و قاطع آیند، نه قاضی های بی حال و وامانده.

جنتی با اشاره به برخی صحبت های مطرح شده در مورد وحدت گفت؛ اینها که دم از وحدت می زنند، دیگر وحدت معنی ندارد، اینها راه را گم کرده اند و باید توبه کنند و جز توبه یا مجازات راه دیگری ندارند و باید در درجه اول از خداوند متعال، پیغمبر(ص)، حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و امام زمان (عج) عذرخواهی کنند و در درجه دوم از مردم.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آیت الله جنتی:آیت الله خزعلی گفت هر شب او را لعنت میکنم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله جنتی در اوایل انقلاب /عکس