اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا فیس بوک، لولو است؟



اخبار ,اخبار اجتماعی,فیس بوک در ایران

 

اخبار اجتماعی  - پریروز بلندگو، دیروز ویدئو ، امروز فیس بوک


  آیا فیس بوک، لولو است؟
1- چندی پیش سیمای جمهوری اسلامی ایران مستندی از زندگی مرحوم آیت الله شاه آبادی(استاد عرفان امام راحل) پخش کرد که در آن فرزند آیت الله می گفت در دوره مرحوم پدرشان ، تازه بلندگو وارد بازار شده بود و بسیاری از علما با آن مخالفت کرده بودند اما آیت الله شاه آبادی در رفتاری متمایز از دیگران دستور داد در مسجدی که سخنرانی می کرد بلندگو نصب کنند.فرزند آیت الله می گفت: مرحوم پدر معتقد بود از این وسیله برای هدف صحیح، باید استفاده کرد.

2- در دوره وزارت ارشاد آقای سیدمحمد خاتمی بحث داغ، بر سر ویدئو بود. مشاجرات آنقدر به درازا کشید که این رسانه ممنوع شد. بعد از چند صباحی - به گمانم در دوره وزارت ارشاد آقای علی لاریجانی، ویدئو آزاد شد و برای هدایت آن، موسسه ای راه انداختند تا نیاز مردم به فیلم مرتفع شود. استدلال هم این بود که از این وسیله برای هدف صحیح باید بهره گرفت.

3- "فیس بوک" یک رسانه نوپاست. همان اندازه که اسلاف ما از بلندگو و ویدئو می ترسیدند، الان هم نوعی وحشت از آن وجود دارد. بعضی از نگرانی ها به حق و به جا هم هست که واردش نمی شوم. اما اگر بلندگو و ویدئو چند سالی فرصت می خواستند که جای خودشان را باز کنند ،"فیس بوک" به سرعت برق چنین می کند.

به جای اینکه چند صباح دیگر به این واقعیت رسانه ای تن دهیم از همین الان آن را (حتی اگر تهدید است) به فرصت تبدیل کنیم. اتفاقا یکی از روشهای تبدیل فیس بوک به فرصت این است که نخبگان و بزرگان ، در آن جولان کنند و نگذارند این رسانه در انحصار منظورهای خاص و افراد خاص قرار گیرد. به عبارت دیگر باید مانند نمونه های قدیمی تر،از این وسیله برای هدف مناسب، بهره جست.

*نویسنده این مطلب در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی مشابه عضو نشده است.

اخبار اجتماعی -خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاسیس دفتر فیس‌بوک در هند



 

 

تاسیس دفتر فیس‌بوک در هند

 

 

سایت شبكه اجتماعی معروف فیس‌بوك دفتری را در هند باز كرده و به فهرست طولانی شركت‌های بین‌المللی پیوست كه به دنبال بهره گرفتن از نیروی كار ماهر با دستمزد كم این كشور برای ارائه خدمات پشتیبانی هستند.

 


به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام این شركت، دفتر فیس‌بوك در شهر جنوبی حیدرآباد از كاربران، تبلیغ‌كنندگان و طراحان در هند و سراسر جهان پشتیبانی خواهد كرد.

 


حیدرآباد محل فعالیت شركت‌های خارجی دیگر از جمله غول اینترنتی گوگل و شركت نرم‌افزاری مایكروسافت است كه كارمندان هندی‌اش برروی همه چیز از نوشتن كدهای نرم‌افزاری تا فراهم كردن خدمات مشتری با حقوق كمتر از كشورهای توسعه یافته‌ای مانند آمریكا كار می‌كنند.

 


بر اساس پست ارسال شده توسط مدیر فعالیت‌های آنلاین این شركت در وبلاگ فیس بوك، بیش از هشت میلیون نفر از كاربران فیس‌بوك ساكن هند هستند.

 


فیس‌بوك در ابتدا گروه كوچكی را در هند استخدام كرده و با توسعه دفترش رشد بیش‌تری را پیش‌بینی می‌كند. این شركت در حال استخدام افرادی برای پیوستن به گروه‌های فروش و فعالیت‌های آنلاین است كه در دفاتر حیدرآباد و آستین تشكیل می‌دهد.