اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا جواب تجار دبی را داد: از لغو تحریم های ایران خبری نیست



 

آمریکا جواب تجار دبی را داد: از لغو تحریم های ایران خبری نیست

 

 

یک مقام آگاه وزارت خزانه داری آمریکا در گفتگو با رویترز در واکنش به شکایت تجار دبی ازمقامات  این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس درباره آسان تر کردن محدویدت های تجارت با ایران ، گفت که دولت دبی قصدی برای بازنگری در تحریم های تجاری خود علیه ایران ندارد.

 

به گزارش عصر ایران این مقام آگاه وزارت خزانه داری آمریکا که  در قالب هیئتی با سرپرستی  " تیموتی گایتنر" وزیر خزانه‌داری این کشور به ابوظبی سفر کرده است ، در این باره  گفت: " دولت امارات تهدید ایران مجهزبه سلاح‌های هسته‌ای را درک می‌کند ".

وی افزود:" (دولت امارات )  نمی‌خواهد مؤسسات این کشور به فعالیت‌های غیرقانونی ایران  کمک کنند. "

روز سه شنبه روزنامه گلف نیوز چاپ دبی با انتشار گزارشی از دیدار اخیر برخی تجار و بازرگانان دبی با معاون حاکم دبی نوشته بود که این تجار در این جلسه از محدودیت اعمال شده بر تجارت با ایران انتقاد کرده و خواستار تسهیل مبادلات تجاری با ایران شده بودند.

امارات متحده عربی مهم ترین شریک تجاری ایران در منطقه خلیج فارس محسوب می شود ، اما گزارش ها حاکی است که در پی اعمال محدودیت های جدید دولت امارات بر تجارت با ایران ، احتمالا در سال جاری مراودات تجاری دو کشور شاهد کاهش 40 درصدی خواهد بود.

حجم تجارت دو کشور در سال 2008 بالغ بر 12 میلیارد دلار و در سال 2009 بیش از 8 میلیارد دلار بوده است. پیش بینی می شود با محدودیت های اعمال شده دولت امارات برای تجارت با ایران ، این رقم در سال جاری میلادی (2010) به 6 میلیارد دلار کاهش یابد.

آمریکا به دولت امارات و حاکم نشین ابوظبی فشار وارد می کند تا با اعمال فشار به شیخ نشین دبی ، آنها را از توسعه روابط تجاری با ایران بر حذر دارند.این فشارها به بهانه پیوستن امارات به تحریم های شورای امنیت و تحریم های مستقل آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران صورت می گیرد.

شورای بازرگانی ایران: همه تجار از تحریم ها تاثیر پذیرفته اند

شورای بازرگانی ایران در دبی نیز اعلام کرد: در رابطه با تحریم ها علیه ایران، بانک های امارات بحران را برای بازرگانان افزایش می دهند.

مرتضی معصوم زاده معاون شورای بازرگانی ایران در دبی اضافه کرد: مبادلات تجاری میان ایران و امارات به نصف کاهش یافته است.

وی افزود: ارزش مبادلات بازرگانی میان ایران و امارات در حال حاضر نسبت به قبل از اعمال تحریم های اخیر شورای امنیت، به نصف نزدیک می شود.

وی اضافه کرد: بانک های امارات باعث می شوند تاثیرات تحریم ها علیه ایران برای بازرگانان افزایش یابد.

معصوم زاده همچنین ضمن اظهار خرسندی از شکایت و انتقاد اخیر تجار دبی از تحریم های ایران ابراز امیدواری کرد: امارات تدابیری را برای کاهش محدودیت ها علیه ایران اتخاذ کند.

معاون شورای بازرگانی ایران در دبی اضافه کرد: آن کسی که معتقد است بازرگانان ایرانی در دبی به تنهایی از تحریم ها تاثیر می پذیرند اشتباه می کند. بسیاری از بازرگانان از کشورهای مختلف از جمله از انگلیس، هند، پاکستان و امارات همه از تحریم های ایران تاثیر پذیرفته اند.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت تجار دبی از تحریم های ایران: دودش می رود به چشم خودمان



 

 

 شکایت تجار دبی از تحریم های ایران: دودش می رود به چشم خودمان

 

شکایت تجار دبی از تحریم های ایران: دودش می رود به چشم خودمان

تجار و بازرگانان دبی از مقامات این امیر نشین امارات متحده عربی درخواست کردند که محدودیت های تجاری و بازرگانی با ایران را بردارند.

به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه " گلف نیوز " امارات ، تجار دبی که به نظر می رسد از تحریم های اعمالی کشورشان بر ضد ایران متضرر شده اند ، در دیدار روز دوشنبه خود با شیخ "مکتوم بن محمد بن راشد المکتوم" فرزند و معاون حاکم دبی این درخواست را مطرح کرده اند.

شیخ نشین دبی که  بزرگ ترین  شریک  تجاری ایران در منطقه خلیج فارس است ، در ماه های گذشته برای اعمال تحریم های شورای امنیت و ایالات متحده علیه ایران ، محدودیت های جدیدی علیه موسسات مالی و شرکت های تجاری ایران و دبی وضع کرده است.

این تجار دبی که در بخش صادرات و واردات کالا به ایران مشغول هستند می گویند که تحریم های اعمال شده بر موسسات مالی و بانکی و شرکت های ایرانی کار آنها را برای تجارت با این کشور سخت تر از گذشته کرده است.

این تجار اعلام کرده اند که آنها حتی در صادرات مجدد کالاهایی چون مواد غذایی و مصرفی به ایران که مشمول تحریم های سازمان ملل نیستند ، نیز با مشکل مواجه شده اند.

در جلسه معاون حاکم دبی با بازرگانان دبی ، شیخ احمد بن سعید ال مکتوم رییس شرکت هواپیمایی دبی و نیز محمد ابراهیم شیبانی رییس دفتر حاکم دبی نیز شرکت داشتند.

ایران و دبی بزرگ ترین شریک تجاری یکدیگر در منطقه محسوب می شوند که حجم تجارت سالانه دو طرف در سال 2008 بالغ بر 12 میلیارد دلار و در سال 2009 بیش از 8 میلیارد دلار بوده است.

پیش بینی می شود تجارت دوجانبه دو طرف در سال جاری به دلیل ایجاد محدودیت های جدید دبی برای  تجارت با ایران به حدود 6 میلیارد دلار کاهش یابد.

آمار دولت دبی حاکی است که بیش از 400 هزار ایرانی در این منطقه ساکن بوده و نیز قریب به 8 هزار شرکت ایرانی در دبی فعالیت دارند.

در ماه های گذشته دولت دبی حساب های  41 شرکت و موسسه مالی و بانکی ایران را به دلیل تحریم ها و تحت فشارهای آمریکا مسدود کرده است.

تجار دبی می گویند که پس از اعمال محدودیت های جدید این شیخ نشین امارات   ، تجارت آنها با ایران حدود 40 درصد کاهش یافته است.

شیخ نشین دبی همچنین تا کنون مجوز فعالیت 40 شرکت و موسسه را به دلیل همکاری با ایران و ارسال قطعات و تجهیزات دارای کاربرد دوگانه در بخش نظامی ایران ، لغو کرده است.