اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمادگی پیشمرگ‌ ها برای حمله به موصل


در پی موفقیت ارتش عراق در آزادسازی شهر تکریت از اشغال تروریست‌های داعش، نیروهای پیشمرگ کرد خود را برای پیشروی در اطراف شهر موصل جهت آغاز عملیات آزادسازی کامل این شهر آماده می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: در پی موفقیت ارتش عراق در آزادسازی شهر تکریت از اشغال تروریست‌های داعش، نیروهای پیشمرگ کرد خود را برای پیشروی در اطراف شهر موصل جهت آغاز عملیات آزادسازی کامل این شهر آماده می‌کنند.

منابع عراقی اعلام کردند: اوضاع کنونی حاکی از آن است که مناطق اطراف موصل روز به روز از کنترل داعش خارج می‌شود به نحوی که نیروهای پیشمرگ به سمت شهرک "تل السقف" پیشروی کرده و ورودی‌های منطقه "تکلیف" در معرض حملات آنها قرار دارد.

این منابع اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ تلاش می‌کنند تا امنیت کامل را در شهرک تل السقف برقرار سازند و از این شهرک عملیات خود را برای آزادسازی کامل موصل آغاز کنند.

یکی از مسوولان تیپ "سبیلک" در نیروهای پیشمرگ اعلام کرد: مرزهای موصل 16 کیلومتر با ما فاصله دارد. داعش بارها تلاش کرده تا به نیروهای ما حمله کند اما شکست خورده است و به همین دلیل روحیه اعضای داعش پایین است.

خبرنگار المیادین در عراق نیز از کشته شدن "والی دجله" ملقب به ابی طالوت در حمله هوایی در منطقه "الشرقاط" واقع در شمال تکریت خبر داد.

قیس عبدالکریم، فرمانده عملیات فرات میانه تاکید کرد که امنیت در استان کربلا برقراراست و استاندار کربلا از رهبران امنیتی خواسته تا تعداد زیادی از ایست‌های بازرسی داخلی را برداشته و برای دفاع از کربلا تلاش کنند.

وی افزود: کربلا کاملا امن است و یگان‌های امنیتی عملیات پیش‌دستانه‌ای را انجام داده‌اند. هماهنگی خوبی نیز میان نیروهای وزارت کشور، دفاع و نیروهای مردمی وجود دارد.

عبدالکریم خاطرنشان کرد: هماهنگی‌ها با عقیل الطریحی، استاندار کربلا درخصوص اوضاع امنیتی همچنان ادامه دارد و ما حصارهای آهنی را در اطراف استان ایجاد کرده‌ایم.

عقیل الطریحی روز جمعه با افسران و فرمانده عملیات فرات میانه نشستی را برگزار کرد و در این نشست درخصوص مهم‌ترین اقداماتی که نیروهای امنیتی در مرزهای این استان اتخاذ کرده‌اند گفت‌وگو شد.

در همین راستا حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق نشست فوق‌العاده‌ای را با رهبران امنیتی جهت گفت‌وگو درخصوص آخرین تحولات اوضاع پس از پیروزی در تکریت برگزار کرد.

العبادی پیروزی نیروهای عراقی در آزادسازی تکریت را تبریک گفت و از نیروهای امنیتی خواست تا به محافظت از املاک کشور و شهروندان و بازداشت گروهک‌ها و افرادی که به نیروهای عراقی توهین می‌کنند، پایبند باشند.

العبادی بر اهمیت از سرگیری فعالیت وزارتخانه‌ها و نهادهای خدمات‌رسانی جهت بازگشت ساکنان به مناطق خود تاکید کرد و خواهان آمادگی برای تکمیل آزادسازی بقیه مناطق عراق از لوث وجود داعش شد.


ویدیو مرتبط :
نبرد سنگین پیشمرگ ها در موصل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عملیات پیشمرگ‌ها در شمال شرق موصل/حمله داعش به هیت و تلفات سنگین آن



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, داعش

نیروهای پیشمرگ کرد امروز (یکشنبه) حمله گسترده‌ای به مواضع داعش در منطقه خازر در شمال شرق موصل داشتند و کنترل یک روستا در این منطقه را به دست گرفتند. این در حالی است که گروه تروریستی داعش حمله‌ای به شهرستان هیت در استان الانبار داشته است که این حمله به کشته شدن ده‌ها عضو داعش انجامیده است.

به گزارش ایسنا ، خبرنگار سومریه نیوز گزارش داد که نیروهای پیشمرگ امروز حمله‌ گسترده‌ای با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا به مواضع داعش در منطقه خازر در شمال شرق موصل داشتند در حالیکه رئیس اقلیم کردستان عراق بر این حمله نظارت دارد.

این حمله با هدف بازپس گیری چندین روستا از سیطره داعش است و نیروهای پیشمرگ تاکنون توانسته‌اند روستای زهره خاتون را پس بگیرند.

از سوی دیگر، تروریست‌های داعش بامداد امروز حمله‌ای به شهرستان هیت در غرب استان الانبار داشتند.

طبق گزارش رسانه‌های عراقی، در این حمله فرمانده هنگ واکنش سریع این شهر زخمی شد.

طبق این گزارش‌ها، 60 تن از نیروهای داعش در حمله به هیت کشته شده‌اند.

یک منبع در پلیس عراق نیز در مصاحبه با پایگاه راصد گفت که نیروهای عراقی و نیروهای عشایر وارد درگیری‌های شدیدی با داعش در تعدادی از محله‌ها و نزدیکی فرمانداری این شهرستان شده‌اند.

این منبع با بیان این که جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی تروریست‌ها را که به هیت حمله کرده‌اند، هدف قرار داده، تصریح کرد که درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد.