اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آقای احمدی نژاد!چرا بعد 7 سال به فکر حقوق اساسی ملت افتادی!؟



رسالت خطاب به احمدی نژاد: چرا بعد 7 سال به فکر حقوق اساسی ملت افتادی!؟چه کسانی با تصمیم نادرست باعث ضرر و زیان به مردم و اتلاف و تضییع بیت‌المال شده‌اند؟

از همه مهمتر مردم می‌گویند تحرکات جدید رئیس‌جمهور نباید پوششی برای بی‌کفایتی و ناکارآمدی در پاسخگویی به مطالبات اقتصادی ملت و ادای حقوق اقتصادی محرومین و مستضعفین درآید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت: در پاسخ آقای احمدی‌نژاد به نامه خیلی محرمانه رئیس قوه قضائیه روی یک واژه تاکید بسیار شده بود و آن هم "حقوق ملت"! بود.انصاف باید داد رئیس‌جمهور از باب سوگندی که خورده است طبیعی است روی این واژه تمرکز کند.

بنده که از نامه خیلی محرمانه آیت‌الله لاریجانی مطلع نیستم اما همین قدر که آقای احمدی‌نژاد در پاسخ علنی به نامه، بخش‌هایی از آن را فاش ساخته تقابلی را ندیدم الا یک تذکر دوستانه و نصیحت مشفقانه! اما بر آشفتن از یک تذکر آن هم محرمانه و آن را دستمایه قرار دادن برای اهتمام به حقوق ملت را باید یک شیرین‌کاری سیاسی تعبیر کنیم و به فال نیک بگیریم. نیت‌خوانی هم نباید کرد و پرسید چرا اوین! مگر فقط در ایران یک زندان داریم آن هم اوین! یا سئوال کرد؛ چرا  7 سال به فکر حقوق اساسی ملت نبودی بعد از 7 سال پس از دستگیری جوانفکر به فکر حقوق اساسی ملت افتادی! باید قبول کرد زیان را از هر کجا جلویش را بگیریم سود است.

ما هیچ‌گاه از تکیه بر حقوق اساسی ملت و تعمیق فرهنگ پاسخگویی به ملت زیان نکرده‌ایم.

کسی معتقد نیست آنچه که در دادگاه‌ها و زندان‌های ما می‌گذرد مطابق مّر قانون و شرع انور است.در هیچ کشوری تعلیق و برکناری قضات و نیز ارزیابی احکام صادره در دادگاه‌ها به اندازه ایران نیست. همه ساله دادگاه‌ انتظامی قضات با بررسی‌های دقیق کسانی را که اهلیت ماندن در کرسی قضاوت را ندارند تعلیق و از کار برکنار می‌کند این به معنای آن است که یک خودکنترلی و نظارت در دستگاه قضا وجود دارد. همه نگرانی و دغدغه آقای رئیس‌جمهور این است که برود اوین و گزارش تهیه کند و به ملت و به مقام معظم رهبری بدهد.این رویکرد به معنای آن است که به فروکاهش نقش رئیس‌جمهور و مسئول اجرای قانون اساسی در حد یک گزارشگر و خبرنگار رضایت داده‌ایم. حال آنکه اگر تخلفی از قانون در حیطه قضا صورت می‌گیرد باید سیر و فرایند حقوقی آن طی شود و خاطی به مجازات برسد و صرف اعلام آن دردی را دوا نمی‌کند.

اواخر دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی، همین دغدغه را ایشان داشت. "رسالت" ضمن تکریم این دغدغه به ایشان گفت؛ اینکه شما غصه حقوق اساسی عده‌ای تبهکار سیاسی و غیر سیاسی را در زندان بخورید خوب است. بالاخره آنها هم انسان هستند اما این همه حقوق ملت نیست، حقوق ملت را باید در مسئولیت‌های منحصر به فرد رئیس‌جمهور در رسیدگی به معیشت مردم و رفاه توام با کرامت آنها جستجو کرد و آن را هم جزء حقوق ملت تلقی نمود.

افتادن در این وادی به معنای اعتنا به حقوق کسانی است که یک هزارم درصد ملت را هم در بر نمی‌گیرند. ضمن آنکه در تشخیص رئیس‌جمهور در مجرم دانستن یا ندانستن یک متهم مشکلی را حل نمی‌کند. باید ساز و کار و فرایند دادرسی وفق قوانین صورت گیرد و شان قاضی وحکم او در همین فرایند محترم شمرده شود. با این حال کسی گله‌ای ندارد که رئیس‌جمهور از حقوق ملت در این زمینه‌ها سخن بگوید اما 75 میلیون ایرانی که این روزها برای خرید به بازار می‌روند ، ملاحظه می‌کنند در مدت کوتاهی بخش اعظمی از قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و از خود سئوال می‌کنند چه کسی پول جیب آنها را به نفع سرمایه‌داران مصادره کرده است؟ چرا هر روز پولدارها پولدارتر و فقرا فقیرتر می‌شوند؟ چه کسی رضایت داده که این سرقت بی‌سر و صدا صورت گیرد؟ ارزش پول ملی چرا روز به روز با میلیاردها دلار ذخایر ارزی و هزاران تن ذخایر طلا در بانک مرکزی کاهش می‌یابد؟

چه کسانی با تصمیم نادرست باعث ضرر و زیان به مردم و اتلاف و تضییع بیت‌المال شده‌اند؟

چرا مسئولیت رئیس‌جمهور به عنوان مجری قانون اساسی در اصول43، 44، 45، 46، 47، 48، 49، 50، 51، 52، 53 و ... به فراموشی سپرده شده است؟

شماری از تبهکاران مالی با سوء استفاده از مقررات دولتی و غفلت دولت در تدبیر بازار ارز و طلا و نیز عدم تدبیر دولت در کنترل قیمت‌ها ظرف مدت کوتاهی میلیاردها تومان به جبیب زده‌اند. دولت نه از آنها مالیات می‌گیرد و نه کاری به تبهکاری‌های آنها دارد! آیا حقوق اساسی ملت آن هم با بُعد در برگیری میلیون‌ها ایرانی نادیده گرفته نمی‌شود؟ چه کسی باید این حقوق را احیاء کند؟

مردم به رفتار رئیس دولت نگاه می‌کنند می‌بینند او این روزها به همه چیز توجه دارد الا این امر مهم و حیاتی که جزء وظایف اوست.

مردم به رفتار رئیس دولت نگاه می‌کنند می‌بینند این روزها رئیس دولت با همه درگیر است، از رئیس قوه قضائیه تا نمایندگان مجلس، از نمایندگان مجلس تا رسانه‌های جمعی،‌ از رسانه‌های جمعی تا ... اما با کسانی که باید درگیر باشد درگیر نیست و برای مشارکت با کسانی که باید تدبیر امور مملکت نمایند تمایلی نشان نمی‌دهد.

یک سئوال کلیدی که وجود دارد این است که حقوق ملت در داشتن یک زندگی خوب و شرافتمندانه متناسب با عزت انقلابی آن هم در حوزه اقتصاد اگر به عهده رئیس جمهور نیست به عهده کیست؟

می‌شود به پرسش‌های رئیس جمهور در نامه به رئیس قوه قضائیه دقیق اندیشید به شرطی که رئیس‌جمهور اصرار نداشته باشد پرسش‌های دقیق‌تری را که در حوزه مسئولیت وی آن هم در حوزه اقتصاد وجود دارد به حاشیه براند. مردم می‌گویند بهانه رئیس‌جمهور برای اجرای قانون اساسی در قوای دیگر که در قانونی بودن آن حرف و حدیث وجود دارد، نباید پوششی برای گریز از اجرای قانون اساسی در قوه مجریه که رئیس‌جمهور مسئولیت مستقیم دارد به فراموشی سپرده شود. از همه مهمتر مردم می‌گویند تحرکات جدید رئیس‌جمهور نباید پوششی برای بی‌کفایتی و ناکارآمدی در پاسخگویی به مطالبات اقتصادی ملت و ادای حقوق اقتصادی محرومین و مستضعفین درآید./اعتدال

 


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد و حقوق هسته ای ملت ایران - سال ۱۳۸۶

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای احمدی نژاد! حقوق داماد یا فرزندان شما چقدر است؟



سایت تخفیف,سایت نت برگ

آقای احمدی نژاد! حقوق داماد یا فرزندان شما چقدر است؟

می‌توانی حقوق 700‌هزار تومان را برای فرزندانت تصور کنی؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : تابناک - بهمن اخوان با بیان این‌که بنده سه فرزند دارم که با تحصیلات لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا بیکارند، گفت: «آقای احمدی‌نژاد چند فرزند یا داماد شما بیکار است؟ فرزندان وزرا یا مدیران ارشد دولت شما چگونه؟ حقوق داماد یا فرزندان شما چقدر است؟ آیا می‌توانی تصور کنی که فرزندانت با حقوق 700‌هزار تومان ماهانه بتواند زندگی خود را سامان دهند؟

شما و وزرای دولتتان آیا حاضرید با ماهی دو‌میلیون تومان کار کنید؟» وی خطاب به رییس‌جمهور گفت: «شما همیشه یک‌طرفه به قاضی می‌روید. من حاضرم به‌عنوان یک مجری تلویزیون رودرروی شما بنشینم و همین پرسش‌ها را از شما بکنم؟ آیا این‌که شما بگویید وضعیت مردم بهتر شده است، باعث نمی‌شود مردم نسبت به آگاهی مسئولان نظام از اوضاع کشور بدبین شوند؟ مردم دریافته‌اند که سخنان شما نه تنها در سطح یک کار‌شناس‌ارشد(!) بلکه در سطح یک کار‌شناس آماتور اقتصادی هم نبود.»

بهمن اخوان با تاکید بر این‌که اعتماد شهروندان را نباید به مسخره گرفت، گفت: «از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رفت با دقت و قدرت بیشتری در برابر تصمیم‌های نادرست اقتصادی دولت بایستد. چگونه این نمایندگان می‌خواهند پاسخگوی موکلان خود باشند؟»

وی با انتقاد از بی‌انگیزه‌ کار کردن دولت دهم در آخرین‌ ماه‌های حضورش در پاستور گفت: «مدیران دولت به جای این‌که به دنبال زمینه‌چینی برای انتخابات ریاست‌جمهوری باشند، بهتر است به فکر حل مشکلات مردم باشند و پایان کار دولت را عاملی برای تلاش نکردن در انجام وظایف خود قرار ندهند. نزدیکان آقای رییس‌جمهور هم به جای این‌که به فکر تداوم حضور خود در دولت یازدهم باشند و مدل پوتین و مدودف را در ذهن بپرورانند، در اندیشه به یادگار نهادن نام نیک و خداحافظی با دولت باشند، چراکه نه آقای احمدی‌نژاد پوتین است و نه ایران روسیه!»/انتخاب