اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آغاز نصب سامانه خورشیدی در منازل



اخبار,اخبار اجتماعی, انرژی‌ خورشیدی


 اخباراجتماعی  - آغاز نصب سامانه خورشیدی در منازل

شرکت توزیع نیروی برق گیلان با صدور اطلاعیه‌ای از مشترکان خانگی استان خواست تا در صورت تمایل برای نصب و راه اندازی سامانه خورشیدی در بام منازل‌شان ثبت نام کنند.

به گزارش ایلنا  در این اطلاعیه، آمده است: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در نظر دارد نسبت به نصب و راه اندازی تعدادی محدود سامانه خورشیدی (فتوولتائیک) یک کیلوواتی در بام منازل مسکونی مشترکین خانگی اقدام کند که نیمی از هزینه‌ها توسط متقاضی و مابقی توسط این شرکت پرداخت می‌شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است: مشترکین می‌توانند برای ثبت نام و هرگونه سوال، حداکثر تا ۳۰ آذرماه امسال به رشت بلوار امام (ره) - شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان - معاونت فروش و خدمات مشترکین - گروه مدیریت مصرف یا امور تدارکات و دفتر روابط عمومی مراجعه کنند و یا با تلفن ۷-۱ ۳۳۶۶۵۰۰ – ۰۱۳ با واحدهای یاد شده تماس بگیرند.

سیستم فتوولتاییک (Photovoltaic System) به سامانه تبدیل انرژی مستقیم خورشیدی به الکتریسیته گفته می‌شود.

دستاورد اصلی این پروژه تأمین بخشی از نیاز انرژی الکتریکی کشور از طریق سیستم‌های خورشیدی و تزریق برق تولیدی این سیستم‌ها به شبکه است.

آمارهای منتشره حاکی است افزایش مصرف انرژی‌های فسیلی برای حمل و نقل یا برای تولید انرژی برق باعث افزایش انتشار گاز گلخانه‌ای بخصوص گاز دی اکسید کربن می‌شود، بنابراین علاوه برکاهش و بهینه کردن مصرف، به کارگیری انرژی‌های نو و تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، انرژی باد، می‌تواند در استفاده بهینه از انرژی‌های طبیعی و کمک به محیط زیست سالم راهگشا باشد.


 اخبار اجتماعی  - ایلنا


ویدیو مرتبط :
سامانه خورشیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر آغاز سفر طولانی بزرگترین قایق خورشیدی دنیا



 

 

تصاویر آغاز سفر طولانی بزرگترین قایق خورشیدی دنیا

 

بزرگترین قایق خورشیدی دنیا با ۶ سرنشین سفر دور دنیای خود را که هشت ماه به طول می انجامد از بندر موناکو در فرانسه آغاز کرد.

این قایق که Tûranor PlanetSolar نام دارد و بزرگترین قایقی است که انرژی خود را از خورشید تامین می کند روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر با پرچم سوئیس از بندر موناکو در فرانسه سفر خود را آغاز کرد.

هدف از ماموریت سفر دور دنیای این قایق خورشیدی کسب اطلاعات جدید در عرصه بهبود حرکت و توسعه وسایل حرکتی خورشیدی است.

این قایق بزرگ به طول ۳۱ متر و عرض ۱۵ متر بوده و دارای سحطی پوشیده از ۵۳۷ متر مربع پانل خورشیدی فتوولتائیک است.

سفر دور دنیای این قایق خورشیدی در مجموع ۸ ماه به طول می انجامد در این سفر، قایق از سواحل شرقی و غربی آمریکای شمالی عبور کرده و از طریق مکزیک به شهرهای سیدنی، سنگاپور و امارات متحده غربی می رسد. رافایل دومیان، ۳۷ ساله بنیانگذار این پروژه یکی از ۶ عضو کادر قایق است.

واژه Tûranorکه برای نامگذاری این قایق خورشیدی به کار رفته از رمان سه گانه ارباب حلقه ها اثر "تالکین" گرفته شده و به معنی "قدرت آفتاب" است...../تحلیل:مهر