اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آسانژ: ژاپن بداند آمریکا شرافت ندارد


سایت افشاگر ویکی‌لیکس اسنادی افشا کرده که نشان می‌دهند آژانس امنیت ملی آمریکا نزدیک به یک دهه از ژاپن جاسوسی کرده است.

خبرگزاری فارس: اسناد جدید منتشر شده توسط سایت افشاگر ویکی‌لیکس نشان می‌دهد این کشور نیز به مدت یک دهه هدف جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داشته است.

اسناد جدید نشان می‌دهند دولت آمریکا از سال 2006 مقامات دولتی، وزرا و مشاوران ارشد دولت این کشور را تحت نظر داشته و از انها جاسوسی کرده است.

اسناد دیگری که ویکی‌لیکس فاش کرده نشان می‌دهد واشنگتن درک گسترده‌ای از مسائل داخلی دولت ژاپن، مانند واردات کشاورزی، مباحث بازرگانی و سیاست‌گذاری‌های هسته‌ای و انرژی داشته است.

جولیان آسانژ، مدیر سایت ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای که صادر کرده خاطرنشان کرده درسی که ژاپن باید از این ماجرا بگیرد این است که انتظار نداشته باشد یک ابرقدرت جاسوس با احترام یا شرافت رفتار نمی‌کند.

در همین حال، یک مقام ارشد ژاپن به اسپوتنیک گفته این افشاگری به طرز محسوسی اعتبار دولت «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن که خواستار تقویت روابط با آمریکا است ضربه خواهد زد.


ویدیو مرتبط :
آمریکا بداند ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا



 

 

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا

در پروژه تحریم ایران؛

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا

نفت تقریبا 40 درصد نیازهای ژاپن به منابع انرژی را تامین می کند و به همین علت برخی از سیاستمداران ژاپنی بعد از افزایش نگرانی ها در بخش نفت ژاپن از افزایش قیمت نفت خام به علت تحریم های آمریکا علیه ایران، اتخاذ سیاست خارجی که امنیت انرژی ژاپن را در نظر بگیرد، مهم می دانند.

افزایش واردات نفت خام ژاپن از جمهوری اسلامی ایران ناکامی دیگری را برای دولت آمریکا رقم زده و بیانگر بی‌تاثیر بودن سیاست از پیش شکست خورده تحریم است.

افزایش صادرات نفت ایران به ژاپن نشان می دهد که فشارهای آمریکا برای قطع روابط نفتی تهران و توکیو کارساز نبوده است.

در همین رابطه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم در گزارشی نوشت: وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن اعلام کرده است که واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه سپتامبر گذشته به 11 میلیون بشکه افزایش یافته است که تقریبا 11 درصد کل واردات ژاپن را تشکیل می دهد.

بنابر این گزارش افزایش 20 درصدی خرید نفتی پالایشگاه ها و شرکت های تجاری ژاپن از ایران نشان می دهد که این کشور به نفت ایران وابسته است و نمی تواند از آن چشم پوشی کند.

گفتنی است نفت تقریبا 40 درصد نیازهای ژاپن به منابع انرژی را تامین می کند و به همین علت برخی از سیاستمداران ژاپنی بعد از افزایش نگرانی ها در بخش نفت ژاپن از افزایش قیمت نفت خام به علت تحریم های آمریکا علیه ایران، اتخاذ سیاست خارجی که امنیت انرژی ژاپن را در نظر بگیرد، مهم می دانند...../تحلیل:تابناک