اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزمون پذیرش تابعیت و دریافت شناسنامه ایرانی



اخبار,اخباراجتماعی ,آزمون پذیرش تابعیت


 اخباراجتماعی  - آزمون پذیرش تابعیت و دریافت شناسنامه ایرانی

فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی و مردان خارجی براساس قانون ماده واحده پس از رسیدن به سن قانونی 18 سال درخواست تابعیت خود را به دفاتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ها تقدیم می‌کنند

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان تهران گفت: حدودا در هر دوره از این آزمون 40 نفر از متقاضیان تابعیت شرکت می‌کنند.

محسن نسج همدانی در گفت‌وگو با فارس درباره آزمون پذیرش تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با مردان خارجی که روز گذشته برگزار شد اظهار داشت: وظیفه برگزاری این آزمون از سال 92 از طرف وزارت کشور به اداره کل امور اتباع استانداری تهران جهت پوشش متقاضیان ساکن در استان تهران صورت گرفت که تاکنون حدودا 9 آزمون را با موفقیت به سرانجام رسانده است.

وی افزود: حدودا درهردوره از این آزمون 40 نفر از متقاضیان تابعیت شرکت می‌کنند که پس از پاسخگویی به سوالات آزمون کتبی طی تشریفات مراسم سوگند نامه به کلام الله مجید سوگند یاد می‌کنند تا پس از پذیرش تابعیت به کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران وفادار باشند و در جهت پیشرفت واعتلای ایران کوشا باشند.

به گفته همدانی، فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی و مردان خارجی براساس قانون ماده واحده پس از رسیدن به سن قانونی 18 سال درخواست تابعیت خود را به دفاتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری ها تقدیم می‌کنند و پس از ترک تابعیت پدر و انجام تشریفات قانونی به تابعیت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته می‌شوند و شناسنامه ایرانی دریافت می‌کنند.


  اخباراجتماعی  - فارس


ویدیو مرتبط :
طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش دانشجوی بدون آزمون در دانشگاه آزاد گرگان



 

 

 

فارس: معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: این دانشگاه و آموزشكده فنی و حرفه‌ای سمای گرگان در نیمسال اول سال تحصیلی 88- 89 بدون آزمون ورودی در مقطع كاردانی دانشجو می‌پذیرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، محمدیوسف ناصری اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در رشته‌های معماری، علمی كاربردی نرم‌افزار كامپیوتر، كاردان فنی عمران، مدیریت دولتی، آموزش زبان انگلسیی، آموزش ابتدایی، نقشه‌برداری، ساختمان، تربیت‌بدنی، كامپیوتر، نقشه‌كشی معماری و آموزشكده فنی و حرفه‌ای سمای گرگان در رشته‌های نقاشی، گرافیك، الكترونیك، مربی كودك، حسابداری، نقشه‌كشی معماری، كامپیوتر، تربیت‌بدنی و ساختمان بدون آزمون ورودی دانشجو می‌پذیرند.

ناصری ادامه داد: دارندگان مدارك دیپلم نظام جدید متوسطه شاخه فنی و حرفه‌ای یا كاردانش و نیز دیپلمه‌های چهار ساله نظام قدیم یا پیش دانشگاهی در تمام رشته‌ها می‌توانند در ثبت نام دوره‌های بدون كنكور شركت كنند.

وی از جمله شرایط اصلی این پذیرش را نداشتن منع نظام وظیفه و دارا بودن كارت پایان خدمت یا معافیت دانست و گفت: این دانشجویان مانند دیگر دانشجویان از تمام تسهیلات موجود در دانشگاه به عنوان دانشجو استفاده می‌كنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان خاطرنشان كرد: اطلاعات تكمیلی در این خصوص در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه به نشانی WWW.Gorganiau.ir و آموزشكده سما به نشانی www.gorgan-samacollege.ir وجود دارد.

ناصری پذیرش قطعی دانشجویان را منوط به تكمیل ظرفیت متقاضیان دانست و گفت: متقاضیان در دست داشتن مدارك مورد نیاز شامل اصل و دو سری كپی شناسنامه، اصل و دو سری كپی كارت ملی، اصل و دو سری كپی دیپلم متوسطه، فنی و حرفه‌ای یا كار و دانش و یا گواهی دوره پیش دانشگاهی و شش قطعه عكس سه در چهار می‌توانند به دانشگاه آزاد اسلامی گرگان یا آموزشكده فنی و حرفه‌ای سما مراجعه و ثبت‌نام كنند..../تحلیل:عصرایران