اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادی 200 ایزدی به دست پیشمرگ‌ های کرد


نماینده امور پناهجویان حکومت اقلیم کردستان عراق از آزادی 200 شهروند ایزدی تحت اسارت گروه تروریستی داعش در جریان عملیات پیشمرگ های کرد، خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: نماینده امور پناهجویان حکومت اقلیم کردستان عراق از آزادی 200 شهروند ایزدی تحت اسارت گروه تروریستی داعش در جریان عملیات پیشمرگ های کرد، خبر داد.

پایگاه خبری 'الیوم السابع' گزارش داد؛ «نوری عثمان سنجاری» گفت: این 200 نفر که به اسارت داعش درآمده بودند، توسط نیروهای پیشمرگ و یگان حفاظت سنجار متشکل از نیروهای ایزدی آزاد شدند.

این افراد شامل 70 زن، 50 کودک، 80 پیر و جوان ایزدی در جریان یک عملیات در مناطق زمار و سنجار آزاد شدند و در حال حاضر آنها تحت حفاظت نیروهای کرد در داخل اقلیم کردستان قرار دارند.

وی عملیات آزادسازی این افراد را امری پیچیده و دشوار توصیف کرد و گفت: برای نجات این گروگان ها شخصیت های زیادی در داخل و خارج اقلیم همکاری و کمک کردند.

ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی و پیشمرگ های کرد، در هفته های اخیر عملیات گسترده ای را برای پس گرفتن مناطق اشغال شده این کشور از تروریست های داعش، انجام داده اند.

در نتیجه این اقدامات به تازگی برخی مناطق از وجود داعش پاکسازی شده و حملات برای آزادی دیگر مناطق این کشور ادامه دارد.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی در این کشور شده اند.

آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای غربی و عربی منطقه که از حامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی جنایت های هولناک این گروه تروریستی، مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با داعش شده اند.


ویدیو مرتبط :
آزادی اسرای ایزدی از دست داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرگذشت تلخ دختری که گوشها و بینیش را در راه آزادی از دست داد +عکس



دختر افغان , ازدواج اجباری , امریکا

 

" عایشه محمد زایی" یک دختر افغان است که بخاطر فرار از یک ازدواج اجباری توسط شوهرش به این روز درآمده است.

سرگذشت تلخ دختری که گوشها و بینیش را در راه آزادی از دست داد +عکس

بیش از 4 سال از زمان فرار وی میگذرد و حالا او سعی میکند در امریکا زندگی جدیدی داشته باشد. او در سن 18 سالگی برای عمل جراحی زیبایی به این کشور آمده و نزد یکی از اقوام در این کشور اقامت دارد و در حال تحصیل است. او زمان ورود به امریکا حتی یک کلمه هم نمیتوانست انگلیسی صحبت کند. وی بارها تحت عمل جراحی قرار گرفته است و اکنون از یک بینی مصنوعی استفاده میکند و گوشهای بریده شده اش را در پناه موهای زیبایش پنهان میکند. او اکنون 22 ساله است . پزشکان معتقدند او در حال حاضر شرایط روحی خوبی برای پذیرفتن دردهای جسمانی بعد از عمل ندارد.

او در سن 12 سالگی توسط پدرش به یک سرباز طالبانی فروخته شد. وی توسط همه مردهای خانواده شوهرش مورد آزار و اذیت قرار میگرفت و حتی به او اجازه نمیدادند به اندازه کافی بخوابد و زمان خواب باید به اصطبل رفته و کنار حیوانات میخوابید. وی قصد فرار از آن منزل را داشت که توسط شوهرش دستگیر شد و برای اینکه تنبیه شود گوشها و بینی اش را بریدند. زمانیکه فهمیدند حال او بسیار وخیم است او را در بیابان رها کردند تا بمیرد اما او به سختی خود را به خانه پدربزرگش رساند و توسط او به بهداری ارتش امریکا در کابل برده شد. آنجا بعد از 10 روز مراقب از او وی را به امریکا فرستادند تا درمان شود. در حال حاضر وی در شرایط روحی نسبتا خوبی بسر می برد و در خانه یکی از اقوامش در آمریکا زندگی می کند.

 

دختر افغان , ازدواج اجباری , امریکا

 

دختر افغان , ازدواج اجباری , امریکا

 

دختر افغان , ازدواج اجباری , امریکا

 

دختر افغان , ازدواج اجباری , امریکا

منبع:پرداد