اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت پزشک قربانی اسیدپاشی


وزیر بهداشت آخرین وضعیت دکتر انوری مدیر بیمارستان ضیائیان که شب گذشته مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت آخرین وضعیت دکتر انوری مدیر بیمارستان ضیائیان که شب گذشته مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود را تشریح کرد.

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه اولین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور و در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علت اسیدپاشی به دکتر انوری گفت: علت این حادثه را پلیس تهران باید پیگیری و اعلام کند اما آنچه که مهم است باید اطلاع رسانی به صورتی صحیح انجام شود تا نگرانی ایجاد نکند.

وی در توضیح وضعیت عمومی دکتر انوری نیز گفت: چشم راست وی خوب است و مشکلی ندارد اما در چشم چپ مشکلاتی ایجاد شده که شب گذشته مورد جراحی قرار گرفت و امیدواریم هرچه سریعتر بهبودی حاصل شود. البته بخشی از بدن و صورت وی نیز دچار سوختگی شده است.

هاشمی ادامه داد: واقعیت آن است که نیاز است ما با یکدیگر بیشتر صحبت کنیم؛ اینجا مبحث فرهنگ اهمیت می‌یابد. هرجامعه‌ای به فرهنگ نیاز دارد. کسانی که تریبون در اختیارشان است باید جامعه پزشکی را تکریم کنند. فریاد زدن برخی از مشکلات از تریبون‌های عمومی کار درستی نیست چرا که ممکن است سبب شود افراد کارهای نابهنجار انجام دهند. در مجموع مسلم آن است که در حوزه فرهنگ نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

هاشمی گفت: به عنوان کسی که وقت خود را در خدمت بیماران در جنوبی ترین نقطه تهران قرار داده (دکتر انوری در بیمارستان ضیائیان) برای عیادت از وی حاضر شدم.


ویدیو مرتبط :
جزئیات دستگیری عاملان اسیدپاشی به یک پزشک+ عکس و فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت درمان قربانی اسیدپاشی



اخبار,اخبار اجتماعی ,اسیدپاشی

 

اخبار اجتماعی - آخرین وضعیت درمان قربانی اسیدپاشی

حاجی یوسفی با اعلام اینکه این قبیل بیماران می بایست همواره تحت نظر پزشک باشند، گفت: روند درمانی این بیمار در دو مرحله پیگیری می شود که مرحله حاد، خوب شدن زخمهاست و در مرحله بعد، مسائل روحی و روانی بیمار برای بازگشت به روال عادی زندگی، پیگیری می شود.

 جراح سوختگی ترمیمی، به تشریح آخرین وضعیت درمان یکی از قربانیان اسیدپاشی که در بیمارستان چمران بستری است، پرداخت و گفت: اولین عمل پیوند پوست بر روی قسمتهای دچار سوختگی این بیمار، در حدود دو هفته قبل انجام شد.

دکتر محمد حاجی یوسف اظهارداشت: بعد از انتقال سهیلا جورکش (یکی از قربانیان اسیدپاشی) به بیمارستان چمران و بستری در بخش مراقبت های ویژه سوختگی که در حدود 15 روز قبل انجام شد، اولین عمل پیوند پوست را بر روی این بیمار انجام دادم.

وی با اعلام اینکه عمل پیوند پوست بر روی دست ها، ساعد، بازو، شانه ها، ران و پشت گردن این بیمار انجام شده است، افزود: قبل از انتقال به بیمارستان چمران، عمل پیوند پوست بر روی صورت و پلک سمت چپ او انجام شده بود.

حاجی یوسفی با عنوان این مطلب که عمل پیوند پوست در دو مرحله انجام شده است، گفت: در ابتدا، با انجام عمل پیوند پوست، زخمهای هر دو دست، ران و بازوها را پوشاندیم.

عضو انجمن جراحان دست ایران با اشاره به آخرین معاینه ای که امروز از وضعیت این بیمار داشته است، افزود: زخمهای بیمار در حال بهبودی است و باید منتظر عوارض بعد از خوب شدن زخمها باشیم.

حاجی یوسفی با اعلام اینکه این قبیل بیماران می بایست همواره تحت نظر پزشک باشند، گفت: روند درمانی این بیمار در دو مرحله پیگیری می شود که مرحله حاد، خوب شدن زخمهاست و در مرحله بعد، مسائل روحی و روانی بیمار برای بازگشت به روال عادی زندگی، پیگیری می شود.

این جراح سوختگی ترمیمی با اشاره به زمان ترخیص این بیمار از بیمارستان ظرف یک هفته تا 10 روز آینده، افزود: در حال حاضر هیچ نیازی به پیگیری روند درمان این بیمار در خارج از کشور نیست و امکانات و تجهیزات بخش مراقبت های ویژه بیمارستان چمران و همچنین، تجربه کافی پزشکان ما، این امکان را فراهم آورده که بتوانیم روند درمانی این قبیل بیماران را در داخل پیگیری کنیم.

حاجی یوسفی با اعلام اینکه روند ترمیم زخمهای این بیمار بین 1.5 تا 2 سال زمان می برد، ادامه داد: کشیدگی پلک ها و تنگ شدن دهان، از جمله عوارضی است که در صورت این بیمار ایجاد شده که می بایست به تدریج، روند درمانی را پیگیری کنیم.

وی در پایان، از تقبل هزینه های درمان این قربانی اسیدپاشی توسط دولت خبر داد و گفت: این بیمار بعد از ترخیص از بیمارستان، هفته ای یکبار باید معاینه شود و تحت نظر باشد.

اخبار اجتماعی - مهر