اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت بدهی عجیب بابک زنجانی


دادستان دیوان محاسبات با اشاره به محکوم شدن بابک زنجانی در دادسرای دیوان گفت: فردا بانک مرکزی، شرکت نفت و بابک زنجانی مدارک استرداد این وجه را به دادستانی دیوان محاسبات ارایه خواهند داد.

خبرگزاری مهر: فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات در خصوص بررسی پرونده بابک زنجانی در دادستانی دیوان محاسبات گفت: بابک زنجانی 2 میلیارد  و 60 میلیون یورو بابت خرید نفت بدهی داشته که در دیوان محاسبات به این پرونده رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: دادسرای دیوان اقدام به صدور دادخواست با مطالعه استرداد و جبران این مبلغ و اعمال مجازات اداری برای مسببان این کار کرده است.

دادستان دیوان محاسبات تصریح کرد: این پرونده در دیوان محاسبات رسیدگی شده، کیفرخواست و رای صادر شده و بابک زنجانی محکوم به جبران و استرداد این مبلغ شده است.

شجاعی با بیان اینکه این رای قطعی نیست و باید در مرحله محکمه هم بررسی و قطعی شود اظهار داشت: هنوز بانک مرکزی واریز این وجه را تایید نکرده است.

وی یادآور شد: فردا بانک مرکزی، شرکت نفت و بابک زنجانی مدارک استرداد این وجه را به دادستانی دیوان محاسبات ارایه خواهند داد.

شجاعی اظهار داشت: مجازات های اداری برای مسئولانی که کوتاهیشان منجر به بدهی 2 میلیارد یورویی بابک زنجانی به وزارت نفت شد در نظر گرفته شده است، زیرا کوتاهی این افراد منجر شده این پول در مدت قابل توجهی از حیطه مالکیت دولت به نمایندگی از شرکت نفت خارج شود.

وی اظهار داشت: ما بر این اساس جلساتی با مسئولان مربوطه و بابک زنجانی برگزار کردیم و به وی توصیه کردیم قبل از این که اقدامات جدی اجرایی مبنی بر توقیف اموال و ممنوعیت خروج صورت گیرد نسبت به واریز وجه اقدام کند.

دادستان دیوان محاسبات افزود: نهایتا زنجانی قانع شد وجه را به حساب شرکت نفت واریز کند.

حسب اطلاعمان ظاهرا زنجانی به قول خود عمل کرده و وجه را واریز کرده اما قرار است فردا استعلام از مراجع رسمی از جمله بانک مرکزی در این خصوص صورت گیرد و زنجانی هم اسناد و مدارک را حضورا به دادستان دیوان ارائه کند.

وی تاکید کرد: پرداخت این پول قبل از تحریم ها به عهده بابک زنجانی بوده و تحریم ها تنها بهانه ای برای او بود که نتوانسته بود وجوه را برگرداند.

دادستان دیوان محاسبات از بررسی 1600 پرونده تفریغ بودجه 90 در دادستانی دیوان خبرداد و گفت: در حال حاضر و بعد از بررسی پرونده ها، این تعداد به 1300 پرونده تقلیل یافته است.

وی همچنین از بررسی پرونده برادران "ر" مربوط به پتروشیمی بیستون در دیوان محاسبات خبر داد و گفت: این پرونده مربوط به تعاملات مالی آن ها با بانک های دولتی و هنوز به دادسرا ارائه نشده و در مرحله تحقیقات مقدماتی است.


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت



اخبار ,اخبار سیاسی , بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت

 

اخبار سیاسی - "بدهی بابک زنجانی پرداخت نشده است"

یک منبع اگاه گفت: هیچگونه پرداختی تاکنون برای تسویه بدهی 2 میلیارد و 60 میلیون یورویی بابک زنجانی به وزارت نفت صورت نگرفته است.

این منبع اگاه عصر سه شنبه  درخصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر پرداخت وصول بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت از سوی برخی منابع خبری در مجلس و سایت های اینترنتی، افزود: تاکنون هیچ پرداختی در این زمینه صورت نگرفته و وزارت نفت و بانک مرکزی تا به حال هیچ دریافتی در این زمینه نداشته اند.

براساس این گزارش، بابک زنجانی در دولت های نهم و دهم از طریق چند بانکی که در اختیار دارد، اقدام به جابه جایی پول نفت صادراتی ایران می کرد و هم اکنون دو میلیارد و 60 میلیون یورور از این بابت به وزارت نفت بدهکار است.

وزیر نفت در نخستین روزهای پس از تصدی وزارت نفت تاکید کرده بود که پیگیری دریافت پول هایی که به خزانه واریز نشده جزو اولویت های اصلی در وزارت نفت خواهد بود.
اخبار سیاسی - ایرنا