اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت اعدامی زنده شده


آخرین وضعیت پرونده اعدامی زنده شده در گفت و گو با وکیل مدافع وی تشریح شد.

خبرگزاری ایسنا: آخرین وضعیت پرونده اعدامی زنده شده در گفت و گو با وکیل مدافع وی تشریح شد.

 وکیل مدافع اعدامی زنده شده روز گذشته در گفت و گویی اختصاصی به خبرنگار خراسان گفت: ارائه درخواست عفو موکلم، به بهبود وضعیت وی موکول شده است.

«جواد حمیدی» افزود: این فرد به اتهام حمل و نگهداری 978 گرم هروئین فشرده(کریستال)، دستگیر و رئیس دادگاه انقلاب با توجه به کیفیت پرونده به اعدام با یک درجه تخفیف برای موکلم مجاب شد.

وی تصریح کرد: اما چون موکلم سابقه داشت، در کمیسیون عفو و بخشودگی استان با یک درجه عفو برای وی موافقت نشد که پس از آن درخواست عفو موکلم را به کمیسیون عفو و بخشودگی در مرکز دادم که با آن هم موافقت نشد و این فرد به اعدام محکوم شد.

وی ادامه داد: حکم موکلم سحرگاه شانزدهم ماه گذشته اجرا شد اما به فاصله 2 تا 3 ساعت پس از اجرای حکم، یکی از کارکنان سردخانه متوجه صدایی می‌شود و پس از حضور در محل نگهداری اجساد، بخاری را زیر پلاستیک در قسمت بینی مرد اعدام شده، می‌بیند و زنده بودن او را اطلاع می‌دهد که فرد برای مداوا به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام علی (ع) بجنورد منتقل می‌شود.

«حمیدی» اضافه کرد: خانواده فرد اعدام شده 2 روز قبل از این که رئیس قوه قضاییه نظر خود را درباره این فرد اعلام کند، با حجت‌الاسلام«لاریجانی» دیدار داشتند.

وی خاطر نشان کرد: آن چه مسلم است موکلم از رأفت اسلامی برخوردار می‌شود و دوباره اعدام نمی‌شود اما این که به چند سال حبس محکوم و از چند درجه عفو برخوردار خواهد شد، به نظر کمیسیون استانی و کشور بستگی دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به این که نظر خانواده این فرد بر استفاده از عفو است، کارهای اولیه در این باره انجام و ادامه کار به بهبود وضعیت این فرد موکول شده است.

«حمیدی» گفت: موکلم ساعت 20 چهارشنبه گذشته از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام علی(ع) بجنورد به بخش اعصاب و روان بیمارستان امام رضا(ع) این شهر منتقل شد و از هوشیاری کامل برخوردار است و به اطراف عکس‌العمل نشان می‌دهد، اما هنوز نمی‌تواند صحبت کند.

وی افزود: موکلم تا زمان بهبودی کامل ملاقات ممنوع است.


ویدیو مرتبط :
یک اعدامی در آخرین لحظات زندگی بخشیده شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت اعدامی‌ زنده‌ شده



اخبار ,اخبار اجتماعی,اعدامی زنده شده


اخبار اجتماعی - اعدامی‌ زنده‌شده به زندان منتقل شد

اعدامی زنده‌شده پس از بهبودی از بیمارستان مرخص و به زندان منتقل شد تا تکلیفش روشن شود. او اکنون شرایط خوبی دارد اما اطرافیانش تمایلی به اطلاع‌رسانی درباره جزییات پرونده و وضعیت او ندارند.

به گزارش شرق، این مرد که «علیرضا-م» نام دارد به جرم قاچاق 970 گرم شیشه به مرگ محکوم شده‌ و دوبار از کمیسیون عفو و بخشودگی درخواست بخشش کرده ‌بود اما به دلیل سابقه‌دار بودن متهم این کمیسیون با درخواستش موافقت نکرده و او را مستحق مرگ دانسته‌ بود تا اینکه اواسط مهرماه بعد از اجرای حکم اعدام علیرضا در زندان بجنورد، وی به سردخانه منتقل شد اما ساعاتی بعد کارگر سردخانه فهمید او نفس می‌کشد.

خانواده محکوم 37 ساله که شب قبل از اعدام با او دیدار و خداحافظی کرده‌ بودند وقتی برای تحویل گرفتن جنازه به سردخانه رفتند، متوجه شدند علیرضا به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده و هنوز زنده ‌است. دو هفته بعد از اینکه مرد اعدامی به بیمارستان منتقل شد از کما بیرون آمد و امید به بهبود وی بیشتر شد، هرچند برخی پزشکان تصور می‌کردند نرسیدن اکسیژن به مغز این مرد مشکلات و آسیب‌های شدیدی را برای او به وجود بیاورد اما مرد اعدامی بعد از به‌هوش آمدن توانست همه اندام‌هایش را حرکت بدهد.

او کاملا سالم بود. پزشکان بعد از معاینه وی اعلام کردند علیرضا به خاطر شوک ناشی از اعدام و فشاری که بر تارهای صوتی‌اش وارد شده‌ هنوز قدرت صحبت‌کردن ندارد اما هیچ آسیبی به مغز یا اندام‌های دیگر بدنش وارد نشده است.

مدتی بعد از به هوش آمدن این مرد خانواده‌اش به ملاقات وی رفتند. علیرضا در این دیدار بعد از در آغوش گرفتن فرزندانش مرتب می‌گفت: «خدایا شکرت. خیلی سخت بود.»

برادر علیرضا روز گذشته درباره آخرین وضعیت برادرش به خبرنگار ما گفت: حال علیرضا کاملا خوب است و وقتی پزشکان اعلام کردند او مرخص است مسوولان دادسرا او را به زندان بازگرداندند.

وی گفت: درخواست عفو توسط وکیل و خودعلیرضا و فرزندانش به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاده‌شده و امیدواریم مطابق آنچه رییس قوه‌قضاییه گفته بود حکم اعدام برادرم لغو شده و به او در مجازاتش تخفیف بدهند. ما در حال حاضر مثل خانواده سایر زندانیان می‌توانیم به دیدار علیرضا برویم و هر هفته نیز همدیگر را می‌بینیم. دادگستری و دادستانی بجنورد خیلی همکاری کرده‌ و شرایط خوبی را در زندان برای برادرم به وجود آورده‌اند. چکاپ کامل از او به عمل می‌آید و مرتب توسط پزشکان ویزیت می‌شود.
اخبار اجتماعی -  روزنامه شرق