اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین قیمت بنزهای وارداتی به ایران


گمرك ایران ارزش پایه به همراه تجهیزات مربوط به انواع مدلهای خودروهای سواری بنز وارداتی به ایران را بین 15 تا 200 هزار یورو اعلام كرد.

خبرگزاری ایسنا: گمرك ایران ارزش پایه به همراه تجهیزات مربوط به انواع مدلهای خودروهای سواری بنز وارداتی به ایران را بین 15 تا 200 هزار یورو اعلام كرد.

 براین اساس ارزش پایه ارزان‌ترین خودرو بنز وارداتی معادل 15 هزار و 210 یورو مربوط به بنز A 160 تعیین شد. گران‌ترین خودرو وارداتی بنز نیز S 65 AMG بوده كه ارزش پایه آن 281 هزار و 80 یورو تعیین شده است.

 با در نظر گرفتن نرخ ارز مرجع 1530 تومانی برای هر یورو قیمت مدلهای وارداتی بنز به ایران با در نظر گرفتن تعرفه 110 درصدی واردات بین 48 تا 640 میلیون تومان می‌شود. این رنج قیمتی با در نظر گرفتن نرخ ارز آزاد 2240 تومانی برای هر یورو بین 70 تا 940 میلیون تومان می‌شود.


رده‌های دوم و سوم گران‌ترین خودروهای بنز وارداتی به ایران نیز به ترتیب به CL 65 AMG و S 600 L با ارزشهای پایه 210 هزار و 9 یورو و 197 هزار و 392 یورو اختصاص یافته است.

براساس اعلام گمرك ایران خودروهای بنز در كلاسهای A ، B، C، GLK، E، CLS، S، SLK و CL وارد ایران می‌شوند.

بنز بیشترین تعداد خودرو را در فهرست مجاز برای ثبت سفارش واردات خودرو به ایران دارد. امسال با وجود انتشار اخباری مبنی بر تحریم بازار خودرو ایران از سوی شركتهایی مانند تویوتا، پورشه، بنز، كیا و هیوندای، نام محصولات این شركتها در فهرست ثبت سفارش برای واردات دیده می‌شود.

براساس آمار گمرك ایران، سال گذشته بالغ بر 1163 دستگاه انواع خودروهای بنز به ارزش 66 میلیون دلار وارد ایران شد. با این میزان واردات، بنز بزرگترین خودروساز لوكس فعال در بازار ایران در سال گذشته بود. بنز همچنین از سایر رقبای آلمانی خود فروش بیشتری در ایران داشته است.      


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت حبوبات و کاهش قیمت برنج وارداتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین قیمت برخی خوردوهای وارداتی به ایران


قیمت برخی خودروهای وارداتی